Permalänk
Medlem

@azezl: Nu kommer jag aldrig se Johan Falk-filmerna, men har sett liknande fenomen tidigare, oftast är det i mörka scener som det blir brusigt. Det hela handlar i de fallen förmodligen om kameror som har svårt för dåliga ljusförhållanden. Kan ju även handla om att olika typer av kameror har använts.

Men som sagt, inte sett just Johan Falk-filmerna.

Permalänk
Medlem

Vet att tejp blir dyrt i längen, men tack för denna underbara tejpning av lådan:

Allt fanns kvar i lådan, men snälla. kosta på lite mer tejp isåfall.

EDIT: det är tjepad nästan enbart på ena sidan bara.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Cdon.com

@Toivo83: Hej! Vi ska naturligtvis se över detta, det verkar som att det använts lite väl lite tejp då din order förpackades.
Om något i din order taget i skada, får du gärna kontakta vår kundservice via hemsidan som hjälper dig vidare.

Mvh
Malin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kära CDON.

Jag reklamerade nyligen en produkt jag köpt hos Er och hamnar då i en diskussion om vad som ska hända om produkten är trasig. Er version är att ni ska betala tillbaka köpeskillingen, min version är att ni ska laga eller omleverera (eftersom produkten fortfarande finns i lager hos er). Det verkar dock svårt att få Er kundtjänst att förstå att ni enligt Konsumentköplagen inte ensidigt har rätt att häva köpet.

Det är intressant att en så stor aktör på marknaden FULLSTÄNDIGT STRUNTAR I SVENSK LAG. För det är precis vad ni gör. Sådant beteende förväntar jag mig från källarfirmor. Jag ska inte ens behöva ta diskussionen med Er kundtjänst, detta ska bli rätt ändå!

Med hopp om bättring!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner mig tyvärr tvingad att fortsätta skriva och undra över er kundpolicy.

CDON+ innehåller ju inte allt för mycket erbjudande men jag blev glad när jag nyligen fick en extra 20% på redan nedsatta varor. Jag gick därför in och tittade runt om något av intresse fanns, och det fanns det! Jag beställde därför den varan och lite till. Ordern färdigbehandlas och allt är grönt som levererat. Jag blir även fakturerad hela beloppet.

När kartongen dyker upp är alla sakerna med på följesedeln men den dyraste varan jag beställde finns inte med. Vikten visar att den aldrig kan ha packats ned. Jag undrar såklart eftersom ett samtal direkt till qliro visar att CDON fakturerat hela beloppet.

Eftersom CDON+ koden är engångs är den nu förbrukad och kan inte användas mer. Efter en massa tid med chatt + email så får jag en 50kr kupong som plåster på såren, detta trots att rabatten jag missade pga felleveransen motsvarar nästan 100kr.

Kupongen jag fick med CDON+ går alltså inte att använda igen, jag blev fakturerad en vara jag aldrig fick och kundtjänst visar sig trots ett flertal mail till olika personer helt oförstående till att jag vill ha en 100kr kupong eller en ny CDON+ kod (enligt erbjudandet som lockade till köpet) för varan som inte fanns med i leveransen.

Varför ska jag välja CDON framför andra konkurrenter när så mycket går fel och man visar en total ovilja rätta misstag så att det blir +-0 iaf? Jag är nyfiken på om det finns någon på CDON som fortfarande bryr sig och tycker att detta är ok.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag känner mig tyvärr tvingad att fortsätta skriva och undra över er kundpolicy.

CDON+ innehåller ju inte allt för mycket erbjudande men jag blev glad när jag nyligen fick en extra 20% på redan nedsatta varor. Jag gick därför in och tittade runt om något av intresse fanns, och det fanns det! Jag beställde därför den varan och lite till. Ordern färdigbehandlas och allt är grönt som levererat. Jag blir även fakturerad hela beloppet.

När kartongen dyker upp är alla sakerna med på följesedeln men den dyraste varan jag beställde finns inte med. Vikten visar att den aldrig kan ha packats ned. Jag undrar såklart eftersom ett samtal direkt till qliro visar att CDON fakturerat hela beloppet.

Eftersom CDON+ koden är engångs är den nu förbrukad och kan inte användas mer. Efter en massa tid med chatt + email så får jag en 50kr kupong som plåster på såren, detta trots att rabatten jag missade pga felleveransen motsvarar nästan 100kr.

Kupongen jag fick med CDON+ går alltså inte att använda igen, jag blev fakturerad en vara jag aldrig fick och kundtjänst visar sig trots ett flertal mail till olika personer helt oförstående till att jag vill ha en 100kr kupong eller en ny CDON+ kod (enligt erbjudandet som lockade till köpet) för varan som inte fanns med i leveransen.

Varför ska jag välja CDON framför andra konkurrenter när så mycket går fel och man visar en total ovilja rätta misstag så att det blir +-0 iaf? Jag är nyfiken på om det finns någon på CDON som fortfarande bryr sig och tycker att detta är ok.

