Permalänk
Medlem

Processorn kom idag så det dröjde inte så länge.
Men det hade varit trevligt om man informerats om hur lång tid det kommer att ta.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Vad är problemet, det är väl bara att ta kvittot och sätta upp på företaget? Du ersätter dig själv med hela summan som ett utlägg och sedan drar firman momsen som vanligt.

Både ja och nej, klart det går att göra men vid så stora summor som det rör sig om är köpet bättre om det står på företaget.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gulketchup:

Både ja och nej, klart det går att göra men vid så stora summor som det rör sig om är köpet bättre om det står på företaget.

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Därför att det är företaget som gör inköpet och inte en privatperson.
Handlar du videokameror, datorer och TV-apparater privat och sedan sätter upp
dem på företaget kommer både revisorer och till slut skatteverket ha synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Därför att det är företaget som gör inköpet och inte en privatperson.
Handlar du videokameror, datorer och TV-apparater privat och sedan sätter upp
dem på företaget kommer både revisorer och till slut skatteverket ha synpunkter.

Revisorn blir så jäkla tjurig. Även om man vid kontroll från skatteverket kan visa upp grejerna, och visa dess användningsområde inom verksamheten. Bolagets grejer ska handlas på bolagets konto från början.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Skrev ett fint omdöme om dom nu på prisjakt. beställde en hdmi kabel och en minihdmi-hdmi adapter för datorn. missade att adaptern var från ett annat företag shop24. kabel dök upp på engång men adaptern syns inte till och ingen vet något på supporten.

Hade även ett support ärende tidigare iår då jag hade handlat med ett presentkort och köpte majors mask när dom släppte collectors edition. varan var skadad och jag ville självklart byta ut den mot en hel då dom skicka samlar utgåvan i en vanlig pappåse utan embellage så klart den tar skada det är en pappförpackning. påpeka detta men dom skicka även den nya vara i samma påse som också vart skadad. sen skicka om en till även i samma påse fast jag påtalade detta. även den var trasig så beslöt att behålla den första jag fick för den var minst skadat mot rabatt.

Men problemet slutar inte där efter jag hade fått flera fakturer på dom ordrarna även fast dom var betald från börja så skrev dom en ny varje order och skicka med men dom skulle inte betalas men vart även där krångel då jag hade använt en ett presentkort på 500:- så förstod inte Qliro bolaget som skickar fakturorna att det var för samma produkt även fast jag påpeka detta för cdon redovisa inte samma summan på dom olika på ena var det 99 kr och dom nya 599 eller vad det var. så i ett halvår ringde lite då och då från qliro och ifrågasatte detta och varje gång hänvisa jag till cdon för jag hade sparat allt på mail med chathistorik.

Men dom kunde inte lösa det tillsammans så fick tillslut maila in all chatt till qliro och dom avskrev ärenden men var tur att jag sparade det.

Är bara less nu på att det kan bli jidder om en adapter för 75:- köpte den för att det skulle bli smidigt med hemleverans men får köpa en på kjell på stan istället och får väl skicka tbx denna när den väl kommer

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429

Beställde en leverans för 7 dagar sen 2 varor i samma order men missade att ena varan var från ett bolag som heter shop24 det skulle jag absolut inte ha gjort.

dagen efter fick jag mail allting var postat från båda bolagen. Vara direkt från cdon dyker upp dagen efter mailet för 5 dagar sen.

När det gått 6 dagar kontakar jag cdon då jag fortfarande inte fått varan även fast den är postad utan kolli? dom skapar ett ärende och ska återkomma men får bara textboks svar från supporten där dom beklagar sig men ingen kan göra något utan jag får vänta på den speciella gruppen som arbetar med såna här ärenden då dom kontaktad shop24 men inte fått något svar.

Jag har nu väntat ytterligare 24 timmar alltså 7 dygnet nu och har fortfarande inte fått något svar från gruppen som arbetar med det utan bara från den vanliga supporten som inte vet något utan hänvisar till dom andra.

Men betalt kan ni ta! sen att varan inte dyker upp verkar inte vara något problem er

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle ni kunna ta in Sony MDR-ZX770BN?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

bottenbetyg CDON

Ett varningens ord till presumtiva CDON kunder! Kolla noga så att ni beställer "rätt" produkt från "rätt" underleverantör. Det förekommer nämligen anmärkningsvärt stora prisskillnader på exakt samma produkt i listorna. Sök exempelvis på Victorinox Hunter så får ni två träffar med samma pris. Och? Om ni råkade beställa varan innan den 31 Augusti och betalade mer än 359kr så är ni lurade! CDON kör nämligen kampanj på produkten, men missade sätta ner priset även på den från Conrad. Om ni som jag var "på hugget" och "råkade" beställa "fel" produkt så har ni fått betala 499kr. För att få kompensation för mellanskillnaden som enbart är slarv av CDON kräver deras kundtjänst att ni returnerar varan och beställer en ny från deras andra leverantör. Det spelar ingen roll om ni redan givit bort den som födelsedagspresent. Den SKA tillbaka annars kan ni glömma att CDON gör rätt för sig! Har aldrig varit med om något liknande förfarande. BOTTENBETYG CDON!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pilakos:

Ett varningens ord till presumtiva CDON kunder! Kolla noga så att ni beställer "rätt" produkt från "rätt" underleverantör. Det förekommer nämligen anmärkningsvärt stora prisskillnader på exakt samma produkt i listorna. Sök exempelvis på Victorinox Hunter så får ni två träffar med samma pris. Och? Om ni råkade beställa varan innan den 31 Augusti och betalade mer än 359kr så är ni lurade! CDON kör nämligen kampanj på produkten, men missade sätta ner priset även på den från Conrad. Om ni som jag var "på hugget" och "råkade" beställa "fel" produkt så har ni fått betala 499kr. För att få kompensation för mellanskillnaden som enbart är slarv av CDON kräver deras kundtjänst att ni returnerar varan och beställer en ny från deras andra leverantör. Det spelar ingen roll om ni redan givit bort den som födelsedagspresent. Den SKA tillbaka annars kan ni glömma att CDON gör rätt för sig! Har aldrig varit med om något liknande förfarande. BOTTENBETYG CDON!!!

Men är det inte så att Cdon kör sina priser och Conrad som företag sätter egna priser som inte Cdon styr?
Precis som amazon finns det olika säljare med olika priser.

Permalänk
Medlem

Nja... riktigt så kan det inte vara min vän. Det är CDON jag köper av och inte Conrad eller någon annan underleverantör, alltså är det CDON som är ansvarig för priserna, annars kan jag lika väl göra min beställning direkt mot Conrad. I det här ärendet har CDON dessutom medgivit att fel har begåtts och att detta omedelbart kommer rättas till på hemsidan. Sagt och gjort... idag är det samma pris oavsett leverantör. Tack vare min uppmärksamhet! Jag ska väl kunna lita på att säljaren har bättre koll på sina kampanjer och priser? Det kan inte vara meningen att kunden måste vara super-observant och agera undersökande journalist när det ska till att beställas en produkt ur sortimentet. Jag kräver endast att bli kompenserad för ett fel som gjorts av CDON. Annars går jag med mina slantar till en fysisk butik. Där brukar det vara självklart att kunden ska vara skadeslös om ett fel har begåtts av säljaren. Men inte hos CDON inte!

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt på deras Marketplace och det är ganska grötigt, speciellt med formuleringen "levereras av".
I dagsläget ser det ut som om man ingår avtal med CDON och varan levereras av tredje part, vilket egentligen är felaktigt enligt villkoren. Tredje part sätter också priserna själv, får ej ha högre pris än egen webbshop samt ansvarar för att svara på kundens frågor och retur genom CDONs kundservice.
CDON tjänar på att hålla inne pengarna för sålda varor i 14/30 dagar.
Skulle nog avråda att göra affärer på detta sätt tills det är klarlagt vem man ingår avtalet med. Att något levereras av en annan part är inte det samma som det är denne som är säljare. Det borde stå säljare/såld av likt Amazon i sådana fall.

Citat:

Om du handlar en vara eller tjänst från en Samarbetspartner via Webbplatsen är det Samarbetspartnern, inte CDON, du ingår avtal med. Då tillämpas det även samarbetspartners egna allmänna villkor på köpet. Allmänna köpvillkor för respektive samarbetspartner finner du i kassan. Oavsett om du handlar från CDON eller Samarbetspartners kan du alltid kontakta CDONs kundtjänst, och betalningar sker via de betalningslösningar som erbjuds på Webplatsen.

Citat:

1.2 Såsom angivet ovan ingås avtal vid köp via Webbplatsen mellan dig och CDON och/eller mellan dig och en eller flera Samarbetspartners. Du kan alltid se på varusidan och i kassan vem som är Säljare. Även om du enbart köper Samarbetspartners varor via Webbplatsen med deras Allmänna villkor godkänner du även CDONs Allmänna villkor och Integritetspolicy.

Visserligen dyker säljarens avtalsvillkor upp i kassan när man lagt dit varan, men knappast särskilt tydligt i och med att det är det sista kunden ser innan han ska trycka på köp knappen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hur reklamerar man produkter? Formuläret på er sida fungerar ju inte?

Permalänk
Hedersmedlem

@Semjonov: CDON har inte skrivit i tråden sedan 2015-07-24, så alla andra sätt lär nog gå snabbare än att vänta på svar här.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Antar att jag kan gå till deras sida och testa ett formulär.

