Radeon R9 Nano inte hos alla recensenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Självklart kan man köpa ett Bitfenix "lol itx - not" chassi och trycka in ett 295X2 eller ett Titan X, men det är inte vad detta är jämförbart med, utan med dom allra minsta som kräver det absolut bästa pengar kan köpa.

Men finns det ens något verkligen volymoptimerat chassi som inte har plats för fullstora grafikkort? Då menar jag alltså ett chassi som inte slösar med volymen överhuvudtaget, och ändå rymmer ett nätaggregat som räcker till för att driva ett helt system inklusive ett R9 Nano (pico-psu på 250W finns visserligen, men då måste övriga komponenter vara ordentligt nedstrypta, och man kommer inte undan en extern 12V-kloss). Så vitt jag vet existerar inget sådant chassi.

Vill man ha ett minimalt chassi med ett nätagg som garanterat orkar driva systemet så finns ju Dan A4 SFX, och det rymmer ett fullstort grafikkort.

Ur min synvinkel är R9 Nano så extremt nischat att nischen inte ens existerar i dagsläget.

Tillägg: visst, Dan A4 SFX finns inte att köpa i dagsläget heller, och kommer tidigast Q1 2016.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Och nog fan fick dom äta upp det!

verkligen? har inte sätt att man har ändrat eller lagt till detta på någon försäljningssida. kortet sälja's ju fortfarande med "4 GB Vram". och nåt stort återlämning av 970 verka jag har missat också eller att det finns en Rev 2 av kortet.
Folk verka ju gilla att blir lurat av ett företag och sen ändå fortsätta att stödja det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

verkligen? har inte sätt att man har ändrat eller lagt till detta på någon försäljningssida. kortet sälja's ju fortfarande med "4 GB Vram". och nåt stort återlämning av 970 verka jag har missat också eller att det finns en Rev 2 av kortet.
Folk verka ju gilla att blir lurat av ett företag och sen ändå fortsätta att stödja det.

Det hade varit det bästa ja men tyvärr så är ju Nvidia mobben som den är.
Svårt att förstå att ens älskade storebror skadar en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Men finns det ens något verkligen volymoptimerat chassi som inte har plats för fullstora grafikkort? Då menar jag alltså ett chassi som inte slösar med volymen överhuvudtaget, och ändå rymmer ett nätaggregat som räcker till för att driva ett helt system inklusive ett R9 Nano (pico-psu på 250W finns visserligen, men då måste övriga komponenter vara ordentligt nedstrypta, och man kommer inte undan en extern 12V-kloss). Så vitt jag vet existerar inget sådant chassi.

Vill man ha ett minimalt chassi med ett nätagg som garanterat orkar driva systemet så finns ju Dan A4 SFX, och det rymmer ett fullstort grafikkort.

Ur min synvinkel är R9 Nano så extremt nischat att nischen inte ens existerar i dagsläget.

Tillägg: visst, Dan A4 SFX finns inte att köpa i dagsläget heller, och kommer tidigast Q1 2016.

Åh, jag ser din poäng nu eftersom det knappt finns chassin. Jag har bytt åsikt och tycker vi helt enkelt skiter i att försöka göra mindre och kraftfullare kretsar, vänd utvecklingen istället och bygg större, jag vill ha en GPU stor som ett hus.

Eller

Så kan det vara som det alltid varit, någon eller några har fantasin och kunskapen att göra något som tidigare varit omöjligt, och allting annat följer. Givetvis är detta ett genombrott, och följden kommer bli att systemen kommer fortsätta krympa eftersom det from nu kommer finnas ännu kraftfullare, mindre GPUer.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Om du är Intel / Nvidia fanboy borde du rimligtvis vara glad, allt annat är ju märkligt, konstigt att du ÖHT nämner det.

För övrigt så gällande APU kan det sammanfattas: APU + HMB = Framtiden i laptops mm.

För vilka prissegment eller produktjämförelser anser du att Nvidia har en fördel i pris / prestanda?

PR avdelningen har du helt rätt i, totalt värdelösa clowner som kastar bort möjlighet efter möjlighet.

Jag är också en Nvidia-fanboy även att jag har ett 290X i min burk.
Då jag har kritiserat AMD i några artiklar.
Ja, om vi ska gå efter vad man blir kallad i diverse diskussioner...

För övrigt önskar jag AMD en lyckad framtid och att de kan skapa ett prispressat monster som blir en storsäljare istället för detta.
AMD verkar inte lysa upp på Laptop marknaden heller. Nvidia har generellt samma eller bättre presterande kretsar i motsvarande datorer med utbyggda grafikkort och annars är Intels integrerade tillräckligt för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Så kan det vara som det alltid varit, någon eller några har fantasin och kunskapen att göra något som tidigare varit omöjligt, och allting annat följer. Givetvis är detta ett genombrott, och följden kommer bli att systemen kommer fortsätta krympa eftersom det from nu kommer finnas ännu kraftfullare, mindre GPUer.

