Permalänk

Gratis SL/UL kort?

Hej tänkte se om iden om gratis eller lågt prissatts biljetter.

Jag har personligen hamnat i en riktigt svår situation då jag inte har råd att betala för min resa till jobbet. Biljetten jag behöver kostar 1,4 tusen för en månad och gör det omöjligt att åka till jobbet ***bort/mod*** Då jag tjänar mellan 2,9-7 tusen i månaden så kommer det flera till fällen då jag inte har råd att åka till jobbet. Jag vet att många andra har samma problem med att betala.

§8/brott //screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Svaret är väl nej och lösningen är väl antingen försäkringskassan eller annat jobb.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Svaret är väl nej och lösningen är väl antingen försäkringskassan eller annat jobb.

Jag har jobb plikt, jag måste fortsätta arbeta och jag hittar inga andra jobb vilket är ett krav för att säga upp mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter lite som "hej kan jag få allt för halva priset tack", alltså det finns väl egentligen inget sätt att få en gratis biljett eller biljett till nedsatt pris, i så fall skulle alla gå runt med sådana . Men fattar att din situation är lite knepig. Jag har tyvärr ingen lösning åt dig.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

Jag har jobb plikt, jag måste fortsätta arbeta och jag hittar inga andra jobb vilket är ett krav för att säga upp mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Inför vem har du "jobbplikt"?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Cykla?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Kan du inte hålla koll på vilka tåg som försenas och göra en anmälan till dom att tåget inte gick i tid. Då får du ju ett endagarskort. Det brukar iaf min tjej få

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag cyklar till tåget, tar tåget ifrån uppsala till stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Vill bara påpeka att alla har inte cykelavstånd till jobbet.

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Kan du inte hålla koll på vilka tåg som försenas och göra en anmälan till dom att tåget inte gick i tid. Då får du ju ett endagarskort. Det brukar iaf min tjej få

Det skulle man kanske få in mycket för i höst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu beskriver du inte så mycket om din situation, men en möjlig lösning just nu är väl försörjningsstöd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

vem är det som har gett dig jobbplikt? kontakta denne och förklara situationen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Det är bara folk som ser ut och utger sig för att vara flyktingar får åka gratis i vår kollektivtrafik.

På TS fråga så går det alldeles utmärkt att söka socialbidrag fast man har arbete, de har ett så kallad existensminimum och har man mindre pengar än så och har arbete så får man pengar om man söker. Har man mer pengar än existensminimum, ja då klarar man sig enligt dem.

De som kan komma i kläm är framförallt studenter som kan tvingas sluta sin utbildning för att skriva sig arbetslös. Då man ej kan få socialbidrag innan man har försökt alla andra vägar.

Permalänk
Medlem

Har du ersättning från Soc eller arbetsförmedlingen? Ibland kan man få ersättning för arbetsresorna från dessa när man har en aktivitet/arbete som man behöver gå på för att få aktivitetsstöd eller liknande. Är det ett "vanligt" arbete är det nog din bästa chans om du kan skaffa kort som bara fungerar morgon/kväll? Finns sådana kort där jag bor och de kostar en bråkdel av andra kort. Dessa är egentligen till för de som har gymnasiekort att komplettera med men åker man bara morgon/kväll kan en hel del pengar sparas in med dessa.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Skrivet av Seroc:

Har du ersättning från Soc eller arbetsförmedlingen? Ibland kan man få ersättning för arbetsresorna från dessa när man har en aktivitet/arbete som man behöver gå på för att få aktivitetsstöd eller liknande. Är det ett "vanligt" arbete är det nog din bästa chans om du kan skaffa kort som bara fungerar morgon/kväll? Finns sådana kort där jag bor och de kostar en bråkdel av andra kort. Dessa är egentligen till för de som har gymnasiekort att komplettera med men åker man bara morgon/kväll kan en hel del pengar sparas in med dessa.

Tusen tack!

Skickades från m.sweclockers.com