Anmäl dig till Roborock Challenge!

Unreal Engine 4: Elemental Demo med DirectX 12 för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Unreal Engine 4: Elemental Demo med DirectX 12 för nedladdning

Den som vill prova på Microsofts nya grafikgränssnitt i Windows 10 kan nu ladda hem en modifierad version av det uppmärksammade teknikdemot Elemental.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

DirectX 12 är dumt för det är en startmeny...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutkanon2:

DirectX 12 är dumt för det är en startmeny...

Hur menar du nu?

OT

Kul ska testas omedelbart!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Hur menar du nu?

OT

Kul ska testas omedelbart!

Jag raljerade kring folks klagan på att DX12 är Windows 10-exklusivt. Laddar också hem det i detta nu och ska se vad det gör för mitt 660.

Permalänk
Avstängd

Ska hämtas hem omgående! Blir premiär för DX12 på min burk nu

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast

Körde det precis, tyvärr verkar det inte stödja SLI men jag fick ändå en väldigt acceptabel FPS med ett GTX 780.
Elden/lavan var inte jätteimponerande men jag gillar framför allt effekterna och fysiken och det är ju väldigt lättdrivet måste jag säga så det är ju helt okej!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Testpilot

Bara jag som tyckte vissa texturer hade sämre upplösning än äldre last-gen konsol spel..?

Ser inte riktigt poängen med detta demo, iaf inte så länge det inte reflekterar hur dagens spel faktiskt ser ut (vilket är betydligt snyggare än sådär). Enda som jag kan tycka kunna anses snyggt/modernt var väl partikel effekterna, sedan att all fysik relaterat till förstörelse renderas i realtid är ju Unreal Engine 4 oavsett

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Bara jag som tyckte vissa texturer hade sämre upplösning än äldre last-gen konsol spel..?

Ser inte riktigt poängen med detta demo, iaf inte så länge det inte reflekterar hur dagens spel faktiskt ser ut (vilket är betydligt snyggare än sådär). Enda som jag kan tycka kunna anses snyggt/modernt var väl partikel effekterna, sedan att all fysik relaterat till förstörelse renderas i realtid är ju Unreal Engine 4 oavsett

Ja, fast det är ju ett riktigt gammal demo... de har ju bara konverterat över det till dx12

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

det är fortfarande en demo .. men fysiken är fan ingen bra ... det är inte realistisk alls

Permalänk
Avstängd

Måste vara oerhört tråkigt att sitta på Windows 7 eller 8/8.1 nu

Visa signatur

Permalänk

Skulle vara mycket intressantare med en DX12 patch till t.ex. GTA V eller varför inte BF4.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Skulle vara mycket intressantare med en DX12 patch till t.ex. GTA V eller varför inte BF4.

Mest intressant vore ett spel designat från grunden med DX12 som minimikrav.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Danke für den Download

Dags att testa lite dx12.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av strejf:

Hahaha, Strejf! Sweclockers underhållare och provokatör som vanligt.
En extremt off topic fråga: Säger du sådant där i verkligheten också till vänner och bekanta varje gång det börjar diskuteras datorer?

OnT: Så om jag förstår det rätt så är det ett tidigare DX11-demo som nu "portats" till DX12? Finns det i så fall gamla prestandasiffror man kan kolla på för att jämföra lite?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Enda som är tråkigt med att sitta kvar på 8.1 är för att det verkar vara något win10 inte gillar med min hårdvara/mjukvara så jag får vänta med uppgraderingen. Att ett demo skulle göra varken till eller ifrån tror du väl inte själv på?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serzarian:

Hahaha, Strejf! Sweclockers underhållare och provokatör som vanligt.
En extremt off topic fråga: Säger du sådant där i verkligheten också till vänner och bekanta varje gång det börjar diskuteras datorer?

OnT: Så om jag förstår det rätt så är det ett tidigare DX11-demo som nu "portats" till DX12? Finns det i så fall gamla prestandasiffror man kan kolla på för att jämföra lite?

