Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk

@DavidtheDoom: Bara om man markerar text, annars funkar den som avbryt-kommandot.

Permalänk
Medlem

Vart trycker ni för att aktivera? Jag hittar inte den knappen.. Såhär ser det ut för mig;
http://i.imgur.com/YRgbOik.jpg

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Min reaktion efter 5 minuter En jävla tur att de gick o gå tillbaka till windows 7

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Någon speciell anledning till det?
Det enda jag stör mig på är Snabbåtkomst, så allt du nyss öpnnat sparas i en flik. Det gör mig lite allergisk. Men jag hittade vart man kunde avaktivera det, så jag gjorde det. He he

vart?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hallå, för mig tycks allt fungera som det ska förutom att ljudet i mina hörlurar är ojämnt, det är mycket högre på vänster sida sedan jag installerade Windows 10, tog nya drivrutiner från Asus hemsida som kom bara för någon vecka sedan och som det stod Windows 10 på men de gjorde ingen skillnad.

Någon som kan hjälpa? Kan ju justera manuellt men det ska ju liksom vara 50/50 automatiskt tycker jag...

EDIT. Samma sak gäller högtalarna om jag kopplar ur hörlurarna och jag har bekräftat att den står på 50/50 fördelning.

Permalänk
Medlem

@Aldhissla: Hur lyckades du få steamapps i startmenyn?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmisapp:

när man ska göra windows 10 boot usb ska man då välja ntfs eller fat32 ?

tror det formaterar sig själv

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Enligt någon random snubbe på internet som påståtts ha ring Microsoft skriver på tenforums.com:

Hey guys, just dropping in to tell you that servers are indeed under heavy load. If you have "connect to internet" status and getting 0xC004F034 error it means your request didn't get through. Either wait or hammer the activation button, 50th time did the trick for me. It doesn't matter how you upgraded and from what as long as you upgraded genuine 7/8/8.1 to 10. No updates necessary vanilla 8 without updates worked for me. Cheers.

Låter ju rätt troligt i och med att alla vill aktivera samtidigt.

Mycket möjligt, däremot har jag ingen sådan status längre som fanns ett tag. Nu står det bara "Windows is not activated" och jag har en annan felkod. Men att det är hög belastning råder väl ingen tvekan om, får avvakta ett par dagar eller så antar jag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

Ikke glem at Windows 10 deler ditt wifi passord med alle du er venner med, og det uten å spørre deg, sånn jeg har forstått det.

http://i59.tinypic.com/14vljr9.png (parodi konto på twittter)

http://krebsonsecurity.com/2015/07/windows-10-shares-your-wi-... (relatert)

Mycket viktig information. Helt otroligt säkerhetshål. Bara det att standardinställningen är att det är igång är ju helt åt skogen. Jag vill då inte ha lösenorden till mina trådlösa nät lagrade på en Microsoft server i USA eller delade med tusen facebook/skype/outlook kontakter bara för att en vän loggar in på mitt trådlösa.

Läste om det här först
http://arstechnica.com/gadgets/2015/07/wi-fi-sense-in-windows...

Att Arstechnica, som jag hittills har ansett som seriösa och hyfsat noggranna, tycker att det inte är något att oroa sig för och att:

"Ultimately, Wi-Fi Sense probably isn't the most secure feature in the world, but it isn't that bad either. As with many things in life, you have to choose between convenience and absolute security."

Är ju ett nästan lika stort skämt i sig.

Enligt Microsoft så kan man hindra folk att dela dina inloggningsuppgifter med sina kontakter genom att lägga till "_optout" till ssid på ditt trådlösa nätverk. Notera dock att:

"It can take several days for your network to be added to the opted-out list for Wi-Fi Sense."

Man kan ju undra vad Datainspektionen eller PTS har att säga om detta.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Nu efter några timmar har jag äntligen lyckats installera en clean version av Windows 10 Pro och lyckats aktivera den. Nu håller jag på utforska operativsystemet och vad jag sett än så länge så är det lovande.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Medlem

Jag kan inte aktivera min produktnyckel, säger att den inte är valid?
Det gick att uppdatera till win10, sedan ville jag ha en ren installation så formaterade datorn och installerade. Vill inte ta min produktnyckel. Börjar bli vansinnig, deras support har inte öppet nu heller...dåligt ..borde vara 24h i en vecka iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vart trycker ni för att aktivera? Jag hittar inte den knappen.. Såhär ser det ut för mig;
http://i.imgur.com/YRgbOik.jpg

Du har nog samma problem som jag och ett par andra. Felkod 0xC004C003 månne?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@essemH: Hur lyckades du aktivera den? Har försökt ett bra tag nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferdi2050:

Vad gör man om man sitter på en pirat kopia och saknar licens?
Kan man inte uppgradera då?

Nej tyvärr då får du köpa det i slutet av Augusti

Permalänk

Kan man använda det här "MediaCreationToolx64" utan att få strul med licensen? Köra "upgrade this PC now" från den istället för att vänta på att Microsoft ska göra klart utskick till varenda PC....

Permalänk
Medlem
Skrivet av paraziten:

Kan man använda det här "MediaCreationToolx64" utan att få strul med licensen? Köra "upgrade this PC now" från den istället för att vänta på att Microsoft ska göra klart utskick till varenda PC....

Det ska du kunna göra. Välj befintlig installation bara

Permalänk

Hej!

Har precis uppgraderat till Windows 10. Windows verkar inte kunna aktivera min licens trots att den var aktiverad innan(Windows 7). Vad ska jag göra?

Tack.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Är det någon som lirar csgo och kan få fps att gå över 150?

Jag ligger runt 200-250 med 110hz 2560x1440.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Du har nog samma problem som jag och ett par andra. Felkod 0xC004C003 månne?

Yep

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Jag gillar det skarpt !

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av paraziten:

Kan man använda det här "MediaCreationToolx64" utan att få strul med licensen? Köra "upgrade this PC now" från den istället för att vänta på att Microsoft ska göra klart utskick till varenda PC....

Jag använde det och har nu problem med licensen. Men det verkar vara väldigt många andra som också har det och felkoden jag får finns att utläsa som network error. Så troligtvis överbelastade servrar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Är det någon som lirar csgo och kan få fps att gå över 150?

Körde W10 Technical Preview upp till build 10166.
Sista 2 buildens kom jag inte över 120 fps på CS:GO.
Tappade jag ner, så fastnade den på 60fps.

Tog kontakt med Gabe Aul som var en av dom ansvariga för Windows 10 insider programmet,
fick dock inget svar även efter upprepade försök.

Lösningen:
Installera W7 igen..

Problemet verkar ha något med Xbox-appen att göra.
Då det är via den du kan ändra inställningarna för Game DVR funktionen (låter dig spela in spel).
Verkar som om den bråkar och inte vill stänga av sig, och på något sätt forcerar v-sync..

Kan tillägga att jag på W7 (och W10 före build 10149) har mellan 200-300fps på CS:GO (beroende på vilken karta som spelas)

Permalänk
Medlem

Går att ställa in så an får ikonerna på rad efter varandra nere i Aktivitetsfältet för er som gillar det.

Permalänk

Är det någon mer som har problem med Adblock på Google Chrome?! Förstår inte riktigt varför de skulle sluta fungera?!
Annars så gillar jag Windows 10 starkt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Tusen tack, gick direkt!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Har problem med att komma åt BIOS/UEFI. Använder mig av ett USB-tangentbord som verkar starta först när Windows gör det. Någon som vet hur man löser?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Ni som vill aktivera windows!

Högerklicka på den här datorn, sen egenskaper.
Längst ner står det Anslut till internet för att aktivera.
Det ska finnas en blå länk längst till höger där det står Aktivera windows, klicka där.
Scrolla ner till knappen Aktivera nu och klicka där.
Det kommer troligtvis stå att det inte går just nu, men fortsätt klicka på knappen, efter ca 20 gånger funkar det

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IqFiskMos:

Är det någon mer som har problem med Adblock på Google Chrome?! Förstår inte riktigt varför de skulle sluta fungera?!

jag använder chrome och har installerat adblock utan några problem

Permalänk
Medlem

@micke7406:
Edge har ingen extension support ännu, så självklart fungerar det inte i Edge.

Har du testat med Opera? Firefox? Vilket Battlelog faktiskt supportar förutom IE och Chrome (som inte supportas snart)

Permalänk

När man skapar en USB, blir licensen bunden till den version man skapar? Alltså om jag skapar en svensk Win 10 Pro N nu kan jag installera en engelsk Win 10 Pro senare på samma licens?