XFX Radeon R9 390X Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja XFX är inte kända för bra kylare Sen att dom är pigga på att snåla in på viktiga delar på grafikkortet är ju inte så kul (första batchen bra, sen skalar dom bort så mycket dom kan). Sen verkade exet lida av spoltjut, inget ovanligt för XFX när dom snålar.

Det enda dom faktiskt lyckas med är deras agg (beror troligen för seasonic gör dom och inte XFX själva ).

Är det på senare tid det blivit så? Har haft XFX 2 gånger och varit nöjd båda gånger men då var det budget kort ett 4770 och ett 6870. 6870 kortet vill jag minnas kylaren kändes ganska rejäl på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det på senare tid det blivit så? Har haft XFX 2 gånger och varit nöjd båda gånger men då var det budget kort ett 4770 och ett 6870. 6870 kortet vill jag minnas kylaren kändes ganska rejäl på.

Tror det blev riktigt uppmärksammat med 7000 serien. Kommer inte ihåg vad det var exakt för fel, hörde inte mycket av dom på 200 serien (troligen för kunder undvek deras grafikkort). Vet i alla fall att en av orsakerna att 1:a och 2:a batchen skiljde sig rätt mycket åt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

5GHz FX-8350 och XFX 390X Black Edition CF. Jag undrar vad det systemet skulle dra.

Skickades från m.sweclockers.com

Säkringen troligen

Tur att vi har rekord billig el iaf, så det faktiskt spelar mindre roll

Permalänk
Medlem

som vanligt leverar XFX ren dynga! de lever väl på att deras produkter ser häftiga ut och att deras nätaggregat är bra

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror det blev riktigt uppmärksammat med 7000 serien. Kommer inte ihåg vad det var exakt för fel, hörde inte mycket av dom på 200 serien (troligen för kunder undvek deras grafikkort). Vet i alla fall att en av orsakerna att 1:a och 2:a batchen skiljde sig rätt mycket åt.

mitt 6950 från XFX var av tvivelaktig byggkvalitet och dog efter ett par timmars drift och mitt XFX 9800 GT (Nvidia kort) dog efter 10 månader av överhettning för att kylaren var katastrofal.

tycker det är konstigt att AMD inte ställer högre krav på sina partnertillverkare som får deras kort att se dåliga ut i onödan..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Använde mig av XFX som grafikkort väldigt ofta från Geforce 6 serien och framåt, 6-7 serien hade urusla små kylare så fläktarna ofta gav upp men det var vanligt från dom flesta tillverkarna på den tiden,hände med Asus osv också för mig, dock var XFX kylarna riktigt snygga, dom började med snyggare design mot vad andra gjorde och fick hela marknaden med sig när deras kort sålde, svart pcb med lysande grön fläkt osv.

Men kylar strulet vände med 8800 serien och kvalitèn ökade överlag,XFX GTX200 serien såg snygga ut med svart design så dom sålde en hel del, dom var/är lika bra som tex Gigabyte osv, så mina problem med XFX är få,likaså med dom andra tillverkarna så deras kvalitè är inte sämre, bara ryktet numera, sen finns det batchar som kan ha problem men det gäller alla.

Ägt ca 10 XFX Nvidia kort var av 4st dog pga kylaren (1st 6800 och 3st 7900) och 2st XFX AMD kort men dessa fungerade utan problem.

Tycker deras kort verkar helt ok med vad jag läst om nyare 390, liknande temp som mitt Asus 290X ROG samt hade liknade ljudnivå, som en hårfön inte konstigt när dom använder gamla 290 kärnan som slukar stöm, så att gnälla på XFX pga strömförbrukningen när alla drar liknande och på ljudnivån som också är liknande passar sig inte.

Inget med dessa kort är någon som helst överraskning även om det är XFX vi pratar om, dom låter,drar och presterar som ett överklockat 290X vilket det är.

XFX 390X låter, drar och presterar som tex Asus 390X Strix så det är knappt någon skillnad mellan tillverkarna numera förutom utseendet.

http://www.bjorn3d.com/2015/07/asus-strix-r9-390x-gaming-oc-8...

Permalänk
Avstängd

Här har vi ett till test av ett 390X

http://www.guru3d.com/articles-pages/powercolor-devil-radeon-...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]