Jepp, och jag tycker själv att det är ett ballt kort. Men det som krävs för att dra nytta av dess storlek fullt ut i dagsläget är väldigt små nätaggregat (betydligt mindre än SFX) som kan leverera åtminstone 300-350W. R9 Nano kan förstås hjälpa till att driva den utvecklingen framåt genom att skapa behovet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Alltid kul att se Nvidia fanboys som skrattar och ler när det går dåligt för AMD.
Undrar om ni vet vad som kommer hända om Nvidias enda konkurrent försvinner från grafikkortsmarknaden.

Utvecklingen kommer halta helt, priserna skjuter i höjden och ni som skrattade högst kommer stå där med tårarna rullande ner för era små barn kinder, grinandes för att pappa inte har råd att köpa en sån dyr GPU till er..

Om AMD inte lyckas snart kommer hela marknaden gå åt helvete och Sweclockers får byta namn till Konsolclockers som inte går o klocka..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det verkar rätt uppenbart att AMD har gjort detta kort inför lanseringen av Steam Machine. Det kommer vara AMD som ger absolut mest prestanda i kompaktast format. Nano är ju absolut inte för någon vanlig miditower dator, det är Fury som finns för det segmentet.

Det enda som jag tycker verkar fail med detta kort är priset. Men jaja, att bygga kompakt har alltid varit dyrare.

Permalänk
Medlem

Lisa Su sa vid kvartalsreporten 17 juni att AMD förmodligen går svart 3e och 4e kvartalet. Skulle inte förvåna mig om deras projekt quantum som är riktat till multi-users eller VR tilltalar typ oculus rift eller liknande. Steam machine som någon nämnde. Väldigt få Fury X, Varför? Kanske för att Nano är premium medans X är nisch eller aib och oem köper upp allt. Varför flytta lanseringen 3-4 veckor. Hinner inte med kanske. Kul och se vad det blir.

Permalänk
Medlem

Tech Report får väl ta och införa en prestanda / cm² graf så kanske dom får ett kort nästa gång.

Permalänk

Hej orkar inte läsa igenom alla inlägg
Vad kommer nano kosta 2000kr?
Funderar att uppdatera mitt amd HD5870 kort.. kommer det va dubbelt så bättre än jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Hej orkar inte läsa igenom alla inlägg
Vad kommer nano kosta 2000kr?
Funderar att uppdatera mitt amd HD5870 kort.. kommer det va dubbelt så bättre än jag har?

Nano kommer att kosta ca 7000 kr, precis som Fury X och 980 Ti.
Det är flera gånger bättre än vad du har.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

@Stefanken:
i 1080p är:
285/380 2ggr så snabbt
290/390 3ggr så snabbt
fury/x är 4-5 ggr så snabbt

nano beräknas ge prestanda strax nord om 290x/980 så 3-4ggr bättre 1080p prestanda en ditt 5870 fast till ett ganska högt pris.

I högre upplösningar ökar avståndet än mer.

källa:
http://www.sweclockers.com/test/20792-amd-radeon-r9-fury-fran...

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem

De som inte får exemplar bör kanske inte bete sig som idioter.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Xeno88:

De som inte får exemplar bör kanske inte bete sig som idioter.

http://i.imgur.com/7LFAdDe.jpg

"Hung up the call" låter mer dramatiskt än vad det i själva verket är. Det Kyle talar om är en telekonferens om Nano, där AMD samlade ett hundratal journalister för att passivt lyssna på en presentation via telefon under cirka en timme. Det handlar alltså inte om att slänga luren i örat på någon.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

"Hung up the call" låter mer dramatiskt än vad det i själva verket är. Det Kyle talar om är en telekonferens om Nano, där AMD samlade ett hundratal journalister för att passivt lyssna på en presentation via telefon under cirka en timme. Det handlar alltså inte om att slänga luren i örat på någon.

men visar ändå att dem är ointresserat och inte förstå sig på varför produkten finns. i så fall få man inte gnälla om att inte få ett exempel för redovisning. eller?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

En bristvara när en lansering är på g, jo hejsan.
Dom måste väl ha lärt sig någon från 7970(?) dagarna om inte så ska dom ha ännu mer skit för det.
Det är inte AMDs första gång dom exkluderar folk heller för den delen.

Om du läser i tråden, bl a Zotamedus inlägg, så ser du att det finns tydliga tekniska grunder till bristen. Man balanserar på gränsen för vad som är möjligt att tillverka.

