Söker namn på gammalt spel

Permalänk

Söker namn på gammalt spel

Hej,

Jag är lite osäker på om Retro-forumet är rätt eller om det ska ligga under Spel-forumet.

Hur som helst så hade jag ett "jaktspel" till PC för säkert 15 år sedan.
Det var inte ett seriöst jaktspel även om man bland annat sköt rådjur, det var mer tecknad stil än realistiskt så att säga.
Jag kommer ihåg att om man sköt rådjuret så sprutade det blod och det sprang långsammare.
När man hade dödat djuret kunde man plocka upp blodet/liket, minns inte om det gav liv eller poäng.

Jag är rätt säker på att sista "bossen" var en T-rex (OBS det är inte Carnivores jag tänker på)

Jag vill minnas att det fanns en julversion på det också där rådjuren var renar, man kunde skjuta tomtenissar och T-rexen hade tomtedräkt på sig.

Jag har också för mig att det fanns en granatkastare som gjorde stora hål i marken.

Är det någon som vet vilket spel jag menar?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

@chilly_schrimp

Låter lite som Deer Hunter, vet dock ej vilken utgåva.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

njae tycker inte Deer hunter verkar vara rätt låter för oseriöst... snarare åt deer avengers isf men känns inte riktigt rätt heller.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Var det inte något med Ted Nugent, han gav väl namn åt nått konstigt jakt spel

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Skrivet av pTr_17:

antar att det är detta du menar då.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Kent:

@chilly_schrimp

Låter lite som Deer Hunter, vet dock ej vilken utgåva.
https://www.youtube.com/watch?v=vKGocbc1XA0

Skrivet av pTr_17:

Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att det är detta du menar då.
dvc32MIGE1k

Det var förvisso bra gissningar men tyvärr inget av de jag tänker på. Det där Ted Nugent-spelet kändes relativt nära, får för mig att det var en röst med i spelet som kommenterade det man gjorde.
Dock känns grafiken i de spel ni listade är för "realistisk", det var mycket mer simpel grafik i det spelet jag letar efter.

Permalänk

Jag har hittat det
Natural Fawn Killers:
https://www.youtube.com/watch?v=Xykcv2VY-Xc

Tack för era insatser!

Permalänk
Medlem

Natural fawn killers.

Darn... Var lite långsam...

Permalänk
Medlem

Ja det har man spelat, det de jobbiga kaninerna

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG