Hur går det med Batman: Arkham Knight ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur går det med Batman: Arkham Knight ?

Någon som hört något hur det går för Warner Bros med nya läderlappen spelet som blev tillbakadraget för PC ?

Det är fortfarande inte tillgängligt på Steam, och Nvidia sa ju till och med för några veckor sedan att de skulle gå in och hjälpa till för att få spelet klart asap... men sedan har iaf inte jag hört ett pip ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Någon som hört något hur det går för Warner Bros med nya läderlappen spelet som blev tillbakadraget för PC ?

Det är fortfarande inte tillgängligt på Steam, och Nvidia sa ju till och med för några veckor sedan att de skulle gå in och hjälpa till för att få spelet klart asap... men sedan har iaf inte jag hört ett pip ?

http://adock.se/users/upload/files/150718065506.jpg

Bra fråga. Nvidia skickar ju med detta spel med sina grafikkort just nu (jag fick ett med mitt 980 ti men koden funkade inte och orkar inte klaga) så nått måste ju hända tycker man. Börjar fundera lite på om det är tack vare detta som koden inte fungerade. Stod dock att koden "redan används".

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Dåligt verkar det, på fz skriver de att det kan ta månader innan det släpps till pc .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

http://adock.se/users/upload/files/150718065506.jpg

Skrivet av Thunde:

Dåligt verkar det, på fz skriver de att det kan ta månader innan det släpps till pc .

Skickades från m.sweclockers.com

På den bifogade bilden står det "In Fall 2015" så då rör det sig nog om några månader som ni misstänker.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Senaste jag hörde förutspås den vara klar mellan september och november, och all dlc som släppts fram tills dess lär vara tillgängliga då.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Videoapan:

På den bifogade bilden står det "In Fall 2015" så då rör det sig nog om några månader som ni misstänker.

Fast det stod även innan release över huvud taget, alltså att det skulle komma till Steam OS, Linux och Mac i höst - det hade inget med indragningen och buggfiaskot att göra.

Nåväl, inget att hoppas på nu under sommaren iaf

Lägger tid på andra spel istället.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fast det stod även innan release över huvud taget, alltså att det skulle komma till Steam OS, Linux och Mac i höst - det hade inget med indragningen och buggfiaskot att göra.

Nåväl, inget att hoppas på nu under sommaren iaf

Lägger tid på andra spel istället.

Kan dock vara att de släpper för alla platformar på samma gång, Jag undrar dock om det finns info vem som portar spelet. Dying Light funkar fortfarande inte på Linux fast det släpptes för ett bra tag sen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:
Citat:

“Spring” is vague, and refers to Australian spring which is only two months away"

Alltså inte våren 2016.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

"As an update, Warner Bros. Interactive Entertainment, Rocksteady and our partners are targeting an interim patch update for existing players to be released in August. This update will address many of the issues we listed in our June 27 update. We will provide additional details as we finalize that interim patch over the coming weeks.

We would like to thank you for your continued patience and invaluable feedback. We are continuing to monitor and listen for any additional issues and are driving towards a full update for everyone as quickly as we possibly can.

Warner Bros. Interactive Entertainment"

Följer deras forum:
http://community.wbgames.com/t5/Official-Announcements/bd-p/B...

Permalänk
Medlem

Nu har patchen släppts som ska fixa mycket av prestandafelen.

Below are some of the major fixes and improvements you can expect in the upcoming patch:
Reduced frame rate hitches
Optimized system memory and VRAM usage
Improved performance on all GPUs (requires the latest drivers)
o Min Spec AMD GPU is once again the Radeon HD 7870 2GB

More Robust In-Game Settings, including:
o Added the ability to change settings for Max FPS to 30/60/90
o Added toggles for Motion Blur, Chromatic Aberration, and Film Grain
o Added a “High” Texture Resolution value
o Added Texture Filtering option
o Added an Adaptive V-Sync option (NVIDIA only)
o Added VRAM Usage Meter
o Added Mouse Sensitivity Slider & Mouse Smoothing Option

Fixed low resolution texture bugs
Fixed hitches when running on mechanical hard drives (HDD)

While our first priority is fixing the issues listed above, the team is continuing to work on the following:

Skipping the boot up splash screens
DLC/Season Pass content
Additional updates such as Photo Mode

https://community.wbgames.com/t5/Official-Announcements/PC-Up...

Permalänk
Medlem

Då är frågan när det släpps igen då... sitter fortfarande inne med min pre-order från GameStop och väntar, då jag inte kunde komma och hämta det förns på helgen pga. jobb. Och då hade det redan dragits in.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Spelat cirka en timme med nya patchen och det är rätt stor skillnad prestandamässigt än före. Innan så togs allt mitt vram, 4GB på mitt gtx 960 efter ca 15 minuters spelande samt lite till enligt msi afterburner. När allt videominne var taget så kom ju dessutom framedrops osv vilket gjorde det ospelbart enligt mig. Nu däremot används ca 3.5 GB och frameraten är mycket bättre och oftast stabil (kan bli lite just när man kör batmobilen) men annars funkar det faktiskt bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT