Ta bort Steam Biblioteksfolders? Kräver admin, jag e admin.

Permalänk
Medlem

Ta bort Steam Biblioteksfolders? Kräver admin, jag e admin.

Då steam flippat ur o skiter i mappen där jag tidigare installerat alla spel från steam så vill jag ta bort o spara 100gig, men skiten vill inte ta bort något då jag enligt windows saknar behöriget, trots att jag e admin o den enda guden i stan. Hur får jag bort skiten?

Permalänk
Medlem

Windows är korkat, och även om ditt windows konto är admin, betyder det inte att du har fullständiga rättigheter till alla mappar/filer.

Om du känner att du tycker det är säkert, kan du höger klicka på mappen, välja egenskaper, sedan säkerhet fliken, där klicka på knappen som finns under grupp eller användar namn , i rutan som ploppar upp klicka på lägg till, sedan på anvancerat och sök nu, leta upp ditt windows konto namn, markera det, klicka på ok, sedan ok igen, ge ditt konto full kontroll, sedan bekräfta å ok.
Nu har ditt konto har fullständiga rättigheter.

Med detta kan man ge sitt konto rättigheter till mappar/filer man inte bör röra, så det ska användas med försiktighet.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Mitt konto har redan full kontroll enligt de flikarna. O får inget annat när jag kollar effektiv status, allt grönt, all kontroll.