Så mycket strul som du haft med Cdon skulle jag aldrig orka. (har själv lagt ned cdon)
Men du är väl som en lugn norrlänning som inte hetsar upp sig i annat än fullskaligt krig.

Permalänk

Hej, beställde ett kameraobjektiv igår och insåg idag att jag beställde det på mitt privatkonto och inte företaget. Så jag skrev att jag ville avbeställa min order i erat formulär på hemsidan, hur lång tid kan det ta? Jag har inte fått något svar än.

Mvh
Marcus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulketchup:

Hej, beställde ett kameraobjektiv igår och insåg idag att jag beställde det på mitt privatkonto och inte företaget. Så jag skrev att jag ville avbeställa min order i erat formulär på hemsidan, hur lång tid kan det ta? Jag har inte fått något svar än.

Mvh
Marcus

Är väl ingen som lyckats avbeställa från dem än, så lycka till.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Är väl ingen som lyckats avbeställa från dem än, så lycka till.

Den blev annullerad nu, kan tyvärr inte dela din negativa inställning till cdon, jag har alltid blivit nöjd. Det enda var att jag trodde att man skulle få någon bekräftelsenär man skickat ett supportformulär!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulketchup:

Det är som tur är redan löst, men till en annan gång. Bara beställ ett nytt från företagskontot, och nyttja din ångerrätt. Det är det den är till för. Helst ska det ju inte skickas en massa i onödan eftersom vi får betala för det genom högre priser, men har man försökt göra rätt genom att avbeställa, får man lösa problemet på det enda sättet man kan.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Cdons kundsupport är som en tårta i fejjan, det är bara svälja och tycka den är god.

Permalänk
Medlem

Handlar inte så överdrivet mycket från cdon, men ser ofta negativa kommentarer, själv här för att ge de en liten eloge!

Hade en vara jag behövde returnera via ångerrätt, tyvärr var jag två dagar över tiden, men det var inga problem, skicka den iaf. Packade in den och tänkte skicka iväg den direkt efter helgen, klantigt nog glömde jag av det och dröjde ytterligare två veckor innan jag fick iväg det.

De ordnade det utan några problem alls (helt oavända vara), så det tyckte jag var trevligt, förväntade mig nästan att paketet skulle komma tillbaks igen, påverkad av en hel del negativa omdömen jag läst.

Har ev ett garanti-/rma-ärende inom kort, får se om det löser sig lika lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det är som tur är redan löst, men till en annan gång. Bara beställ ett nytt från företagskontot, och nyttja din ångerrätt. Det är det den är till för. Helst ska det ju inte skickas en massa i onödan eftersom vi får betala för det genom högre priser, men har man försökt göra rätt genom att avbeställa, får man lösa problemet på det enda sättet man kan.
B!

Företaget som man handlat ifrån behöver ej betala returfrakten om dom inte vill.
Ganska ofta står dom för den dock och gör dom ej det så brukar dom sköta bokningen av frakten så kunden får det lägre priset som företaget får från posten.
Men sen finns det företag där kunden helt enkelt får skicka paketet själv och då betala full privatpersons frakt dvs det dyrare priset.

Med andra ord det kan kosta en/ett par hundringar i onödan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Med andra ord det kan kosta en/ett par hundringar i onödan.

Objektivet kostar (minst) ett (par) tusen kronor. bara på momsen man drar av via företagsköpet är det alltså utan vidare råd med returfrakten, pratar vi om ett faktiskt lite dyrare objektiv, är det inget att diskutera överhuvudtaget. Det är frakt på max en hundring vs en, eller rent av ett par tusenlappar i moms.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ja visst men den där hundringen kan man ju behålla om företaget ej skickar ut varan alls!
Som dom förvånansvärt nu gjorde i detta fallet (vilket cdon är ökända för att EJ göra).

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Har en LG G3 telefon som fokus-delen för kameran har lagt av (vill inte fokusera med kameran). Hur går vi tillväga för att ordna detta? Är helst utan telefon så lite tid som möjligt.

Bryter jag garantin om jag byter ut delen själv?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Nu när det snart är slut på sommaren och vi ska återvända till jobb/skola undrar jag om ni kommer köra ngn back to work/school-kampanj under augusti? Med tanke på all ny hårdvara (skylake t.ex.) och mjukvara (windows 10) som kommer vore det super. Kanske lite extra rabatt för oss som är CDON+-medlemmar också?

Undrar även om ni kommer ta in EVGA Supernova G2750 nätagg modulärt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551603
Hittar inte just den varianten hos er tyvärr, och föredrar modulära nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej CDON.

Nu när det snart är slut på sommaren och vi ska återvända till jobb/skola undrar jag om ni kommer köra ngn back to work/school-kampanj under augusti? Med tanke på all ny hårdvara (skylake t.ex.) och mjukvara (windows 10) som kommer vore det super. Kanske lite extra rabatt för oss som är CDON+-medlemmar också?

