Mic & ljud åt flera samtidigt?

Permalänk
Medlem

Mic & ljud åt flera samtidigt?

Jag har tänkt börja lira Rocket League med mina polare. Förhoppningen är att få med flickvännen också men då måste jag kunna köra split screen på projektorn här och samtidigt kunna snacka med polarna över Skype eftersom de sitter hemma. Så vad är bästa lösningen? Ska vi köra headset måste båda kunna vara med i skypesamtalet via samma dator och höra spelet. Kör man ljudet i högtalarna så lär man behöva någon extern mic på bordet som båda kan snacka i? Kollade lite och det verkar inte finnas några trådlösa bordsmickar, vilket suger, men man får väl ta en med sladd i värsta fall.

Finns det andra sätt som jag inte tänkt på?
Har ni tips på bordsmickar som är bra och som funkar på tv-bordsavstånd utan att få rundgång från högtalarna?
Kan man koppla två mickar till samma mickingång via en splitter?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

>Kan man koppla två mickar till samma mickingång via en splitter?
Detta verkar spontant vara det bästa alternativet. Ni sitter ju ändå intill varandra och hör samma sak och pratar ni i mun på varandra så är det ju bara att boxa till den andra.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T