Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bästa startkittet på marknaden: http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Allt du behöver köpa är lite juice, sen ungefär 1 gång i veckan bör du byta ut coilsen, du får med 5-6st med det start paketet.
Coils: http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=43&controller=pro...

Stod tyvärr "This product is no longer in stock" men det kanske kommer in snart, det var ju ett bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Stod tyvärr "This product is no longer in stock" men det kanske kommer in snart, det var ju ett bra pris!

Sååå fjärde sidan jag tittar på så har dem den i lager

http://1life.dk/product/aspire-premium-1000mah-vv-kit-5380/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tackar! Det får bli en sån nästa löning

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Tackar! Det får bli en sån nästa löning

Kan rekommendera att köpa till denna:
http://www.ebay.com/itm/201205675890?_trksid=p2060353.m2749.l...

Jag upplevde det som drygt att det medföljande Aspire-batteriet inte höll en hel dag, utan behövde laddas. Det där batteriet har än så länge inte lett till ett ofrivilligt uppehåll i mitt vejpande

Jag beställde från den säljaren. Beställde på förmiddagen á måndag, fick det på torsdag.

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Kan rekommendera att köpa till denna:
http://www.ebay.com/itm/201205675890?_trksid=p2060353.m2749.l...

Jag upplevde det som drygt att det medföljande Aspire-batteriet inte höll en hel dag, utan behövde laddas. Det där batteriet har än så länge inte lett till ett ofrivilligt uppehåll i mitt vejpande

Jag beställde från den säljaren. Beställde på förmiddagen á måndag, fick det på torsdag.

Mvh,
Gorian

Tack, det ska jag fundera på att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ush.. Hangsen..

Jag kör nästan enbart med Hangsen för att jag vill ha "rena" smaker. Med det så menar jag att jag inte vill ha någon "Magic Amazona Jungle Juice" utan en ren smak av en sort. Med det sagt... har du några rekommendationer på alternativ?
Jag har testat Mt Baker Vapor men 2 av 10 stycken tyckte jag smakade bra och det var Red Licorice och Root Beer.

Skrivet av Zippeer:

Känns värt att sitta och slösa pengar på coils när man har en RTA.. Jävla subtank mini RTA vill inte wicka på 70/30 VG/PG..

Jag kör 75/25 och det wickas rätt bra. Ibland så suger jag lite lätt samtidigt som jag täcker för lufthålet för att vara säker på att det är mycket juice i botten av RTAn. Säker på att du inte täcker över juicehålen på sidorna i botten av RTAn med bomull?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag kör nästan enbart med Hangsen för att jag vill ha "rena" smaker. Med det så menar jag att jag inte vill ha någon "Magic Amazona Jungle Juice" utan en ren smak av en sort. Med det sagt... har du några rekommendationer på alternativ?
Jag har testat Mt Baker Vapor men 2 av 10 stycken tyckte jag smakade bra och det var Red Licorice och Root Beer.

http://vaporstore.se/sv/114-yaeliq-e-juice-10ml?p=2

Skrivet av Leedow:

Jag kör 75/25 och det wickas rätt bra. Ibland så suger jag lite lätt samtidigt som jag täcker för lufthålet för att vara säker på att det är mycket juice i botten av RTAn. Säker på att du inte täcker över juicehålen på sidorna i botten av RTAn med bomull?

Pancake wicking så väldigt långt ifrån att täcka över juiceflow hålen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Fan skatteåterbäringen kom ju idag, klart man har extra pengar

Har inte fått min än, av någon konstig anledning..

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Yaeliq har ju en hel del rena smaker, många fruktsmaker
https://www.yaeliq.com/fruits.html
Om du tänker köpa Green apple/red apple dock, så förvänta dig inte green apple/red apple, för de smakar fan skit.
Men de har en hel del bra fruktsmaker, typ Honeydew, Pear, Pomegranate,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Köp min DIYade högsta kvalitet, jag är bäst i Europa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Mattecoach

Hej! Jag har köpt Aspire Premium kittet till min flickväns pappa. Hur länge varar en laddning på batteriet? Vad ska man ha för inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag brukade köpa alla mina "single-flavor" juicer från http://www.bettervapes.com/ , nu var det väldigt längesen jag vejpade simpla juicer, men dom var riktigt bra.
Also, hej folket, det var längesen.. har inte orkat läsa tråden xD

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Hej! Jag har köpt Aspire Premium kittet till min flickväns pappa. Hur länge varar en laddning på batteriet? Vad ska man ha för inställningar?

