Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera?

Hej! Är det värt för mig att uppgradera? Sitter just nu på en i5-3570k, funderade på att skaffa skylake i7. Ska jag vänta eller slå till?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

Vad ska du använda den till och vilka mer delar har du i din dator?

Visa signatur

RX6800 R7 5800

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Vad ska du använda den till och vilka mer delar har du i din dator?

Lira spel. Har en Gtx 970 Zotac och jag tänkte uppgradera allt annat.

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

Du kan ju också köpa i7 Broadwell som presterar bättre i spel än vad skylake gör!

Visa signatur

RX6800 R7 5800

Permalänk
Medlem

Ska du bara spela så tjänar du nog inte mycket på att uppgradera processorn, överklocka om du inte redan gjort det.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz: Hmm jag gillar att lira och titta på streams osv. Ibland förlorar jag ganska mycket fps när jag gör det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

@jamakika:
Titta på Sweclockers prestanda test med broadwell

Visa signatur

RX6800 R7 5800

Permalänk
Medlem

@thecokeman: Mkay, är det inte mer framtidssäkert att skaffa skylake? Eftersom jag redan har ett väldig gammalt moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

@3mil123: Mkay, är det inte mer framtidssäkert att skaffa skylake? Eftersom jag redan har ett väldig gammalt moderkort.

Är ingen större skillnad i prestanda, det absolut bästa köpet för mer cpuprestanda är en begagnad k i7 till ditt nuvarande moderkort.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Är ingen större skillnad i prestanda, det absolut bästa köpet för mer cpuprestanda är en begagnad k i7 till ditt nuvarande moderkort.

Måste jag inte omformatera då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte värt det enligt mig och specielt inte värt om du överklockar..

Men det är såklart dina pengar och du gör exakt som du vill

Mvh

Permalänk
Medlem

@jamakika: Kortsvar: Nej.

Visa signatur

Citera för svar!