Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Avstängd

Följande ruta ploppade nu upp från ingenstans:

Antar att det är relaterat till W10-uppdateringen.

Permalänk
Hjälpsam

Det var som fan, plötsligt hände det, jag kör Windows 10 nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

har väntar reserverat, och kör /update now etc. etc. men inget har fungerat.
Så helt enkelt är det inte.
Vill inte heller sabba något men har en folder och när jag startat setup så säger den att boot.wim saknas.. så jag låter det vara helt enkelt!

Lycka till grabbar!! säg om det är bra!

Följ dessa steg:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Permalänk
Avstängd

Äsch, jag har ingen brådska. Väntar till kl. 08 för att se hur det urartar sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Grundidén var väl att ta marknadsandelar på mobilsidan, kosta vad det kosta vill. Man hoppades att folk skulle köra WP "Eftersom folk skulle känna igen metro från sin dator" eller något ditåt. Det gick ju inget vidare och nu är säljargumenten istället "The return of the startmenu and the desktop you love", så något har ju hänt kan man säga

Jo så är det drygade mig bara men känns lite ubuntu rippoff med metro även om tanken är platta mobilvänligare så tar jag startmeny alla dagar i veckan t.o.m på alla enheter och är idiotiskt att dom inte fixade det på 8an ..första 8an var horibel till 8.1 som är riktigt bra och är gränsnittet som är största irritationen och ignorerar man det är den bättre än 7an på det mesta och förhoppningsvis blir 10an bästa av 2 världar...men finns säkert nått att gnälla på där med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Även om det står att den reservera så ladda den ändå ner Windows 10, vad konstigt.
Jag undrade om man får med allting som man har på skrivbordet på Windows 8.1 till Windows 10, de skulle inte behövas installera om allting igen eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Så jag sitter här med en bunte pengar i näven, kan man kasta dessa på skärmen någonstans och få tillgång till en ISO av något slag eller måste man köpa Windows 10 i butik/uppgradera?

Undviker gärna en uppgradering sedan jag vill bli av med min nuvarande SSD och stoppa in de två nya som ligger bredvid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusB:

Så jag sitter här med en bunte pengar i näven, kan man kasta dessa på skärmen någonstans och få tillgång till en ISO av något slag eller måste man köpa Windows 10 i butik/uppgradera?

Undviker gärna en uppgradering sedan jag vill bli av med min nuvarande SSD och stoppa in de två nya som ligger bredvid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan trycka in sedlar i usbuttagen om du viker de först. 10-öringar går också bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Du kan trycka in sedlar i usbuttagen om du viker de först. 10-öringar går också bra.

Precis vad jag hade hoppats på i svar. Hoppas min 8" externa floppyenhet duger som betalningsförmedlare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuong:

Installerade Windows 10 direkt runt 1 när väl installationsfilerna hade tankat hem. Microsoft har bara misslyckats med utrullningen. Ni kan använda install.esd filen som ligger i source foldern för att starta installationen av Windows 10 :).
Ladda hem esd-decrypter-wimlib-4.7z (använd 7zip å packa upp)
Lägg Install.esd i samma folder.
Starta decrypt.bat i admin läge (högerklicka run as admin).
Välj 1.
Öppna ISO å kör setup.exe.

Väl inne i Windows 10 kan ni checka er licnese!
Öppna CMD å skriv.
Slmgr /dli
Lincens Status: Licensed

lycka till.

Fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Följ dessa steg:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Funkar!

Hello Windows 10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Följ dessa steg:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Får inte detta att fungera. Står fortfarande bara "Windows 10 upgrade reserved"

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

Samma här

Skrivet av Squedo:

Får inte detta att fungera. Står fortfarande bara "Windows 10 upgrade reserved"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Skrivet av Sebban84:

För de som får error 80240020:

https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_...

Funkade för mig, installerare nu via windows update

Det funkade för mig laddar ned nu tack så jättemycket !!!

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Får inte detta att fungera. Står fortfarande bara "Windows 10 upgrade reserved"

Gäller mig med. Dock endast på min laptop som har Windows 7. Det funkade bra på min stationära Win8-dator.

Jaja, löser sig nog med tiden.

Permalänk
Medlem

Ni andra får betatesta win10 innan jag lägger det i min speldator!
Ska dock lägga in denna i bärbara så fort det går!

Kan man inte tanka hem installationsfilerna från microsofts hemsida? Vore ju smidigast.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Funkar ej, vid omstart försvann Win10 ikonen när jag gjorde en win update =/

Permalänk
Konsolgrävare

Windows 10 ISO
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Windows 10 media creation tool
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-...

Make sure to read the FAQ before using this:

5.On the Enter the product key to activate Windows page, enter your product key. The product key should be in a purchase confirmation email if you bought Windows 10. It looks like this: PRODUCT KEY: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

and

If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.

In other words, if you want to perform a clean install, make sure you FIRST do an in-place upgrade from a valid Windows 7 or 8.1 installation, and only after that activates are you able to do the clean install without having a valid product key.

http://www.reddit.com/r/windows10/comments/3ezkuj/_/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Följ dessa steg:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Den fungerade för mig

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Wow, nu kan jag installera windows 10.
Nu ska vi se om den fungera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Fungerar ej för mig =/ Loggan försvann vid omstart. Jävla skit!

Så vad gör man nu då när det inte fungerar? =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Följ dessa steg:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Ser ut att fungera för mig. Nu tankar datorn ner massor med filer

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Ser ut att fungera för mig. Nu tankar datorn ner massor med filer

OMG! Räckte med att jag skrev in det i windows 8 söken! Nu laddar den ner skiten! TY TY!!!

Permalänk

Trevligt Vänta någon dag sedan köra ominstallation då. Vad kostar windows annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Inaktiv

Min installation som laddades ner igår verkar ha varit korrupt, de misslyckade installatsionsförsök flera av er andra upptäckte i Windows Update-loggen visades aldrig här. Men nu efter att ha startat om så är det äntligen bara att starta uppgraderingen på riktigt.

Permalänk
Medlem

Tänkte just ta och uppdatera men windows update verkar misslyckas med att hämta filerna, någon som vet hur jag ska gå tillväga?

bild http://puu.sh/jh36e/8a2994c59f.png

Permalänk
Avstängd

Jag körde det här verktyget och valde "uppgradera till Windows 10 nu". Verkar fungera...

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Nu måste man installera om drivrutiner för grafikkortet och posta gärna ditt skrivbord på windows 10 senare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag körde det här verktyget och valde "uppgradera till Windows 10 nu". Verkar fungera...

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Enda tipset som fungerat, tackar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Det var ingenting, jag startar om datorn igen och det fungera som den ska

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black