Permalänk
Moderator
Moderator

Tror jag lägger PoE på hyllan några dagar, alternativt bara kör races. Alla problem med kartor man förlorar pga instanser som krashar gör att det helt enkelt inte är roligt att spela längre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tror jag lägger PoE på hyllan några dagar, alternativt bara kör races. Alla problem med kartor man förlorar pga instanser som krashar gör att det helt enkelt inte är roligt att spela längre.

Vilken domän upplever du krascher på? Har kört Tempest ett tag (Amsterdam) utan några problem. Jag har en riktigt svajig uppkoppling på cirka 2Mbit för tillfället men valde ändå att prova Lockstep.
Ibland laggar det till en aning men någon krasch har jag inte varit med om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

tog precis 86 i tempest league på min phase acrobatics dodge incinerate witch O.o, börjar bli väldigt segt att lvla eftersom jag inte vågar köra gula 75/76 maps då jag har typ 100 armor. Kanske är klar för denna liga nu, får prova något mer stabilt nästa liga Phys dmg är väldigt overtuned atm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Windir87:

Vilken domän upplever du krascher på? Har kört Tempest ett tag (Amsterdam) utan några problem. Jag har en riktigt svajig uppkoppling på cirka 2Mbit för tillfället men valde ändå att prova Lockstep.
Ibland laggar det till en aning men någon krasch har jag inte varit med om.

Mja det är inte servern som orsakar problemen utan buggar i spelet. Många som rapporterar samma typ av krasher och GGG har försökt åtgärda det i flera patcher sedan 2.0 släpptes men det pågår fortfarande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Vilken domän upplever du krascher på? Har kört Tempest ett tag (Amsterdam) utan några problem. Jag har en riktigt svajig uppkoppling på cirka 2Mbit för tillfället men valde ändå att prova Lockstep.
Ibland laggar det till en aning men någon krasch har jag inte varit med om.

Skickades från m.sweclockers.com

Önskar jag också kunde köra Tempest. Har 10Mbit Fiber. HELA tiden laggar det till som varar upp till ett par minuter, pingen brukar pendla kraftigt mellan 200-500. Laggen har bara blivit värre och värre.

Det är precis som att någon laddar hem någonting på mitt internet fast det inte är någon som gör det.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

inga bekymmer alls här med lockstep.
har man ping bekymmer är det mer troligen nåt hos din leverantörs nät eller skräp i datorn.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Sista dagen av semesten lyckades jag äntligen få råd med denna ligas första dyra build. Mjölner (10 exa) + Voll's Devotion (20 exa) + Romira's Banquet (12c) + 6-socket, 5-link av Kingsguard (60 jewellers, 83 fusings).

Nu är det dags att sänka volymen för sound effects i PoE och sedan få lite monster att explodera

Permalänk
Skrivet av formerself:

Sista dagen av semesten lyckades jag äntligen få råd med denna ligas första dyra build. Mjölner (10 exa) + Voll's Devotion (20 exa) + Romira's Banquet (12c) + 6-socket, 5-link av Kingsguard (60 jewellers, 83 fusings).

Nu är det dags att sänka volymen för sound effects i PoE och sedan få lite monster att explodera

Det är sjuuukt!

Vad är tricket? Vad har du kört för build för att farma? Hur farmar du?

Permalänk
Skrivet av misguided:

Det är sjuuukt!

Vad är tricket? Vad har du kört för build för att farma? Hur farmar du?

Kanske låter konstigt, men jag har inget trick mer än att spela ganska mycket. Jag har inte haft någon hög IIQ/IIR och inte heller har jag känt att jag har haft tur denna league. Största delen av "förmögenheten" kommer genom alterations/jewellers och fusings tillsammans med 2 chaos-receptet. Förutom det så har jag väl ganska bra koll på vad som säljer och hur mycket det är värt. T.ex. sålde jag en spellcaster wand för 4 exalts och jag har sålt massor av jewels för 3-7 chaos.

