Permalänk
Medlem

Project Aether

Hej!
Äntligen kommer galleriet på mitt senaste projekt "Aether" det var ett väldigt roligt bygge, med det mesta streamat live på Twitch.tv tillsammans med trevligt folk i chatten!

Byggloggen kan ni hitta här: Bygglogg!
Där finns det kortare updates och diverse mobilbilder under byggandet!
Vill ni se de långa kvällarna från streamen så finns de sparade på Twitch: Byggstream.

Mobo: ASUS Rampage IV Black Edition
CPU: Intel i7-4930k
GPU: 3-Way AMD Radeon R9 290
RAM: GSkill Ares 2133MHz 4x4GB
PSU: Corsair AX1200i
SSD1: Kingston V300 120GB
SSD2: Samsung 840 PRO 500GB
Lagring: Samsung 1TB
Chassi: Corsair 900D, med coverplates som täcker i princip hela insidan av den övre kammaren

CPU Block: EK Supremacy Nickel/Plexi
GPU Block: EK-FC Original CSQ Nickel/Plexi
Mobo Block: EK-FB KIT ASUS R4BE Nickel/Plexi
RAM Block: EK-RAM Monarch X4 -CSQ Nickel/Plexi
Rads: 480+480+240
Fittings: Feser TFC
Slang: PrimoChill LRT 13/19 Crystal Clear
Fläktar: 10x SP120, 2x AF120 Röd LED
Pump: EK D5+EK-D5 X-TOP CSQ Plexi
Vätska: Mayhem's Pastel Red

Vill tacka Artur på Coolingstuff för rabatt på vattenkylningen och bäst service på marknaden,
Thomas på CableMod för kabelkittet och sist men inte minst @August L för de grymma bilderna!

Besök galleriet här

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Tack så mycket!

och tack igen för de vackra bilderna Mr. sexigafotovader

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Riktigt Snyggt David

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fina bilderna blir med träpod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Riktigt Snyggt David

Skrivet av IntelAti:

Fina bilderna blir med träpod

Tack grabbar!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men fan va jag stör mig på slangen innan ressen som har så mkt luft i sig sedan hade kanske lite kabel-kammar suttit fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Snyggt! Men fan va jag stör mig på slangen innan ressen som har så mkt luft i sig sedan hade kanske lite kabel-kammar suttit fint!

Tack!
Kunde ha fyllt på ressen lite till innan bilderna, men den slangen kommer alltid ha luft i sig pga ingen såntdär häftigt rör ner under vattenytan.

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

ja snyggt är det foto jobbet är mycket proffsigt med , stannar den av här nu eller hur ser det ut

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

ja snyggt är det foto jobbet är mycket proffsigt med , stannar den av här nu eller hur ser det ut

Tack!
Detta bygge är som vanligt ständigt under förändring, nästa steg i utvecklingen är att bygga mATX istället

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Ser ut som en blodsugande spindel, riktigt brutalt bygge dedär!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ser ut som en blodsugande spindel, riktigt brutalt bygge dedär!

Låter som att jag lyckats då!
Brutalt är precis det jag satsade mot

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant! Rött och svart känns ju som en rätt vanlig färgkombination men tycker att du fick till de på ett väldigt snyggt sätt, två tummar upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantower:

Riktigt cleant! Rött och svart känns ju som en rätt vanlig färgkombination men tycker att du fick till de på ett väldigt snyggt sätt, två tummar upp!

Ja, jag håller med om att det är en vanlig combo (och är rätt uttjatad vid det här laget) men i vissa fall så kan det bli snyggt, så jag tackar väldigt mycket för att du tycker att jag lyckades!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-