Undrar även om ni kommer ta in EVGA Supernova G2750 nätagg modulärt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551603
Hittar inte just den varianten hos er tyvärr, och föredrar modulära nätagg.

http://cdon.se/hemelektronik/evga/evga-supernova-g2-750w-p273...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Jag som letade dåligt. Ser dock att det är slut, ngn på CDON som kan tänkas veta när det kommer in igen på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ja visst men den där hundringen kan man ju behålla om företaget ej skickar ut varan alls!

Visst. Som jag skrev från början. Det bästa är ju om man slipper returnera det alls. Det är det optimala för både dig, och dem själva. Även om du får stå för frakten, så ska de fortfarande stoppa in den i sitt system igen, det kostar oss alla lite, helt i onödan, så det är bra att de kunde hantera det på bästa sätt.

Skrivet av Flygman:

Bryter jag garantin om jag byter ut delen själv?

Garanterat ja. Dock brukar det vara digital zoom, så jag vet inte riktigt vad som ska bytas ut... Det torde vara mjukvara?
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Visst. Som jag skrev från början. Det bästa är ju om man slipper returnera det alls. Det är det optimala för både dig, och dem själva. Även om du får stå för frakten, så ska de fortfarande stoppa in den i sitt system igen, det kostar oss alla lite, helt i onödan, så det är bra att de kunde hantera det på bästa sätt.

Garanterat ja. Dock brukar det vara digital zoom, så jag vet inte riktigt vad som ska bytas ut... Det torde vara mjukvara?
B!

Borde vara lasern.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Apropå CDON+ finns det mycket att önska. Är så kallad "plusmedlem" sedan 2 år och mycket förundrad över affärsidén. Med facit i hand avstår jag från att förnya medlemskapet. Hade vissa förväntningar men tyvärr blev det platt fall. Som kuriosa har jag även sålt av hela mitt aktieinnehav i Qliro Group eftersom jag inte längre tror på någon bättring inom de närmaste åren. Finns bättre och mer seriösa alternativ därute.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gulketchup:

Mvh
Marcus

Vad är problemet, det är väl bara att ta kvittot och sätta upp på företaget? Du ersätter dig själv med hela summan som ett utlägg och sedan drar firman momsen som vanligt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vad är problemet, det är väl bara att ta kvittot och sätta upp på företaget? Du ersätter dig själv med hela summan som ett utlägg och sedan drar firman momsen som vanligt.

Revisorn brukar inte gilla det. Har man nu ett firmakort är det bättre att använda det.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar inte denna längre? Är helt blankt på sidan..

http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers

Permalänk
Medlem

Om det är rabattkoden för swec du letar efter så togs den bort för säkert över ett år sedan.

Skrivet av pemani:

Funkar inte denna längre? Är helt blankt på sidan..

http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers

Visa signatur

FD Define Compact, Ryzen 7 7700, 32GB, Sapphire 9070, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Om det är rabattkoden för swec du letar efter så togs den bort för säkert över ett år sedan.

Fast dom skrev ju här för 3 månader sedan att det skulle förlängas...

Att dom inte tar ner sidan då om den inte gäller längre?

Edit: Iofs säger dom väl bara att "Håll gärna koll på den sidan i fortsättningen då vi kontinuerligt kommer uppdatera med exklusiva kodkampanjer för er Sweclockers-medlemmar."

Permalänk
Medlem

Skulle behöva en billig NUC och har ett presentkort hos er så jag undrar om ni planerar ta in Intel NUC5CPYH eller NUC5PPYH närmaste tiden?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Intel Core i5-6600K och en Cooler Master Hyper 212 Evo i fredags och på både prisjakt och på CDONs sida stod det att båda var i lager. Igår fick jag paketet men bara kylaren var med och på den medföljande lappen stod det att processorn är restnoterad. När jag tittar idag så står det fortfarande att processorn finns i lager men jag har inte hört något om att en ska ha skickats.
Varför står det att den finns i lager om den inte gör det? Eller är det bara den jag har beställt som inte finns?
Hade jag vetat om från början att jag behöver vänta så hade jag beställt den från en annan butik.

Permalänk
Medlem

Cdon har aldrig visat om dom har en vara i lager utan enbart när den INTE finns.
Det enda dom visar på sin sida är "Beräknad leveranstid:" vilket inte är samma sak (och troligen det som prisjakt går efter när dom sätter i lager heller ej).

Tyvärr så cdon extremt dåliga med att uppdatera när varor tar slut, till och med väldigt ofta som dom inte uppdaterar trots att en vara är slut på lager i veckor.
Det är mer heller mindre så att dom sätter en Beräknad leveranstid som kanske kan hållas OM varan finns i lager vill säga och sen ändras den aldrig.
Utöver detta så är det även ganska vanligt att dessa Beräknad leveranstids dagar överskrids med en/ett par dar.

Några exempel på detta finns inom denna tråd där folk påpekar att sidan visar x antal dagar men beställer man får man svar "finns ej i lager" och detta upprepas på samma vara i veckor trots att cdon svarar att dom ska uppdatera varans sida men inget händer.

Visa signatur