Att jag gör. Folk är så sjukt less på mig IRL med

Skrivet av kevve1:

Enda som är tråkigt med att sitta kvar på 8.1 är för att det verkar vara något win10 inte gillar med min hårdvara/mjukvara så jag får vänta med uppgraderingen. Att ett demo skulle göra varken till eller ifrån tror du väl inte själv på?

Nej så klart inte, men det här är ju början på en ny DX12-era.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Ja, för att ett demo har ju enormt underhållningsvärde?

Börjar bry mig om DX12 när det dyker upp intressanta speltitlar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Antielefant
Skrivet av strejf:

Nej så klart inte, men det här är ju början på en ny DX12-era.

För att jämföra med filmvärlden är detta en teaser trailer, om ens det, och absolut inte själva filmen.
DX12-eran börjar när det första DX12-spelet släpps. Detta ligger vad vi hört mer än ett år i framtiden.
Tills dess har Microsoft säkert löst alla problem som Windows 10 fortfarande har och tills dess fungerar Windows 7 alldeles utmärkt, tack som frågar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Finns det någon dx11 version så man kan jämföra. Jag fick runt 120-140 fps på min burk (dippar ner till 90 ibland), men har ju ingen aning om hur det skiljer sig.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Ok att sitta på 7 skulle jag tycka vara tråkigt, räcker att göra det på jobbet utav tvång, men 8.1 skulle jag inte definiera som tråkigt och det borde väl inte du heller göra som har varit alla windows versioners största reklampelare på swec. Är plötsligt 8.1 dåligt?
Hmm, sagt av strejf som hyllat allt från ms och speciellt 8 och 8.1..vem kan man lita på nu då..
Vad är det som är så oerhört kul med win 10 då? Kan själv hålla mig från skratt då jag bootar upp. Det finns inte några dx12 spel än förutom detta trista demo som är portat. Gjorde inte min dag precis. Med det sagt så kör jag naturligtvis w10 själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Ok att sitta på 7 skulle jag tycka vara tråkigt, räcker att göra det på jobbet utav tvång, men 8.1 skulle jag inte definiera som tråkigt och det borde väl inte du heller göra som har varit alla windows versioners största reklampelare på swec. Är plötsligt 8.1 dåligt?
Hmm, sagt av strejf som hyllat allt från ms och speciellt 8 och 8.1..vem kan man lita på nu då..
Vad är det som är så oerhört kul med win 10 då? Kan själv hålla mig från skratt då jag bootar upp. Det finns inte några dx12 spel än förutom detta trista demo som är portat. Gjorde inte min dag precis. Med det sagt så kör jag naturligtvis w10 själv.

Jag har hyllat varje ny Windowsversion sedan Windows XP. Innan det var jag mer Amigafantast och avskydde faktiskt PC-världen eftersom att den verkade så underlägsen rent tekniskt. Så ja, jag kan ändra mig och det är ingenting som jag döljer eller skäms över.

Mitt inlägg var förstås aningen överdrivet men jag skulle själv tycka att det vore trist att sitta kvar på ett OS som inte stödjer DX12 nu när de första applikationerna trillar in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag har hyllat varje ny Windowsversion sedan Windows XP. Innan det var jag mer Amigafantast och avskydde faktiskt PC-världen eftersom att den verkade så underlägsen rent tekniskt. Så ja, jag kan ändra mig och det är ingenting som jag döljer eller skäms över.

Mitt inlägg var förstås aningen överdrivet men jag skulle själv tycka att det vore trist att sitta kvar på ett OS som inte stödjer DX12 nu när de första applikationerna trillar in.

Just ordet "hylla" som du tycks hålla med om låter en aning korkat och nästan religöst på ett osunt sätt. "Hyllar" man något helt utan förbehåll känns det inte som man har förmågan eller viljan att ens se de minsta av skavanker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Just ordet "hylla" som du tycks hålla med om låter en aning korkat och nästan religöst på ett osunt sätt. "Hyllar" man något helt utan förbehåll känns det inte som man har förmågan eller viljan att ens se de minsta av skavanker.