För att sälja saker använder jag Acquisition och jag har stash tabs för 1c, 2c, 3c, 5c, 7c, 10c där allt som stoppas i dem prissätts automatiskt. Sedan har jag en till stash tab där jag prissätter lite mer manuellt för saker som är värda mer än 10c.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Kanske låter konstigt, men jag har inget trick mer än att spela ganska mycket. Jag har inte haft någon hög IIQ/IIR och inte heller har jag känt att jag har haft tur denna league. Största delen av "förmögenheten" kommer genom alterations/jewellers och fusings tillsammans med 2 chaos-receptet. Förutom det så har jag väl ganska bra koll på vad som säljer och hur mycket det är värt. T.ex. sålde jag en spellcaster wand för 4 exalts och jag har sålt massor av jewels för 3-7 chaos.

För att sälja saker använder jag Acquisition och jag har stash tabs för 1c, 2c, 3c, 5c, 7c, 10c där allt som stoppas i dem prissätts automatiskt. Sedan har jag en till stash tab där jag prissätter lite mer manuellt för saker som är värda mer än 10c.

Gör samma sak men tycker försäljningen går segt trots att jag har hyfsad koll på vad som går åt och till rätt pris.

Farmar du högre maps eller atziri?

Har precis kommit upp till en hyfsad hög med 72-73 maps och några få 74:or.

Vet inte om det e bättre att farma Dom, Piety och/eller Malachai...vissa drops droppar väl bara i maps också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av misguided:

Gör samma sak men tycker försäljningen går segt trots att jag har hyfsad koll på vad som går åt och till rätt pris.

Farmar du högre maps eller atziri?

Har precis kommit upp till en hyfsad hög med 72-73 maps och några få 74:or.

Vet inte om det e bättre att farma Dom, Piety och/eller Malachai...vissa drops droppar väl bara i maps också?

Skickades från m.sweclockers.com

När jag köpte alla items hade jag enbart bra tillgång till 73-74 maps och inte gjort någon atziri run. Generellt tjänar man bara mycket på Atziri om man gör det inom de första dagarna av ligan så att man kan sälja hennes uniques för ett bra pris.

Min försäljning har också minskat rejält de senaste dagarna. Allt jag lyckats sälja är items för 2-7c och gems för 10-15c, vilket inte är något nu när en exa är 75c (eller mer). Alla fusings jag får tag på bränns på att försöka 6-länka Kingsguard. Chaos försvinner även i mängder eftersom jag försöker få tag på level 80-82 maps.

Personligen tycker jag att man tjänar mest när man spelar 68-73 maps som man bara rullar med transmutes, augs och alternations.

Permalänk
Skrivet av formerself:

När jag köpte alla items hade jag enbart bra tillgång till 73-74 maps och inte gjort någon atziri run. Generellt tjänar man bara mycket på Atziri om man gör det inom de första dagarna av ligan så att man kan sälja hennes uniques för ett bra pris.

Min försäljning har också minskat rejält de senaste dagarna. Allt jag lyckats sälja är items för 2-7c och gems för 10-15c, vilket inte är något nu när en exa är 75c (eller mer). Alla fusings jag får tag på bränns på att försöka 6-länka Kingsguard. Chaos försvinner även i mängder eftersom jag försöker få tag på level 80-82 maps.

Personligen tycker jag att man tjänar mest när man spelar 68-73 maps som man bara rullar med transmutes, augs och alternations.

ok...har så sjukt svårt att få tag på fuses...dom måste fan fixa ett fuse recipe...

Permalänk
Skrivet av misguided:

ok...har så sjukt svårt att få tag på fuses...dom måste fan fixa ett fuse recipe...

Jag kör oftast med Alterations --> Jewellers --> Fusings med Elreon och Vorici en gång om dagen så far man mycket bättre valuta för pengarna än om man använder vanliga vendors för att konvertera. Med masters kostar 1 fus 5.12 alts och genom vendors kostar det 8 alts.

Alterations rinner in konstant genom att sälja rares och jewellers tjänas främst genom att sälja 6-sockets. Man kan ju även försöka tvinga fram lite fler 6S genom att rulla +2 sockets på strongboxes eller om du hittar en Armourer's Strongbox med additional och mirrored ska du använda en vaal orb på den.

