Playstation Plus - Automatisk förnyelse

Permalänk
Medlem

Playstation Plus - Automatisk förnyelse

Hej!

Jag har haft PS Plus till och från och har varit noga med att stänga av deras automatiska förnyelse. Lik förbannat har de nu dragit 480kr på mitt konto för ett helt nytt år. Det kunde inte komma mer olägligt, förutom att jag verkligen inte har råd med detta just nu så har jag dessutom sålt min PS4a sedan 8 månader sedan.

Jag har sett en hel del liknande situationer på nätet och då har det handlat om att personen i fråga glömt att stänga av denna automatiska förnyelse vilket jag gjort. De har å andra sidan fått ett e-mail en vecka innan som förvarnade om att prenumerationen skulle förnyas, men jag har inte fått ett jävla skit.

Finns det något jag kan göra? Ringde Sony och de ska komma tillbaka, men jag har en känsla av att de kommer strunta totalt i vad jag har att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Finns det något jag kan göra? Ringde Sony och de ska komma tillbaka, men jag har en känsla av att de kommer strunta totalt i vad jag har att säga.

Tyvärr så kan du inte göra så mycket mer än att invänta svar från Sony.
Det kan inte vara så att du har köpt en förnyelse av PS+ genom annat än ifrån Sony tidigare? För då aktiveras autopåfyllelsen automatiskt.
Eller kan det vara att du råkade sälja konsolen med ditt konto kvar? För i så fall blir det samma problem ifall den nya ägaren av kontot köper en påfyllning: Då aktiveras automatisk påfyllning så länge ett kontokort fortfarande är kopplat till PSN-kontot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tyvärr så kan du inte göra så mycket mer än att invänta svar från Sony.
Det kan inte vara så att du har köpt en förnyelse av PS+ genom annat än ifrån Sony tidigare? För då aktiveras autopåfyllelsen automatiskt.
Eller kan det vara att du råkade sälja konsolen med ditt konto kvar? För i så fall blir det samma problem ifall den nya ägaren av kontot köper en påfyllning: Då aktiveras automatisk påfyllning så länge ett kontokort fortfarande är kopplat till PSN-kontot.

Jag formaterade PS4an innan jag sålde den så det har inte med det att göra.

Jag har tänkt på allt möjligt och tror jag hittat orsaken. För ca en månad sedan var jag på semester och hade med Vitan (som aldrig används annars), hursomhelst. Skulle köpa ett spel och såg då att mitt kort inte längre var giltigt då det gått ut. Så jag klickar mig in på kortet och ändrar utgångsåret samt CCV numret och trycker på "uppdatera".

Om detta ställer in automatisk förnyelse igen så är det något jävligt fel med deras system för jag uppdaterade bara kortet jag la inte in något nytt.

Åkte dit för samma skit förra året när Sony Music förnyades med en till månad. Detta är då fem resor värre...

Permalänk
Medlem

Borde väl kunna gå under distansköpslagen?

Eller har du utnyttjat tjänsten på något sätt sen den förnyades?

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Hade att göra med Sony Online Entertainment förra året då cirka ett halvår efter jag slutat spela Planetside 2 drog dem 600:- förnyelse av premium eller vad det nu var. Något som jag hade stängt av direkt efter jag köpt det, och dubbelkollat efteråt att det var av innan jag slutade spela.

Tog cirka tre dagar och sedan fick jag pengarna tillbaka efter att de svarade på min ticket. Så omöjliga är dem inte, sony dvs.