Nog har jag sett skavanker alltid. Satt med en dator för 5000kr som släpptes med Vista vilket var otroligt billigt vid den tiden. Aldrig i mitt liv upplevt en så långsam dator, som dessutom var helt ny! Hjälpte inte hur jag än tweakade den heller. Hopplöst och jag var grymt besviken på MS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker ljuset på väggen av facklorna vid 1:22 ser konstigt ut? Flamman är helt gul men väggen färgas orange och där är inga skuggor från facklornas hållare heller. Fel fokus kanske

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Nog har jag sett skavanker alltid. Satt med en dator för 5000kr som släpptes med Vista vilket var otroligt billigt vid den tiden. Aldrig i mitt liv upplevt en så långsam dator, som dessutom var helt ny! Hjälpte inte hur jag än tweakade den heller. Hopplöst och jag var grymt besviken på MS.

Ok, bra Du har nog förmågan att kritisera vad du tycker behöver kritiseras (här tycker vi alla olika) trots att man ibland kan tro annat. Håller med om att win 10 i det stora hela är en jäkligt bra produkt. O.b.s. min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Skulle inte tro det, inget Direct3D 12 som är intressant då andra APIer är enligt mig bättre. Ser Vulkan som det vinnande APIet då den har så mycket större kundbas än vad Direct3D 12 någonsin kommer ha samt att det är utvecklat tillsammans med spelföretagen + hårdvarutillverkarna. Ser mycket större potential där.

Skrivet av strejf:

Förmodligen när Microsoft sänkte minimum kraven för Vista för att Intel mm skulle bli glada och kunna lansera datorer med Vista med sin undermåttliga hårdvara då vilket drabbade billiga datorer på den tiden då de körde ett OS som inte ens var gjort för dessa datorer.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Men släpp ett djungeltema istället i DX12 demo med massa av vajande palmer osv. Denna demo var ju bara tragisk.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Skulle inte tro det, inget Direct3D 12 som är intressant då andra APIer är enligt mig bättre. Ser Vulkan som det vinnande APIet då den har så mycket större kundbas än vad Direct3D 12 någonsin kommer ha samt att det är utvecklat tillsammans med spelföretagen + hårdvarutillverkarna. Ser mycket större potential där.

Du skulle ju kunna bli politiker! Oerhört välsnackat om otroligt lite; se så, nämn nu några riktiga anledningar till varför Direct3D 12 är så pass mycket sämre än de övriga lösningarna. Att t.ex. Vulkan är utvecklat ihop med branschen och att det har större kundbas har inget med hur välfungerande det är eller vad det innehåller. Ett bra exempel är väl OpenGL. Om du inte vet vad det är kan du läsa om det här.

Men utveckla gärna så kan vi mindre vetandes (och gärna vi som jobbar med detta också) lära oss något nytt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curik:

Du skulle ju kunna bli politiker! Oerhört välsnackat om otroligt lite; se så, nämn nu några riktiga anledningar till varför Direct3D 12 är så pass mycket sämre än de övriga lösningarna. Att t.ex. Vulkan är utvecklat ihop med branschen och att det har större kundbas har inget med hur välfungerande det är eller vad det innehåller. Ett bra exempel är väl OpenGL. Om du inte vet vad det är kan du läsa om det här.

Men utveckla gärna så kan vi mindre vetandes (och gärna vi som jobbar med detta också) lära oss något nytt!

Ja för 25 miljoner installationer av Windows 10 och DirectX 12 på en vecka spelar ingen roll engligt honom säkert

http://www.neowin.net/news/windows-10-is-running-on-more-than...

Visa signatur

Permalänk

Jag kör exakt lika som dom testar denna snutt av DX12 med 4790k OC och 980 Ti med OC och jag kommer upp mot 169 fps och de ligger på typ 69-70 fps. vad får ni andra för fps.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D