Permalänk
Moderator
Moderator

Missa inte att tycka till om vad ni vill spela i Oktober.
(Ny flashbackliga givetvis )

Visa signatur
Permalänk

Ja märker att FPS´n är ibland farligt nära noll på min bärbara Dell studio 1357 med Windows 7, nån som vet om det blir sämre eller bättre om ja byter till något mer lättdriven Linux som Xubuntu, kubuntu ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Ja märker att FPS´n är ibland farligt nära noll på min bärbara Dell studio 1357 med Windows 7, nån som vet om det blir sämre eller bättre om ja byter till något mer lättdriven Linux som Xubuntu, kubuntu ?

Kan bli. Jag testade men emellanåt så kraschade PoE helt utan vidare, då tröttna jag. Så jag tryckte in Windows igen på andra hårddisken så fick det bli dual-boot istället.

Kan också tillägga att du MÅSTE stänga av steam overlay och logga ut från vänlistan eller vad man ska säga. Allt som har med overlay och göra gör att PoE kraschar och skickar en vän något meddelande kraschar PoE.

Rekommenderar inte köra PoE på linux av dessa anledningar.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Någon vecka kvar till "Flashback med liten twist" vad kommer ni köra?

Någon som har ett hum om när Warbands/Tempest kommer ge sig?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av misguided:

Någon som har ett hum om när Warbands/Tempest kommer ge sig?

The Warbands and Tempest challenge leagues will end on Friday October 2 (NZ time). This makes their total duration three months.

Har inte bestämt vad jag skall spela än, någonting som överlever

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska göra med POE, jag gillar spelet skarpt men Standard är sjukt tråkigt och har dött för många gånger av riktigt nonsens i HC, nu senast igår så dog jag i en loading screen till stan. Hoppade in i portal, fick upp loading screen för staden och sen hamnade jag på login skärmen med meddelandet "This character is out of your league and you know it" och jag hade alltså dött efter att jag lämnat området (ingen bleed, inga monster som stog och slog på mig).
Öppnade upp loggen och mycket riktigt, fanns ingen indikation där på att jag dött, fanns enbart information om jag lämnat området.

Dött flera gånger pga instanskrasher osv. Dör jag pga egna misstag bryr jag mig inte, men när man dör av rent bullshit så ploppar tanken "varför spelar jag ens?" upp i huvudet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vet inte vad jag ska göra med POE, jag gillar spelet skarpt men Standard är sjukt tråkigt och har dött för många gånger av riktigt nonsens i HC, nu senast igår så dog jag i en loading screen till stan. Hoppade in i portal, fick upp loading screen för staden och sen hamnade jag på login skärmen med meddelandet "This character is out of your league and you know it" och jag hade alltså dött efter att jag lämnat området (ingen bleed, inga monster som stog och slog på mig).
Öppnade upp loggen och mycket riktigt, fanns ingen indikation där på att jag dött, fanns enbart information om jag lämnat området.

Dött flera gånger pga instanskrasher osv. Dör jag pga egna misstag bryr jag mig inte, men när man dör av rent bullshit så ploppar tanken "varför spelar jag ens?" upp i huvudet.

Du summerar precis varför jag nästan lagt av med PoE. Tycker det är synd då jag gillar PoE skarpt annars. Får se om jag spelar igen när nästa ligorna kommit.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Inte dött i HC sen rubberband blev fixat av något som var spelets fel.
Även om ghost corrupted blood tickade 6k hp på typ 2 sec var lite väl

Tycker poe funkar utmärkt ur den synpunkten nu, inte haft några problems alls sen awakening.

Kommer köra HC i 1 månads leaugen, även om de är samma rewards som o köra SC så är SC så sjukligt tråkigt

Permalänk
Moderator
Moderator

Såvitt jag kan minnas har jag inte förlorat någon relevant karaktär till mjukvaruproblem sedan Bloodlines, så på åtminstone nio månader. Trots att jag spelar alldeles för mycket.
Dock får man vara lite på hugget ibland, om en instans krashar (vilket hände en del under de första veckorna efter 2.0 släpptes) får man inte hänga kvar i spelet utan bör logga ut eller avsluta snabbt. Samma sak om man får en rejäl latensspik. Många kör med varierande form av makro för att komma till inloggningsskärmen så snabbt som möjligt, just för att spelet har en funktion där du inte dröjer kvar i en instans om du loggat ut helt och du därmed kan rädda dig från en (annars) säker död.

Just nu är spelet rätt slött, tremånadersligorna är i sluttampen och en hel del spelare tröttnade på att kartsystemet nu är klart sämre än det var innan 2.0. Själv har jag spelat upp den högsta karaktär jag haft i en temporär HC-liga i Tempest så jag kör några timmar några gånger i veckan fortfarande. Så särskilt spännande kommer ingenting bli innan Flashback 2.0 dock

Jag kommer aldrig kunna spela SC i PoE igen efter att jag väl vågade börja spela HC.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Kan bli. Jag testade men emellanåt så kraschade PoE helt utan vidare, då tröttna jag. Så jag tryckte in Windows igen på andra hårddisken så fick det bli dual-boot istället.

Kan också tillägga att du MÅSTE stänga av steam overlay och logga ut från vänlistan eller vad man ska säga. Allt som har med overlay och göra gör att PoE kraschar och skickar en vän något meddelande kraschar PoE.

Rekommenderar inte köra PoE på linux av dessa anledningar.

steam overlay ? vänlistan ? ja använder inte inte steam som spelklient, med tanke på att min dator suger så stänger jag av nästintill allt som inte har med att datorn ska fungera.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

steam overlay ? vänlistan ? ja använder inte inte steam som spelklient, med tanke på att min dator suger så stänger jag av nästintill allt som inte har med att datorn ska fungera.

Hoppsan, glömde visst bort att man kan köra PoE separat från steam

Steam Overlay är det du kan ta upp medan du spelar, vanligtvis alt + tab.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Hoppsan, glömde visst bort att man kan köra PoE separat från steam

Steam Overlay är det du kan ta upp medan du spelar, vanligtvis alt + tab.

du menar väl köra PoE utan Steam som klient? nu var ju frågan någon Linux dist blir det mera lättdrivet då ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du menar väl köra PoE utan Steam som klient? nu var ju frågan någon Linux dist blir det mera lättdrivet då ?

Vilken dist spelar inte så stor roll. Jag körde på min nuvarande installation av Arch Linux. Avråder starkt att köra PoE på linux då det är ostabilt och kraschar slumpmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Vilken dist spelar inte så stor roll. Jag körde på min nuvarande installation av Arch Linux. Avråder starkt att köra PoE på linux då det är ostabilt och kraschar slumpmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

var det också pga av steam ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

var det också pga av steam ?

Ingen aning, men tror inte det ska vara någon större skillnad. Jag körde ju genom steam och det funkade bara inte. Det gick väl och spela men kraschade emellanåt.

Det kan ju funka bättre utan steam, men tror inte det.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Snart dags och kan verkligen inte bestämma vad jag vill köra i Flashback 2.0...
Incinerate vadsomhelst eftersom det är alldeles löjligt bra, men jag körde inc. förra Flashback och den är lite för obalanserad för att det skall vara roligt...
Var lite inne på en Clone army summoner men sen fick GGG för sig att göra veckans bygge av det så då går det också bort...
Chin Sol trapper någonting kanske Ice Shot, men det kommer jag med all säkerhet köra när Shrapnel Shot släpps...
Arctic Breath/Freezing Pulse/Cold Snap/Freeze Mine permafrysmys kanske, eller claw Molten Strike som jag körde nu i Tempest eller något helkorkat som Firestorm trap eller jagkanintebestämmamig
Det blir ju inte enklare av att Tempest kommer först dag 10 så man kan inte räkna med mer än en halvdassig 5L tills dess.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

Det blir ju inte enklare av att Tempest kommer först dag 10 så man kan inte räkna med mer än en halvdassig 5L tills dess.

Farma Aqueducts efter Humility-kort så har du nog en Tabula Rasa efter en dag.