Func KB-460 med Cherry MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petttsson:

Whutafuck? Så man ska avinstallera programvaran för KB-460, då funkar det?

Haha ja tydligen!

Stabilt

Permalänk
Medlem

Okej gubbar, precis fått händerna på mitt KB-460, men funderar på om det går att få det så att det slutar pulsera med ljuset, och så att man inte behöver hålla inne FN för att byta låt/pausa whatevs...

Tack på förhand!

/Mikael

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbelysningen på mitt mionix zibal dog häromdagen, 8 månader efter köp. Vi får se vad inet säger men det borde gå under garantin, kanske blir det ett func istället. Dock kör jag med svarta brytare på mitt mionix och är lite orolig för skillnaden med de röda. Låter de mkt? Jag skriver nästan inget utan spelar mer eller mindre uteslutande. Nån med erfarenhet av röda brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Bakgrundsbelysningen på mitt mionix zibal dog häromdagen, 8 månader efter köp. Vi får se vad inet säger men det borde gå under garantin, kanske blir det ett func istället. Dock kör jag med svarta brytare på mitt mionix och är lite orolig för skillnaden med de röda. Låter de mkt? Jag skriver nästan inget utan spelar mer eller mindre uteslutande. Nån med erfarenhet av röda brytare?Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill byta till något med bättre kvalitet så är Func/Qpad/SteelSeries inget steg upp ifrån Minox. Personligen så rekommenderar jag Ducky eller Filco.

De röda brytarna låter i sig inte mer än de svarta. Samma linjära konstruktion, men olika hårda fjädrar. Eftersom de är lite mjukare fjädrar i dem så kan de dock vara lite lättare bottna ut dem (slå i botten) jämfört med de svarta, och det kan ju medföra ljud (lite olika beroende på tangentbord). Går dock att dämpa ut med o-ringar om man stör sig på det. Normalt så är det dock inget problem (beror lite på ens tryckteknik).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Väldigt trevligt tangentbord, är glad att jag fick det så billigt. Har väldigt lik ytbeläggning som mitt bitfenix shinobi xl vilket inte är helt fel.
Känns mycket bättre att spela med än det vanliga dell jag hade efter att mitt razer blackwidow fick öl i sig.

Permalänk

Jag har också ett "KB 460" och samma problem, men det räcker att stänga av programvaran!

(makro-funktionerna är ändå lagrade i tangentbordet)

Permalänk

Fungerar inte

Tja, jag köpte nyligen ett func kb-460 keyboard men har inte fått det att fungera ännu, jag har letat runt på deras websida och google men har inte hittat något svar ännu. Jag kopplar in keyboardet och det lyser upp som om det skulle kunna fungera men det gör det inte, på kontroll panelen står det bara att den saknar en driver, någon som vet vad jag kan göra för att fixa det?

Tack i förväg!

Permalänk
Skrivet av Canondwarf:

Tja, jag köpte nyligen ett func kb-460 keyboard men har inte fått det att fungera ännu, jag har letat runt på deras websida och google men har inte hittat något svar ännu. Jag kopplar in keyboardet och det lyser upp som om det skulle kunna fungera men det gör det inte, på kontroll panelen står det bara att den saknar en driver, någon som vet vad jag kan göra för att fixa det?

Tack i förväg!

Jag hade samma problem, och för mig så visade det sig att det måste sitta i ett usb 2.0 uttag, fungerar inte i USB 3.0 utan bara lyser som du säger

Visa signatur

AMD Phenom II x6 || Kinstong HyperX 16 GB 2400 Mhz || Force gt 120gb ssd || EVGA GeForce GTX 780 || NZXT H440 || Zalman CCNPS 9900MAX

Permalänk

Mycket bra tangentbord. Behagligt att skriva på. Bra belysning med olika alternativ.

10 utav 10

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

@septembro:

Har du fått media-knapparna att fungera? Ser ett flertal inlägg i den här tråden där folk berättar att de inte får dessa knappar att fungera och det gör de heller inte hos mig. Funkar de för dig? Då tänker jag på Fn + F4, Fn + F5 och Fn + F6.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD3H | CPU: Intel i5-4670K | CPU-kylare: Noctua NH-U12S
RAM: Corsair Vengeance 16 GB 2x8GB | Grafikkort: Asus GTX 760 DCII OC | PSU: Antec HCG-620M
SSD: Samsung 840 250 GB | Lagring: WD Caviar Black 1 TB | Chassi: Antec P182 Special Edition

Permalänk
Skrivet av CptSeasick:

@septembro:

Har du fått media-knapparna att fungera? Ser ett flertal inlägg i den här tråden där folk berättar att de inte får dessa knappar att fungera och det gör de heller inte hos mig. Funkar de för dig? Då tänker jag på Fn + F4, Fn + F5 och Fn + F6.

Nej. Verkar inte som om dem funktionerna fungerar här heller. Testade nu när jag såg detta inlägget. Men det gör inte så himla mycket för det är ändå ingenting som jag använder mig utav direkt. Tangentbordet i övrigt är suveränt skönt att skriva på. Den enda lösning/förklaring som jag funnit på detta problem är : KB-460: Media keys only work with WMP

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

@septembro:

Jag löste problemet! Media-tangenterna funkar nu hos mig utan problem. Det som ställde till det för mig var alltså appen Google Play Music som blir som en bakgrundsprocess när man har Chrome igång. Det den gör är att den lyssnar på Media-knapparna och samtidigt blockerar samma signal för Windows. Läs mer om detta här:

Länk

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD3H | CPU: Intel i5-4670K | CPU-kylare: Noctua NH-U12S
RAM: Corsair Vengeance 16 GB 2x8GB | Grafikkort: Asus GTX 760 DCII OC | PSU: Antec HCG-620M
SSD: Samsung 840 250 GB | Lagring: WD Caviar Black 1 TB | Chassi: Antec P182 Special Edition