Handelsbanken Swish Maxbelopp?

Permalänk
Medlem

Handelsbanken Swish Maxbelopp?

Hej!

Jag har just nu Swedbank Visa Ung och har då maxbeloppet 2500kr i en 30 dagars intervall. Flyttar hemifrån och vill gärna ha så man kan skicka mer pengar ifall jag behöver.

Tänkte då på handelsbanken och undrar vad ni har för beloppsgränser, ni som har handelsbanken och är 16 år.
Kan man handla på internet med handelsbanken?

/snart inflyttad gymnasieelev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Hej!

Jag har just nu Swedbank Visa Ung och har då maxbeloppet 2500kr i en 30 dagars intervall. Flyttar hemifrån och vill gärna ha så man kan skicka mer pengar ifall jag behöver.

Tänkte då på handelsbanken och undrar vad ni har för beloppsgränser, ni som har handelsbanken och är 16 år.
Kan man handla på internet med handelsbanken?

/snart inflyttad gymnasieelev

Rubriken refererar till Swish men frågan verkar gälla VISA?

Hursomhelst, vad jag förstår kan man få ett "Bankkort" om man är 16 år. Det är ju ett riktigt kort (Mastercard) som fungerar överallt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Rubriken refererar till Swish men frågan verkar gälla VISA?

Hursomhelst, vad jag förstår kan man få ett "Bankkort" om man är 16 år. Det är ju ett riktigt kort (Mastercard) som fungerar överallt.

Jag menade att om man har Swedbank så kan man inte skicka mer än 2500kr via swish i en 30 dagars intervall och undrade ifall handelsbanken har bättre beloppsgränser så man kan skicka mer än 2500kr via swish.

Permalänk

Som jag förstått det är det bara att gå till banken med förälder och ändra gränsen

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

Som jag förstått det är det bara att gå till banken med förälder och ändra gränsen

Försökt men blev nekad till utökat belopp, gick dock att ändra till lägre gränser.

Permalänk
Skrivet av Swires:

Hej!

Jag har just nu Swedbank Visa Ung och har då maxbeloppet 2500kr i en 30 dagars intervall. Flyttar hemifrån och vill gärna ha så man kan skicka mer pengar ifall jag behöver.

Tänkte då på handelsbanken och undrar vad ni har för beloppsgränser, ni som har handelsbanken och är 16 år.
Kan man handla på internet med handelsbanken?

/snart inflyttad gymnasieelev

Jag vet inte hur det är med Handelsbanken/Swedbank, men när familjen köpte båt nyligen så var det bara att ringa banken (SEB) för att öka gränsen under 24 timmar. Vet inte om det svarade på frågan dock.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

Jag vet inte hur det är med Handelsbanken/Swedbank, men när familjen köpte båt nyligen så var det bara att ringa banken (SEB) för att öka gränsen under 24 timmar. Vet inte om det svarade på frågan dock.

Jag vet att om man har Swedbank och är över 18 år kan man ändra sitt maxbelopp till en hög summa (över 10,000kr) och som du sa, ringa banken om högre belopp. Det är det jag undrar om man kan göra på handelsbanken om man är 16 år. Det är 18 år på Swedbank.

Permalänk
Medlem

Nu har jag nordea så det kanske är skillnad men jag är 15 år och kunde ändra till hur högt jag ville

Permalänk
Medlem

Ja, du kan handla på internet med Handelsbankens Mastercard.

Citat:

Du kan skicka högst 10 000 kr per betalning och totalt per dygn.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+