Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Xbox 360 kontroll till PC problem *löst*

Har en Xbox 360 Wireless Controller med mottagare som ska fungera på windows. Kan inte få kontrollen att få kontakt med mottagaren. Blinkar bara oavbrutet grönt runt "xboxknappen". Provat allt jag kommer på - plug and play - microsofts drivrutiner - googlat och provat alla möjliga tips men inget tycks hjälpa. Kör win 8.1.
I enhetshanteraren så finns "xbox 360 wireless receiver for windows" så den verkar fungera i alla fall. Har även provat två stycken handkontroller för att utesluta att den är defekt..
Någon som varit med om något liknande och eventuellt har en lösning?

Permalänk
Medlem

Har den fungerat förut? Samma sak på en annan dator?

Jag har inte haft det problemet men hade ett problem med att den tappade kontakten och så kom den inte tillbaks fören omstart av windows. Fick avinstallera alla xbox drivrutiner och installera om dem igen. Jag kör windwos 7 drivrutinen på min 8.1 https://www.microsoft.com/hardware/sv-se/d/xbox-360-controlle... samt xi.win7.x64.en.zip för att få igång vibratorerna emulatorer. http://lavendy.net/special/driver/xi/

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

windows 8 är så otroligt sämst med denna kontrollern.
jag har 2 dongles. en fungerar fint. den andra är sämst.
gå in på enhetshanteraren. välj xbox saken, välj uppdatera drivrutin. leta på datorn, sen brukar jag bara ta någon som funkar.
så får jag göra med en av mina dongles

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

@hACmAn: Den är ny, har inte kört den förut inte heller provat på annan dator. Har provar de drivrutinerna också med samma resultat.

Permalänk
Avstängd

@Christley: Har gjort, men hjälper tyvärr inte..ger upp snart.

Permalänk
Medlem

Denna lilla guiden brukar jag köra när min adapter krånglar. Som är ungefär efter varje reboot^^,
PC-Wireless Receiver för Xbox 360 guide

Testa den.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snövit:

Denna lilla guiden brukar jag köra när min adapter krånglar. Som är ungefär efter varje reboot^^,
PC-Wireless Receiver för Xbox 360 guide

Testa den.

Har dock ingen okänd enhet i min enhetshanterare. "Xbox 360 peripherals>xbox 360 wireless receiver for windows" finns i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

@retro123:
Jo, det brukar jag oxå ha, men ibland vill det sig inte ändå

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

@retro123: Det är inte så att du glömt att synka kontrollern? Tryck på synk-knappen på kontrollen (inte xbox-knappen) samtidigt med knappen på mottagaren.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Archaea:

@retro123: Det är inte så att du glömt att synka kontrollern? Tryck på synk-knappen på kontrollen (inte xbox-knappen) samtidigt med knappen på mottagaren.

Känner mig inte så lite dum nu.. Googlade synk knapp och tryckte på den samtidigt som på knappen på mottagaren och voila!
Tack så mycket!