Permalänk

World of Warcraft Legion

http://us.battle.net/wow/en/legion/#world

  • New continent: The Broken Isles

  • New class: Demon Hunter

  • Artifacts: customizable weapons that grow in power as you do

  • Class-specific Order Halls and followers

  • All New Dungeons and Raids

  • New World Bosses

  • Level cap raised to 110

  • Revamped PvP progression system

  • Improved transmogrification system

  • Improved social features

  • Character Boost—immediately raise one character to level 100

Youtube länkar

#wow #legion

Permalänk

DAoC rip-off.

Artefakter som levlas
PvP talent points

Förmodligen det bästa de kunde komma upp med ;D

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kommer olyckligt nog troligtvis köpa även denna expansion, även om jag egentligen inte längre tycker om gameplayet i spelet, just nu är det bara loren som intresserar mig och den fuckade de upp med Draenor ^^

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytabil:

Kommer olyckligt nog troligtvis köpa även denna expansion, även om jag egentligen inte längre tycker om gameplayet i spelet, just nu är det bara loren som intresserar mig och den fuckade de upp med Draenor ^^

Håller med. Problemet har ju varit att Blizz har dödat alla "bossar" som betyder något (i stort sett), så dom var tvungna att göra något för att få tillbaka bossarna som folk känner till.

Och, well, ja, HYPE

Permalänk
Medlem

Jag undrar, kommer man ha samma vapen för alltid nu när man får sitt artifact vapen? Låter ju sjukt tråkigt enligt mig.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Kan det vara självaste Sargeras den här gången?

Permalänk
Medlem

Så det kommer att sluta med att alla springer runt med samma vapen, med kanske lite olika "teman" och färger? Låter tämligen ointressant.

Känner lite anti-klimax efter revealen, har iofs inte spelat WoW seriöst sedan WOTLK, men var ju ändå lite nyfiken på vad kommer med den här gången. Jag får intrycket utav att det är en liten expansion, vilket är konstigt med tanke på att Burning Legion är med i leken. En BL expansion var ju bara en tidsfråga, jag trodde dock att den skulle komma senare i WoW's tidsålder och att den skulle vara mycket mer storartad.

Det blir ett "Meh" för mig, brukar ju dock ändå bli att man köper expansionen för att leka några dagar med den. Med WoD så räckte ju dom gratis 10 dagarna jag fick från trial, hur många blir det den här gången tro? Återstår att se.

Är betyligt mer sugen på andra kommande MMO's (t.ex CF och CU) som förhoppningsvis tillför lite "nytt och fräscht" till genren.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loffemega:

Så det kommer att sluta med att alla springer runt med samma vapen, med kanske lite olika "teman" och färger? Låter tämligen ointressant.

Känner lite anti-klimax efter revealen, har iofs inte spelat WoW seriöst sedan WOTLK, men var ju ändå lite nyfiken på vad kommer med den här gången. Jag får intrycket utav att det är en liten expansion, vilket är konstigt med tanke på att Burning Legion är med i leken. En BL expansion var ju bara en tidsfråga, jag trodde dock att den skulle komma senare i WoW's tidsålder och att den skulle vara mycket mer storartad.

Det blir ett "Meh" för mig, brukar ju dock ändå bli att man köper expansionen för att leka några dagar med den. Med WoD så räckte ju dom gratis 10 dagarna jag fick från trial, hur många blir det den här gången tro? Återstår att se.

Är betyligt mer sugen på andra kommande MMO's (t.ex CF och CU) som förhoppningsvis tillför lite "nytt och fräscht" till genren.

Det har varit så i ett par år redan att alla har samma gear och vapen så inget nytt.

WoW har inte tillfört något nytt sedan wotlk kom men denna expansion är nog den första jag verkligen inte är intresserad av att spela alls.

Permalänk
Medlem

Jag tkr denna ska vara gratis.. Seriöst.. De fortsätter ju rent av från WoD... och att öka 10 onödiga levels är ju bara ännu mer mjölkande.. Demon hunter däremot.. att kunna likna sin idol karaktär i Warcraft loren.. pfft

Permalänk
Medlem

Jag konsumerade en hink salt under presentationen så jag kommer spara på hypen för WoD är nog det värsta jag spelat sedan Destiny när det kommer till mängden content vi får för pengarna.
Så det är då banne mig bäst för dom att det är vettig content runt deras nya artifact vapen och nya follower system.

Men annars så ser zonerna bra ut, artifact vapen är najs, Demon Hunter ser riktigt coola ut, Class order kan också vara riktigt bra OM de nu leverar det med bra content. Med Class order så lär det nog också vara mer interaktion mellan spelarna eftersom resten av ens "klasskollegor" också hänger där om dom inte är i Dalaran.