Permalänk
Medlem

@Semjonov: Om du går till denna sida UTAN att vara inloggad som kund kommer du till en sida som visar en mailadress. Den använde jag för att reklamera mina grejer.

http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Så här ser sidan ut

Skrivet av :

Skicka din fråga till nedan e-postadress. Vi svarar normalt inom 24 timmar (vardagar).

Kundservice öppettider är:

Vardagar 7:00-21:00 och helger 10.00-18:00.

kundservice@cdon.com

Permalänk
Medlem

Tycker att chatten fungerar helt ok.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Har dom sagt upp sin närvaro här eller?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

CDON.COM skyller på mig (byter tråd istället, moderator please forgive this newbie?)

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Efter detta trodde jag att det var jag som bröt fästena, men jag minns av första mejelt att jag aldrig fällde upp skärmen ovarsamt.

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q....

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar....

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Visa signatur

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Permalänk
Skrivet av Arnie84:

CDON.COM skyller på mig (byter tråd istället, moderator please forgive this newbie?)

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Efter detta trodde jag att det var jag som bröt fästena, men jag minns av första mejelt att jag aldrig fällde upp skärmen ovarsamt.

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q....

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar....

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Det svåra blir bara att nu i efterhand bevisa att skadorna inte fanns innan du skickade datorn

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Varning köp ej hos CDON, öppet köp garanti funkar, backar även på muntliga löften

För allmän info, jag har sedan i augusti försökt reklamera ett felaktigt grafikkort som jag köpt frän CDON. Efter snart två månaders väntan och långa mejltrådar, (telekontakt går ej ett etablera med CDON), så krävde jag pengarna åter. CDON hade då hela tiden hänvisat till sin leverantör (ASUS), men då de hade fått tillräcklig tid att åtgärda felet, (2 måbader) Dessutom hade jag köpt varan av CDON, inte av leverantören (ASUS).

Efter mycket tid och tandgnissel så gav CDON med sig och tog på sig att kreditera mitt köp. Detta gjorde de i fredags, igår tisdag backade man på detta och hänvisade åter till leverantören. Fullständigt regelvidrigt och oacceptabelt! CDON beter sig som värsta sorten bluffakturaföretag, omöjliga att komma i direktkontakt med och lever inte upp till god handelssed eller vanlig konsumentköpsrätt.

Jag kommer aldrig mer lägga en order på CDON, finns det fler som delar min erfarenhet gällande detta skit och ruffel företag?

Permalänk
Medlem

Jag får nog också undvika cdon i fortsättningen. Har ett blåtandsheadset som har gått sönder på samma sätt tre ggr och jag begärde då att få bli krediterad eftersom samma fel uppstår hela tiden. Det har nu gått tre veckor och cdon svarar inte på mina mail och i chatten kan de inte hjälpa mig alls av p.g.a. att någon Anders har hand om reklamationen. Problemet är ju att "Anders" inte svarar på mina maila sedan 10 dagar bakåt i tiden. Mycket olustigt. Det är högst tråkigt att behöva gå via ARN för sådana här enkla saker.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Hej kära CDON,

Vet inte om ni besöker det här forumet längre och kommer läsa det här men då ni inte längre svarar på mina mail och (ja, let's face it det är 2015 och jag tänker dels inte sitta i en telefonkö och dels men framför allt inte riskera att jag bränner sönder den stackars medarbetare som svarar med en utskällning utan dess like) så prövar jag att få kontakt den här vägen. Om inte annat för att skriva av mig men kanske kan min feedback ge andra en hint om hur er kundsupport ser ut idag.

Min fråga är rätt enkel ändå. Jag har köpt ett par spel genom åren på Digital Download och blev nu lite sugen på att spela ett par av dem igen. Men ingen av titlarna finns längre tillgänglig via er hemsida och även produktnycklarna är borttagna. Så jag undrar således, var är mina spel?

Spelen i fråga är

Crysis
Crysis: Warhead
Crysis 2
Assassins Creed 2
Burnout Paradise - Ultimate Box

Jag mailade er detta ärende 2/9 via ett formulär på er hemsida. Fick svar samma dag där ni bad om att få en skärmdump på hur felet så ut. Svarade med skärmdumpen till mailadressen (kundservice@cdon.com) samma dag.

Mailade åter 8/9 då jag inte fått någon återkoppling och efterfrågade status varpå jag mailade en ny påminnelse 10/9. Efter några dagars vidare tystnad kontaktade jag er på nytt 19/9 via formuläret på hemsidan och fick ett nytt ärendenummer men fortfarande ingen återkoppling.

Har behärskat mig för att inte skriva det jag egentligen vill säga er men hoppas nu på en återkoppling antingen i tråden eller via PM.