Skrivet av THB:

Som Nvidia/Intel "fanboy" är det tråkigt att se AMD faila gång på gång.

Intel är ca 10 år före AMD på CPU-marknaden, det AMD har är APU, som knappt någon är intresserad av.
På GPU-marknaden så är det rätt lika gällandes prestande, Nvidia leder dock, framförallt när det gäller pris/presantanda vilket tidigare varit AMD's signum.

AMD gör felsatsning efter felsatsning och det visar sig.

AMD's r'n'd för ett år är ca vad Nvidia lägger i veckan om man skall vara hård, då har de inte råd att göra dessa massiva felsatsningar med helt galen PR.

Med de pengar AMD har borde de satsa på EN marknad och hyra in en PR-avdelning som fungerar.

AMD har sparat sina utvecklingspengar till nästa generations, och alltså hoppat över detta steg. Fury är nog mer ett "proof of concept" än en riktig satsning. Arctic islands är det som gäller.

Skrivet av Kunzite:

Jag tycker det verkar rätt uppenbart att AMD har gjort detta kort inför lanseringen av Steam Machine. Det kommer vara AMD som ger absolut mest prestanda i kompaktast format. Nano är ju absolut inte för någon vanlig miditower dator, det är Fury som finns för det segmentet.

Det enda som jag tycker verkar fail med detta kort är priset. Men jaja, att bygga kompakt har alltid varit dyrare.

Om det vore så väl! De borde definitivt para ihop sig med Valve och få till någon slags exklusivitet kopplat till Steam OS och knipa den nischen. De behöver alla tänkbara andelar.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

"Hung up the call" låter mer dramatiskt än vad det i själva verket är. Det Kyle talar om är en telekonferens om Nano, där AMD samlade ett hundratal journalister för att passivt lyssna på en presentation via telefon under cirka en timme. Det handlar alltså inte om att slänga luren i örat på någon.

Och han la på vilket tyder på att han inte var intresserad varpå AMD kanske drog samma slutsats & skickade kortet till någon som verkade intresserad eller du tolkar det som om han var intresserad? Brukar ni/swec lägga på luren om ni finner något intressant?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av THB:

Som Nvidia/Intel "fanboy" är det tråkigt att se AMD faila gång på gång.

Intel är ca 10 år före AMD på CPU-marknaden, det AMD har är APU, som knappt någon är intresserad av.
På GPU-marknaden så är det rätt lika gällandes prestande, Nvidia leder dock, framförallt när det gäller pris/presantanda vilket tidigare varit AMD's signum.

AMD gör felsatsning efter felsatsning och det visar sig.

AMD's r'n'd för ett år är ca vad Nvidia lägger i veckan om man skall vara hård, då har de inte råd att göra dessa massiva felsatsningar med helt galen PR.

Med de pengar AMD har borde de satsa på EN marknad och hyra in en PR-avdelning som fungerar.

Intel är tio år före AMD säger du , har du någon källa på det ?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Intel är tio år före AMD säger du , har du någon källa på det ?

Rätt så märkligt egentligen med tanke på att det sitter AMD teknik i varenda Intel desktop (x86-64) cpu!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Även om det blir för dyrt för mig, är det ändå intresant kort på sitt vis. Är ju grym prestanda i kompakt format och slipper vattenkylaren.

Få se hur kylaren är, tycker jag är viktigare än priset. Fury x fick ju inget varmt mottagande för pumpljudet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Även om det blir för dyrt för mig, är det ändå intresant kort på sitt vis. Är ju grym prestanda i kompakt format och slipper vattenkylaren.

Få se hur kylaren är, tycker jag är viktigare än priset. Fury x fick ju inget varmt mottagande för pumpljudet.

Fast pumpen är väl fixad.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Fast pumpen är väl fixad.

Ska vara det nu ja, men fick ju ingen bra PR start

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vikingone:

Om det är brist på kort så alla recensenter inte kan få ett, hur blir det då med tillgängligheten för konsumenter.....

Efterfrågan kommer nog inte va enorm för detta kort iallafall.
Jag tror folk har en god uppfattning om hur detta kort kommer prestera frågan är väl om allt annat fungerar som det ska.

Permalänk
Hjälpsam

HardOCP har verkligen blivit en rutten sajt, som förtjänar vare sig läsare eller Nano, de andra två kan jag inte uttala mig om, men jag misstänker att de inte förtjänar något kort, varför ens bry sig om saiter som är köpta av Nvidia?
Jag kan konstaterar att även Sweclockers använder Frametimes, men att de modererar sina omdömen.

Citat:

Viktigt att veta är att mätning med Fraps inte är en vattentät metod. Värdena läses av tidigt i den så kallade renderingspipelinen, vilket i praktiken innebär att optimeringar längre fram inte syns. Det är därför viktigt att koppla resultaten till subjektiva konstateranden – speglar graferna verkligheten?

Har Tech Report en liknande text?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dimestam:

"Hung up the call" låter mer dramatiskt än vad det i själva verket är. Det Kyle talar om är en telekonferens om Nano, där AMD samlade ett hundratal journalister för att passivt lyssna på en presentation via telefon under cirka en timme. Det handlar alltså inte om att slänga luren i örat på någon.

Fortfarande väldigt oproffsigt och inte direkt ett främjande för sin relation till företaget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Dimestam:

"Hung up the call" låter mer dramatiskt än vad det i själva verket är. Det Kyle talar om är en telekonferens om Nano, där AMD samlade ett hundratal journalister för att passivt lyssna på en presentation via telefon under cirka en timme. Det handlar alltså inte om att slänga luren i örat på någon.

Jag trodde helt klart att det var ett samtal mellan Tech Report o AMD o att TR la luren i örat. Detta förändrar en hel del. Inte alls samma sak nu.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jo visst finns det likheter

Men tror ändå NANO tar priset med:
Borttagen vattenkylning
underclockad
Begränsad Powerlimit

Enligt deras logik så är ju kylaren inte värd något och du betalar alltså för för något du kunde gjort själv:
(sänka PowerLimit och Core)

Den enda anledningen till att köpa Nano över fury är ju att du inte får plats med radiatorn.
Annars kan du som konsument lätt på några klick begränsa den så den drar som Nano och sen ha "kraften" om du någon dag ångrar dig.

Tänker lite likadant men det är möjligt att de väljer kretsar som läcker mindre ström till nano och kretsar som klockar lite bättre till fury x (det högre strömläckaget i fury x håller de nere genom att hålla temperaturen låg med vattenkylning).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Om du är Intel / Nvidia fanboy borde du rimligtvis vara glad, allt annat är ju märkligt, konstigt att du ÖHT nämner det.

För övrigt så gällande APU kan det sammanfattas: APU + HMB = Framtiden i laptops mm.

För vilka prissegment eller produktjämförelser anser du att Nvidia har en fördel i pris / prestanda?

PR avdelningen har du helt rätt i, totalt värdelösa clowner som kastar bort möjlighet efter möjlighet.

Varför skulle nvidia/intel konsumenter vara glada om det går dåligt för AMD? Har svårt att förstå varför någon skulle tycka det är kul med nvidia eller Intel monopol? Utifrån det du säger så verkar det inte som du vet vad det skulle innebära :/

Skrivet av Bernd_P1:

men visar ändå att dem är ointresserat och inte förstå sig på varför produkten finns. i så fall få man inte gnälla om att inte få ett exempel för redovisning. eller?

Ja...han kanske kände sig förolämpad av sättet att samla recensenter över telefon. Vad vet jag..ELLER NI!? Man kan ju försöka upprätthålla nån form av kritiskt förhållningsätt till chat meddelanden som bevismaterial. Vad vet ni om kontexten till varför han uttryckte sig så?

Annars så ska man få vara hur kritisk man vill, om man nu känner så. Är inte det tanken med alla typer av journalistik? Om man inte får testa ett kort på grund av att man inte givit positiv kritik till tidigare kort så säger det väl mer om AMD i det här fallet?(OM det nu är skälet till varför techreport inte får nåt ex) Lite som i semi-diktaturer där ledningen väljer ut de journalister som alltid säger hur fina och rättvisa de är. Visst var det väl techreport som avslöjade de ytterst märkliga grafikinställningarna som låg till grund för AMDs egna prestandasiffror för Fury X? Ja man kan ju undra i alla fall.

Är verkligen inte intresserad av de här "lagen" här på forumet (som jag först nu börjat förstå vidden av). Det är FÖRETAG som vill SÄLJA produkter till oss konsumenter. Så vitt jag vet så har samtliga "lag" gjort det som företag vanligtvis gör dvs. försöker få övertag över konkurrenter för att få högsta möjliga försäljning och vinst genom PR knep (short version). Varför visa lojalitet till nån av de? Båda varken vill oss illa ELLER VÄL.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

@Oloffn:

Gissar att tester som gjordes med X var innan win10 kom ut. Vilket resulterar att Nvidia fär bra resultat. Frågan är snarare förstår redaktörena skillnaden mellan korten, då menar jag grundläggande hårdvara och inte feature level. Om redaktörena skriker den har feature level de och de då är man inte speciellt lämpad för att få ett sample. Skulle inte förvåna mig att det ligger närmare sanningen