Och INGA jädra mer mob grinds och apexis dailies, och ser jag ett till command table så vet jag inte vad jag gör.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Jag är väl hyfsat taggad. Nya kontinenten ser helt otrolig ut och verkar vara en bra kontrast till mörka, deppiga Draenor. Level 90-100 är bland det bästa jag spelat i WoW om vi snackar story och quests så jag hoppas att blizzard håller den flaggan uppe. Däremot så bör det bli bättre än WoD när det gäller end game vilket var rent ut sagt uruselt. Även reputations måste bli mycket bättre. Jag är nog även en av de få som kommer att sakna Garrison då jag gillade verkligen idén och gillade väl utförandet till en viss del. Synd bara att craftingen förstördes samt att gathering professions blev helt värdelösa.

Alltid kul med ny expansion och ger Legion mig 1-2 månader med nöje så är jag mer än nöjd då jag aldrig orkar spela spelet mer än så åt gången

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Kommer nog antagligen köra det på release för ett LAN-race till Level 120, men det känns inte som att det kommer lyckas hålla fast mig i spelet precis som MoP och WoD inte lyckades med.

Sista gången jag verkligen blev uppslukad och hade svårt att sluta spela WoW var i Cataclysm, Dragon Soul var rätt kass men allt därinnan tyckte jag var riktigt bra. (Det skadade ju inte att man dessutom hade Legendary-staven på Warlocken.)

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Man märker att dom på Blizzard har förstått att WoW kommer dö ut ifall man inte får till en lyckad expansion och kör därför lite "all in" nu med allt smått å gott de har sparat sedan innan.
Om jag gillar detta vet jag inte..

Det jag tror är det största hoppet för denna expansionen är nog att det kommer bli lättare för dem att balansera PvE och PvP, vilket ger mig hopp för spelet utanför PvEn.
Att PvP dessutom nte ska vara så geardependent och med ett prestige system kanske man ger alla pvperna lite hopp om ett mer balanserat och roligare pvpande.

Demonhunter classen känns dock mest som ett stort subscriber bait. Visst är det en SJUKT cool klass men vad ger den egentligen spelet? En korsning mellan Rogue och Warlock. Men så kände man inför DKs med så vet inte riktigt, hoppas dom gör det bra så det inte blir en jack of all trades, master of none.

Återstår bara att se lite närmare release vad som faktiskt kommer med i spelet, hoppas att dom gör det bra för WoW när de tär värt att spel är så sjukt roligt

Permalänk
Medlem

En annan tanke jag har är väl att Blizzard inte verkar vilja vika sig och erkänna alla mindre bra saker de lagt in i spelet, det som skulle kunna rädda WoW för mig personligen skulle vara om de faktiskt tog sig tid och rättade till vissa aspekter av spelet istället för att kanske lägga till massor av nya saker.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Skrivet av Ytabil:

En annan tanke jag har är väl att Blizzard inte verkar vilja vika sig och erkänna alla mindre bra saker de lagt in i spelet, det som skulle kunna rädda WoW för mig personligen skulle vara om de faktiskt tog sig tid och rättade till vissa aspekter av spelet istället för att kanske lägga till massor av nya saker.

Rätt ointressant vad dom gör med ett så gammalt spel. Givetvis kommer dom hålla WoW igång så länge dom anser det lönsamt, vilket säkert är många år framöver. Men deras huvudsakliga fokus är de nyare spelen, e-sport mm.

Jag kommer inte att köpa denna expansionen då jag inte ens orkat ta mig igenom den senaste pga garrisons som jag inte gillade.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Meh, WoW har imo gått stadigt neråt sedan halvvägs in i Cataclysm (Classic, TBC, WotLK och tidiga Cataclysm var alla bra på var sitt sätt imo), och WoD dödade WoW totalt för mig. Har inte spelat det på 6> månader och har 0% sug att börja igen.

Misstänker att detta blir den första expansionen som jag inte kommer köpa. WoW är ett avslutat kapitel i min bok helt enkelt (även om det är ett kapitel jag kommer titta tillbaka på med nostalgiska glasögon...)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

ska kolla på live stream:en imrorgon, så kan åter komma med åsikter då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Rätt ointressant vad dom gör med ett så gammalt spel. Givetvis kommer dom hålla WoW igång så länge dom anser det lönsamt, vilket säkert är många år framöver. Men deras huvudsakliga fokus är de nyare spelen, e-sport mm.

Jag kommer inte att köpa denna expansionen då jag inte ens orkat ta mig igenom den senaste pga garrisons som jag inte gillade.

Varför kommenterar du i tråden om spels du finner ointressant?

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk

Såg ball ut, lär köpa det och i alla fall köra igenom all content första månaden/månaderna, i alla fall om det släpps efter den där 6månaders bannen är över.

Permalänk
Medlem

Det som intresserade mest var artifact weapon för survival hunters. Eagle Spear.
Får hunters tillbaka sin statstick? Eller kommer dom göra survival till melee spec? Tank spec?
Eller blandning av ranged och melee som survival var i början?

Hoppas det blir någon sån stor ändring, samt även roliga klass ändringar för dom andra.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Eller bara fixa om allt till tbc! Jakten på Illidan!