En laddning på batteriet håller i några timmar, det beror på hur mycket man vejpar/vilken ohm man kör, kör han Aspire Nautilus till den så har den 1.6/1.8 ohm, och batteriet kommer hålla ett bra tag, ungefär en dag. Skulle det vara så att batteriet tar slut för snabbt så kan man köpa till ett till batteri. Jag brukar ladda mina batteri under natten, typ som jag laddar min mobil.
Det finns inte mycket inställningar på batteriet, 5 klick för att sätta på/stänga av den. Sen är det bara o vejpa på

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens Vapemail!!
Royal Hunter
Derringer
Next Gen
och El Cabron

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Dagens Vapemail!!
Royal Hunter
Derringer
Next Gen
och El Cabron

http://i.imgur.com/uzEkOHo.jpg

Du kommer älska Derringern Fasttech eller?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Du kommer älska Derringern Fasttech eller?

Yepp Fasttech all the way baby

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Beställde 2x100ml Med smak av Cubalibre från yelic och fan va gott det smakar. Grymt lik drinken.
Gillar man Cubalibre i dryckes form så kan jag skarpt rekomendera denna!

Permalänk
Proffsmoddare

Såja nu har jag testat gårdagens nya attys och jag måste säga att jag är galet nöjd med 3 av dom

Först Next Gen detta är utan tvekan den bästa Genesis attyn som någonsin gjorts hands down! Den ger dig den där underbara smaken som bara en genny kan ge dig men den har helt eliminerat alla nackdelar som Genesis tankar normalt sett har. För det första den läcker inte!!! Holy crap!! Detta är mig veterligen den enda genesistanken som du faktiskt kan lägga ner på bordet utan att all juicen rinner ut omedelbart.

En sak till som genesistanks är kända för är extremt liten juicekapacitet, iiiinte här 5ml i tanken Sen har vi det faktum att den var galet simpel att bygga och få igång vilket man inte är bortskämd med när det kommer till gennys. En aboslut underbar tank med den brutala smaken som endast genesis kan ge 10/10!

När Det kommer till El Cabron och Royal hunter så är båda likvärdiga båda har gott om plats för feta byggen så att man kan bygga riktiga cloudmonster i dom och båda ger mycket bra smak för att vara attys mer på cloudchaser sidan.

Sen har vi den mytomspunna Derringern. Här kan jag bara säga WHUT?? Jag kan inte begripa varför denna attyn är så hypad? För mig är detta en standard 3post medlemåttig dripper som inte presterar bättre eller sämre än vilken annan random dripper som helst. Jag får bättre smak än detta i min Dark Horse med airflow nerskruvat. Denna kommer stå på skrivbordet och falla i glömska. Vill jag har intesiv smak så har jag Zenith V2, Plumeveil och Magma som alla är mycket bättre än Derringer.
That hype fell flat on its face!!

Men tbh vem bryr sig 3 av 4 är ju inte illa så jag är fett nöjd med gårdagens paket

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Såja nu har jag testat gårdagens nya attys och jag måste säga att jag är galet nöjd med 3 av dom

http://i.imgur.com/OAwvAoo.jpg
Först Next Gen detta är utan tvekan den bästa Genesis attyn som någonsin gjorts hands down! Den ger dig den där underbara smaken som bara en genny kan ge dig men den har helt eliminerat alla nackdelar som Genesis tankar normalt sett har. För det första den läcker inte!!! Holy crap!! Detta är mig veterligen den enda genesistanken som du faktiskt kan lägga ner på bordet utan att all juicen rinner ut omedelbart.

En sak till som genesistanks är kända för är extremt liten juicekapacitet, iiiinte här 5ml i tanken Sen har vi det faktum att den var galet simpel att bygga och få igång vilket man inte är bortskämd med när det kommer till gennys. En aboslut underbar tank med den brutala smaken som endast genesis kan ge 10/10!

http://i.imgur.com/4w6hKbw.jpg
När Det kommer till El Cabron och Royal hunter så är båda likvärdiga båda har gott om plats för feta byggen så att man kan bygga riktiga cloudmonster i dom och båda ger mycket bra smak för att vara attys mer på cloudchaser sidan.

http://i.imgur.com/PHmkJqX.jpg
Sen har vi den mytomspunna Derringern. Här kan jag bara säga WHUT?? Jag kan inte begripa varför denna attyn är så hypad? För mig är detta en standard 3post medlemåttig dripper som inte presterar bättre eller sämre än vilken annan random dripper som helst. Jag får bättre smak än detta i min Dark Horse med airflow nerskruvat. Denna kommer stå på skrivbordet och falla i glömska. Vill jag har intesiv smak så har jag Zenith V2, Plumeveil och Magma som alla är mycket bättre än Derringer.
That hype fell flat on its face!!

