Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Medlem

Inget här heller ännu!

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk

Säkert 01:00

Permalänk
Medlem

@Ratatosk:
Där var faktiskt en drivrutin jag missat, men installation av den verkar inte ha hjälpt...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Är det inte USA:s tid? Borde väl vara om 6 timmar om jag inte har fel?

Enligt en del länkar som dykt upp här i tråden så bör det vara lokaltid som det ska ske. Vissa forum har visat på att man kunnat installera det redan där klockan har passerat 00:00.
Låter rimligt med tanke på att det är extrema mängder data som ska skickas ut till användarna, och man minskar trycket genom att släppa ut uppdateringen när klockan passerat 00:00 i respektive land.

Men vet som sagt inte till 100%

Permalänk
Medlem

Men vad ända in i... Här har man suttit uppe och väntat, helt i onödan. Ska det vara så svårt för Microsoft att ge en tid? Förstår mig inte på företag som beter sig så här; Det är som om de tror att alla har hur mycket tid att slösa som helst, utom de själva.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Min Systemlogg pumpade ur sig detta vid 00:02: "Installation Ready: The following updates have been downloaded and are ready to be installed:
- Upgrade to Windows 10 Pro"

Men ingen installation vill starta...

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Min magkänsla var visst rätt. Läste lite på nätet nu, och överallt står det att det släpps vid midnatt eastern time. Med andra ord om 6 timmar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Äsch, nu går jag och lagar mat istället..

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

@Ratatosk:
Där var faktiskt en drivrutin jag missat, men installation av den verkar inte ha hjälpt...

Känns bara som ryckte att det ska behövas. Fått flaggan på en dator där moderkortet bara har drivers till vista, det är i så fall grafikkorts drivrutinen i så fall (men även där kör jag rätt gammal).

KOlla så du har båda uppdateringarna, för ena för mig på win 7 var inte installerad.,-

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det var ju synd. Jag hade förstått det som att uppdateringen skulle pumpas ut när klockan passerat 00:00 i respektive land.
Då får man väl vänta tills man har sovit några timmar innan man kan köra igång med uppgraderingen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad har hänt med swec egentligen? Alla verkar vara fegisar nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

måste man starta om datan för att det ska funka kanske?

Testade nyss men funkar ändå inte

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag fick detta i eventvwr vid 00:01;
"Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x80240020: Upgrade to Windows 10 Pro."
Har inte fått den någon gång tidigare, men andra i tråden har väl fått något liknande redan under gårdagen så det kanske inte betyder något ändå?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Glöm inte att berätta hur det gick Nyckeln behöver du enligt @Bakteria inte använda under installationen.

10 minuter in på det nya dygnet så har det likt de andra ovanför inte hänt något här heller så går och lägger mig istället. Förhoppningsvis hinner man peta lite på Win10 på morgonen istället då.

Blir dock att hålla koll på tråden tills jag somnar antar jag, bättre lycka er andra.

Permalänk

Jag gjorde nyss en ren installation av Windows 8.1 och fick fram Windows 10 ikonen igen.
Datorn är rensat och redo för uppgradering när den kommer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Vad har hänt med swec egentligen? Alla verkar vara fegisar nu för tiden.

Fegisar hur då?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Borde dyka upp närsomhelst för de flesta. Kikade i loggboken på min dator.

"Redo för installation: Följande uppdateringar har hämtats och är klara att installeras. Uppdateringarna är schemalagda för installation ‎den ‎29 ‎juli ‎2015 kl. 00:18:
- Uppgradera till Windows 10 Home"

Borde vara likadant för all andra

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archaea:

Borde dyka upp närsomhelst för de flesta. Kikade i loggboken på min dator.

"Redo för installation: Följande uppdateringar har hämtats och är klara att installeras. Uppdateringarna är schemalagda för installation ‎den ‎29 ‎juli ‎2015 kl. 00:18:
- Uppgradera till Windows 10 Home"

Borde vara likadant för all andra

Exakt var läser du detta alltså? För jag ser ingenting i denna stil när jag kollar runt.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Archaea:

Borde dyka upp närsomhelst för de flesta. Kikade i loggboken på min dator.

"Redo för installation: Följande uppdateringar har hämtats och är klara att installeras. Uppdateringarna är schemalagda för installation ‎den ‎29 ‎juli ‎2015 kl. 00:18:
- Uppgradera till Windows 10 Home"

Borde vara likadant för all andra

vart hittar du "loggboken"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Exakt var läser du detta alltså? För jag ser ingenting i denna stil när jag kollar runt.

Loggboken > Windows-loggar > System. Sen är det den senaste

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

vart hittar du "loggboken"?

Högerklicka på windows-loggan där startmenyn borde vara

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

8000 visningar på 6h.
Känns som Micro$oft är poppis igen.

Man brukar ju säga "there are no free lunches"
Kanske licensen övergår till abonnemang för 99:-/mån 1 Augusti 2016

När dollartecknet kom så slutade jag läsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ja inget här heller, ledsen:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archaea:

Loggboken > Windows-loggar > System. Sen är det den senaste

Redo för installation: Följande uppdateringar har hämtats och är klara att installeras. Uppdateringarna är schemalagda för installation ‎den ‎29 ‎juli ‎2015 kl. 00:20:
- Uppgradera till Windows 10 Pro

Jadå! Nu snackar vi!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Det står i min logg att filerna är nedladdade och klara för installation men inte när. Men än har det ju iaf inte hänt något här heller.

Permalänk
Medlem

Filtrera på EventID 18 så skall det gå att hitta enkelt.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det är alltid säkrast att bara ha systemdisken inkopplad.

Går de inte att disablea Hårdiskarna i uefi/Bios istället för att koppla ut dom? de har jag alltid undrat.. Nån kanske vet..

Permalänk
Medlem

Min dator försökte precis uppdatera enligt loggen men fick "error 0x80240020"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Redo för installation: Följande uppdateringar har hämtats och är klara att installeras. Uppdateringarna är schemalagda för installation ‎den ‎29 ‎juli ‎2015 kl. 00:20:
- Uppgradera till Windows 10 Pro

Jadå! Nu snackar vi!

Nähä, glöm det...

"Installationsfel: Det gick inte att installera följande uppdatering på grund av fel 0x80240020: Uppgradera till Windows 10 Pro."

Jag ger upp, får ta det här när jag vaknar...

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super