Nej men, detta kan bli intressant, men säger som en innan, 90-100 var grymt rolig story, får de till lika bra questline till 110 är jag nöjd!
Men känns sådär, hade inte Burning legion kunnat kommit i ett senare skede, tycker inte det passar in efter detta... Men får se! Är som sagt Patcherna efter när de släpper de roliga bossarna som är Goa!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Blev inte så imponerad av artifacts, att alla ska springa runt med dessa legendariska vapen stör jag mig på.
Om alla är speciella så är ingen speciell.

Känns även som att det blir lite mycket att hantera för en expansion.
Titans, Burning Legion, Queen Aszhara, Xavius (Emerald Dream), Illidan, Gul'dan osv.
Hur många av dessa kommer vi bara se en glimt av?
Dom vill ju förstås generera så mycket hype som möjligt men någon måtta får det vara.

Kommer absolut spela.

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Blev inte så imponerad av artifacts, att alla ska springa runt med dessa legendariska vapen stör jag mig på.
Om alla är speciella så är ingen speciell.

Känns även som att det blir lite mycket att hantera för en expansion.
Titans, Burning Legion, Queen Aszhara, Xavius (Emerald Dream), Illidan, Gul'dan osv.
Hur många av dessa kommer vi bara se en glimt av?
Dom vill ju förstås generera så mycket hype som möjligt men någon måtta får det vara.

Kommer absolut spela.

Med tanke på detta de sa om Illidan och ta tex denna filmsnutt https://twitter.com/warcraft/status/629595131738390528
Så får vi nog se Illidan (den nye enligt mig, för Illidan kommer alltid vara TBC..)

Känner lite som du, hade gärna sett mer av Aszhara och Emerald dream. Känns som man dags att återkoppla in Nightelfs underbara Lore också...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Blev inte så imponerad av artifacts, att alla ska springa runt med dessa legendariska vapen stör jag mig på.
Om alla är speciella så är ingen speciell.

Känns även som att det blir lite mycket att hantera för en expansion.
Titans, Burning Legion, Queen Aszhara, Xavius (Emerald Dream), Illidan, Gul'dan osv.
Hur många av dessa kommer vi bara se en glimt av?
Dom vill ju förstås generera så mycket hype som möjligt men någon måtta får det vara.

Kommer absolut spela.

Det som jag spontant kände när jag såg hela denna expansionen visa sig att det känns som att den är extremt mycket mer polerad än vad Warlords var när de visade upp den. Det känns som att dem har kommit längre i utvecklingen, fler dungeons från starten, bra med raider, bra med content. Det känns helt enkelt som att spelet har varit under utveckling längre.

Jag tycker det här är ett bra sätt med vapnen ändå, att man kan "uppgradera" det. Det ger en ganska skön character progression och det känns som något som är värt att göra. Jag menar, i ärlighetens namn, hur många gång byter man vapen under en expansion? Om det är 2 raid tears så har du 2 olika best in slot vapen. Det är inte ofta man slänger runt dem, eftersom att det nästan varje tier finns ett vapen som är bättre än alla andra.

Expansionen tycker jag ser bra ut i alla fall, det känns som att dem slänger ut alla sina kort på bordet på en och samma gång. Det ska bli intressant att se hur dem löser allt detta, men jag tror absolut inte att detta är en "ett års" expansion. Kollar man på ren lore så känns det som att den kommer hålla på lite längre.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat WoW sen Cata. Jag blir sugen nu när jag såg nya expansionen. De ska förbättra PvP mycket vilket lockar mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Trailer! https://www.youtube.com/watch?v=MzMCl8b9UCE

x)

F.ö så känner jag äntligen att WoW är inget jag behöver i mitt liv. Jag slutade egentligen spela för ca 4 år sedan, men försökte göra en liten comeback i början av WoD, men gav upp efter 2 levels och avinstallerade då spelet.

Kände själv att jag uppnått det jag själv velat, vilket var multiglad och rank <50 pve i världen.
Däremot att de äntligen fixat PvP talents är jävligt najs. Men tror inte den enda saken får mig att känna att wow är värt att spela. Det sa jag fan redan i WoTLK att man skulle göra; Skaffa separata talent-trees för PvE och PvP

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Längtar redan.

Permalänk
Entusiast

Jag slutade spela vid lvl 96 men kan tänka mig att komma tillbaks någon månad innan Legion och slakta igenom alla raidfinders i WoD å sen i vanlig ordning ge expansionen en chans!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag slutade spela vid lvl 96 men kan tänka mig att komma tillbaks någon månad innan Legion och slakta igenom alla raidfinders i WoD å sen i vanlig ordning ge expansionen en chans!

Levelling processen är ju det som sägs vara det bästa med WoD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Levelling processen är ju det som sägs vara det bästa med WoD

Jag tycker det är det värsta som finns, har lirat till och från sedan 2004 och så fort jag måste levla nuförtiden så tröttnar jag direkt. Detsamma hände i Cataclysm där jag blev lvl 82 å slutade spela i över ett år, samt MoP där jag slutade på lvl 86. Brukar återkomma närmare slutet på expansionen och köra igenom all content snabbt inför nästa expansion.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II