Men tbh vem bryr sig 3 av 4 är ju inte illa så jag är fett nöjd med gårdagens paket

Vad har du för bygge i Derrignern? Vill du inte ha den längre, tar jag den gärna
Den enda RDA'n som slår Derringern i smak är Magma, men den har för lite airflow för mig.
Jag tycker min Derringer slår både Dark horse, Zenith v2, Plumeveil i smak. Dock är inte Zenith V2 så långt ifrån. Skillnaden är ju minimal men den finns där.
Vill du länka Genesis attyn? Den verkar fan intressant. Hur är Airflow på den? Jämför den med.. Något..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Vad har du för bygge i Derrignern? Vill du inte ha den längre, tar jag den gärna
Den enda RDA'n som slår Derringern i smak är Magma, men den har för lite airflow för mig.
Jag tycker min Derringer slår både Dark horse, Zenith v2, Plumeveil i smak. Dock är inte Zenith V2 så långt ifrån. Skillnaden är ju minimal men den finns där.
Vill du länka Genesis attyn? Den verkar fan intressant. Hur är Airflow på den? Jämför den med.. Något..

Kan säga a mutation X v4 klonen från fasttech slår plume veil i smak. För tillfället iaf. Gillar dock båda.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Någon här som kör Atlantis 2 på 0.5ohm coils?
Fick hem min ifrån fasttech för någon vecka sen, tycker tanken och coilsen är sjukt bra, däremot tycker jag inte att den rekommenderade watt-rangen är särskilt träffsäker. Aspire rekommenderar 20-30 watt för 0.5ohm, tycker smaken är lite väl tam på 30watt, drar jag upp den till 40watt blir smaken genast mycket bättre, nästan som natt och dag... några direkta dry hits får jag inte heller med 50/50 juice.

Det känns som om Aspire satt den rangen jävligt lågt för att folk ska kunna köpa de nya 0.5ohm coilsen och köra i sina Atlantis (1) som troligtvis inte kan klara mer än 30 watt pga kasst airflow. Aspire har själva sagt att de inte kommer tillverka några mer "atlantis 1 0.5 coils".

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Där har du next gen

https://www.fasttech.com/products/0/10013593/2296300-nextgen-...

Dom tillverkade bara ett begränsat antal orginal så att köpa orginal är i stort sett omöjligt men klonen funkar perfekt och är bra gjord
Airflow är lite mer än en kayfun typ 2mm

I Derringern har jag har testat från 0,2 till 1,3 ohm och det är inte en dripper för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fått hem provflaskor från Digbys. Herrej*vlar vad bra smaker detta var. I´m blown away <pun intended. Hittills har det stämt till 100% att man får det man betalar för.
En annan sak, vad rekommenderar ni för RDA till en nybörjare?
Har en Istick 50w.
Har spanat in Magma och Plumveil, men "tank" på Magma lockar mer för mig.
Behövs ohmmätare eller kan man inte kolla med en multimeter eller direkt i Isticken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Fått hem provflaskor från Digbys. Herrej*vlar vad bra smaker detta var. I´m blown away <pun intended. Hittills har det stämt till 100% att man får det man betalar för.
En annan sak, vad rekommenderar ni för RDA till en nybörjare?
Har en Istick 50w.
Har spanat in Magma och Plumveil, men "tank" på Magma lockar mer för mig.
Behövs ohmmätare eller kan man inte kolla med en multimeter eller direkt i Isticken?

RDA till nyburgare, Tugboat v2 eller Magma. imho.

Multimeter funkar, att mäta på modden funkar också. Men Ohmmätare är bra att ha om man bygger coils ofta, då kan man använda den som en bas att jobba på, isticken är ju inte lika stadig

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

RDA till nyburgare, Tugboat v2 eller Magma. imho.

Multimeter funkar, att mäta på modden funkar också. Men Ohmmätare är bra att ha om man bygger coils ofta, då kan man använda den som en bas att jobba på, isticken är ju inte lika stadig

Nyburgare? HAHA
Ja, Tugboaten e nice också.
Jag hade sagt Dark Horse dock, den är så lätt att bygga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Nyburgare? HAHA
Ja, Tugboaten e nice också.
Jag hade sagt Dark Horse dock, den är så lätt att bygga på.

Och jag föreslår Mutation X och Plume Veil

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Skulle precis lägga en beställning från Fasttech, men de insisterar på att jag ska betala med Bitcoin. Har aldrig sysslat med BC.. hjälp?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Skulle precis lägga en beställning från Fasttech, men de insisterar på att jag ska betala med Bitcoin. Har aldrig sysslat med BC.. hjälp?

Bitcoin? Visste inte ens att de accepterade bitcoin, jag betalar alltid med Paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Bitcoin? Visste inte ens att de accepterade bitcoin, jag betalar alltid med Paypal.

Det var min önskan också, men eftersom jag försökte beställa en Nautilus Mini, så krävde de bitcoin. Tydligen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fattar inte att så många höjer kanger subtank mini till skyarna?
Går inte vejpa över 30 w, smakar bränt, både med deras coil och rda delen.
Deras egna coils gör att skiten läcker och ibland får man juice i munnen.
Ångrar att jag inte köpte nåt annat :/