Inte så vänliga hälsningar

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Då CDON är ett modernt företag så går det inte att ringa till dom alls så du behöver inte ora dig för att skälla ut nån telefonist med andra ord.
Och nej Cdon verkar ha övergett denna tråd så svar kan du nog ej vänta dig.

Du kan ju alltid prova chatten men dom som sitter där kan inget och även om dom kunde så har dom inga som helst befogenheter att göra ett skit och hänvisar till epost men det skadar ju inte att prova.
Chatten finns här men länk finns enbart när den är öppen http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/
Heller kanske prova https://www.facebook.com/cdon.com

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vi gick i ide ett litet tag och ber om ursäkt för detta. Vi har ändrat våra rutiner vad det gäller detta forum och kommer i från och med nu vara mer aktiva med att bemöta era funderingar!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Ber om ursäkt för sen respons, jag hoppas att du har fått hjälp i ditt ärende. Det är ju så att vi är återförsäljare åt dessa butiker vilket gör att det inte går att flytta beloppen och ändra i deras priser. Hoppas att det har löst sig nu!

Skrivet av pilakos:

Ett varningens ord till presumtiva CDON kunder! Kolla noga så att ni beställer "rätt" produkt från "rätt" underleverantör. Det förekommer nämligen anmärkningsvärt stora prisskillnader på exakt samma produkt i listorna. Sök exempelvis på Victorinox Hunter så får ni två träffar med samma pris. Och? Om ni råkade beställa varan innan den 31 Augusti och betalade mer än 359kr så är ni lurade! CDON kör nämligen kampanj på produkten, men missade sätta ner priset även på den från Conrad. Om ni som jag var "på hugget" och "råkade" beställa "fel" produkt så har ni fått betala 499kr. För att få kompensation för mellanskillnaden som enbart är slarv av CDON kräver deras kundtjänst att ni returnerar varan och beställer en ny från deras andra leverantör. Det spelar ingen roll om ni redan givit bort den som födelsedagspresent. Den SKA tillbaka annars kan ni glömma att CDON gör rätt för sig! Har aldrig varit med om något liknande förfarande. BOTTENBETYG CDON!!!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Jag vet inte om du redan fått hjälp men vi vill gärna se vidare på detta för att se så att allt gått rätt till. Jag har skickat ett PM till dig för att få fram lite mer information.

Skrivet av Arnie84:

CDON.COM skyller på mig (byter tråd istället, moderator please forgive this newbie?)

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Efter detta trodde jag att det var jag som bröt fästena, men jag minns av första mejelt att jag aldrig fällde upp skärmen ovarsamt.

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q....

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar....

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej, det är svårt att veta vad som hänt här. Det låter såklart inte OK att lova en sak och ta tillbaks det men det kan ha hänt mer saker här och det är tillverkarnas instruktioner som vi följer i våra rutiner. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan reda ut detta!

Skrivet av anders.sjoberg:

För allmän info, jag har sedan i augusti försökt reklamera ett felaktigt grafikkort som jag köpt frän CDON. Efter snart två månaders väntan och långa mejltrådar, (telekontakt går ej ett etablera med CDON), så krävde jag pengarna åter. CDON hade då hela tiden hänvisat till sin leverantör (ASUS), men då de hade fått tillräcklig tid att åtgärda felet, (2 måbader) Dessutom hade jag köpt varan av CDON, inte av leverantören (ASUS).

Efter mycket tid och tandgnissel så gav CDON med sig och tog på sig att kreditera mitt köp. Detta gjorde de i fredags, igår tisdag backade man på detta och hänvisade åter till leverantören. Fullständigt regelvidrigt och oacceptabelt! CDON beter sig som värsta sorten bluffakturaföretag, omöjliga att komma i direktkontakt med och lever inte upp till god handelssed eller vanlig konsumentköpsrätt.

Jag kommer aldrig mer lägga en order på CDON, finns det fler som delar min erfarenhet gällande detta skit och ruffel företag?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vad tråkigt att du har problem med produkten och vi ber om ursäkt för att du upplever att du inte fått hjälp! Dessvärre så är vi något överbelastade på kundtjänst just nu men de jobbar på att komma ikapp så snart som möjligt så du för få hjälp inom kort om du inte fått det ännu!

Skrivet av IRONBERG:

Jag får nog också undvika cdon i fortsättningen. Har ett blåtandsheadset som har gått sönder på samma sätt tre ggr och jag begärde då att få bli krediterad eftersom samma fel uppstår hela tiden. Det har nu gått tre veckor och cdon svarar inte på mina mail och i chatten kan de inte hjälpa mig alls av p.g.a. att någon Anders har hand om reklamationen. Problemet är ju att "Anders" inte svarar på mina maila sedan 10 dagar bakåt i tiden. Mycket olustigt. Det är högst tråkigt att behöva gå via ARN för sådana här enkla saker.

Visa signatur