Permalänk

Undrar vad mitt chassi är värt

Tjena!

Har ett In-Win GRONE Metallic grey som jag skall sälja då jag skall uppgradera till ett Corsair 750D men är osäker på vad som är ett rimligt pris för det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Med tanke på nypris skulle jag säga runt 300 kronor. Tyvärr är det väldigt stor värdeminskning på datorkomponenter, fick själv ta och bita i det sura äpplet när jag fick sälja mitt Cooler Master HAF X-chassi i nyskick med fläktar och tillbehör för 500:-, nypris var 2000:-.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Med tanke på nypris skulle jag säga runt 300 kronor. Tyvärr är det väldigt stor värdeminskning på datorkomponenter, fick själv ta och bita i det sura äpplet när jag fick sälja mitt Cooler Master HAF X-chassi i nyskick med fläktar och tillbehör för 500:-, nypris var 2000:-.

på just chassin är det ju dock inte så extrem värdeminskning som det är på komponenter. chassin har ju ingen prestanda, utan det enda som kan ändras där är ju ATX-standarden, och den har ju vart densamma i åtskilliga år nu.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@morxy49:

Det är snarare det individuella, samt storleken på chassin som gör att andrahandsvärdet sjunker så fasligt.

Först ska det finnas någon som faktiskt är intresserad av just ditt chassi, det är ju ytterst subjektivt vad man gillar för modeller. Och om det inte är tillräckligt unikt så är det sällan eller aldrig värt att skicka det, vilket begränsar området du säljer på ganska avsevärt. Resultatet är att chassin blir, med vissa undantag, väldigt billiga i andra hand.

Å andra sidan kan man sitta med samma chassi nästan hur länge som helst. Personligen har jag inte sett någon ordentlig anledning till att byta upp ifrån mitt R2 som har en goda 6 år på nacken.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather