Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

Hej!
Måste bara ställa en snabb fråga.
Jag funderar på valet mellan nn3ds och nn3dsXL.
Skiljer det något mellan den "lilla" och XL varianten hårdvarumässigt förutom skärmstorlek och batteriets kapacitet?
Jag tänker framförallt på cpu frekvens och antalet kärnor samt mängden ram.
Prisjakts specifikationer gör mig minst sagt förvirrad och jag lyckas inte hitta något tvärsäkert svar trots en bra stunds googlande.

Det som skiljer är enbart storlek dvs XL har större skärmar samt den mindre kan ha utbytbara faceplates, samt att XL har ca 15-20 min längre batteritid.

Annars så är de identiska, jag rekommenderar att du väljer det som passar bäst i dina händer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

Hej!
Måste bara ställa en snabb fråga.
Jag funderar på valet mellan nn3ds och nn3dsXL.
Skiljer det något mellan den "lilla" och XL varianten hårdvarumässigt förutom skärmstorlek och batteriets kapacitet?
Jag tänker framförallt på cpu frekvens och antalet kärnor samt mängden ram.
Prisjakts specifikationer gör mig minst sagt förvirrad och jag lyckas inte hitta något tvärsäkert svar trots en bra stunds googlande.

Det du nämnt är det som skiljer. Hårdvara är detsamma på båda "nya".
Här kan du läsa lite mer om skillnaden.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

@MugiMugi:
@Taskman:
Tack för hjälpen!
Var precis på affären och bokade mitt exemplar av nn3dsXL, hämtar ut det efter jobbet i eftermiddag. (kort arbetsdag idag)
Jag är taggad! Har inte köpt någon ny handhållen spelkonsol sedan mitt gameboy pocket kom ut.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

@joehow: Blev också förvånad att det spelet hade det men finns andra som har väldigt mycket värre. Man får ha 3D på hyffsat lågt. Tror de enda jag kört med max 3D utan några problem är Super Mario 3D Land och delvis Kirby Triple Deluxe.

Permalänk
Medlem

@Blewris: uppfattat ! ja jag har haft på max inställningar hela tiden. Börjat sänka lite

Permalänk
Konsolgrävare

Project X Zone 2 kommer till Europa 19 februari
http://www.nintendolife.com/news/2015/09/project_x_zone_2_is_...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Webhallen har rea på New Nintendo 3DS Black XL och Super Smash Bros! Perfekt kombo för er som inte har skaffat ännu!

New Nintendo 3DS Black XL
Super Smash Bros

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Mario & Luigi: Paper Jam Bros. släpps 4 december!

http://www.nintendo.se/arkivet/2015/20151015_mario-and-luigi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite tidigt nu så inga nyheter om lokaliseringar men iaf, SMT:IV - Final

http://www.siliconera.com/2015/10/05/shin-megami-tensei-iv-fi...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Blewris:

SMT:IV är sjukt bra spel! Hoppas på att detta kommer till Europa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3DS Selects har släppts

Vet inte om det redan tagits upp, men nu har några av Nintendos klassiker till 3DS släppts till lägre pris som Nintendo Selects.
http://www.nintendo.se/arkivet/2015/20150928-3dsselects
Skönt att detta också kommit till 3DS då priserna på gamla spel ofta är lite väl högt jämfört med många andra konsoler.

Permalänk
Inaktiv

Kommer det släppas en ny basenhet snart? Eller är det 3DS XL man ska köra på?

Kan man köpa spelen online hos nintendo och sen ladda ner det istället för att köpa fysiska spel?

Permalänk
Skrivet av Bonzajen:

Kan man köpa spelen online hos nintendo och sen ladda ner det istället för att köpa fysiska spel?

Du ska köra på "New 3DS XL" om du vill köra på senaste.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bonzajen:

Senaste är New 3DS XL. Rykten går om att en Nintendo hybrid ska komma runt 2016.

Yes dom flesta spelen går att köpa online på E-shopen!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Senaste är New 3DS XL. Rykten går om att en Nintendo hybrid ska komma runt 2016.

Yes dom flesta spelen går att köpa online på E-shopen!

Då kanske man ska suga på karamellen och vänta till 2016, känns som att 3DS varit ute ett tag nu ändå.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bonzajen:

Då kanske man ska suga på karamellen och vänta till 2016, känns som att 3DS varit ute ett tag nu ändå.

som sagt så är det bara rykten och om det skulle vara en hybrid så tror jag 3dsen skulle vara mer handeld än vad NXen kommer vara. Och New 3ds är rätt så ny så om jag vore du skulle jag nog skaffat ett New 3ds xl. Finns så otroligt bra 3ds och DS spel

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

som sagt så är det bara rykten och om det skulle vara en hybrid så tror jag 3dsen skulle vara mer handeld än vad NXen kommer vara. Och New 3ds är rätt så ny så om jag vore du skulle jag nog skaffat ett New 3ds xl. Finns så otroligt bra 3ds och DS spel

Jaså? Du har nog kanske rätt i det. Har du några tips på schyssta spel? Jag är ett fan av Mario, Super Smash, Zelda, Banjo Kazoiee!

Om det blir för mkt enskilda spelsnack för den här tråden så får du gärna pma mig.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bonzajen:

Jaså? Du har nog kanske rätt i det. Har du några tips på schyssta spel? Jag är ett fan av Mario, Super Smash, Zelda, Banjo Kazoiee!

Om det blir för mkt enskilda spelsnack för den här tråden så får du gärna pma mig.

nästan alla Zelda spel fram till gamecube tiden finns på Nintendo 3ds så kolla in dom!

Sen finns super smash Bros till 3ds så det är garanterat rekommenderat att skaffa!

Finns otroligt många Mario spel men jag rekommenderar starkt att skaffa super Mario 3d land!

Nej då! Denna tråd är just för det så bara diskutera på!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Oj oj oj vad man ska köpa denna:

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

nästan alla Zelda spel fram till gamecube tiden finns på Nintendo 3ds så kolla in dom!

Sen finns super smash Bros till 3ds så det är garanterat rekommenderat att skaffa!

Finns otroligt många Mario spel men jag rekommenderar starkt att skaffa super Mario 3d land!

Nej då! Denna tråd är just för det så bara diskutera på!

Jag köpte Majora's Mask och Super Smash. Jag är rejält sugen på Mario Kart 7 (senaste?) samt något Pokémon spel. Dock så känns det som att de nya Pokémon spelen inte alls är som förr i tiden och det skrämmer mig lite.

Super Mario 3D Land ska jag ta och kika på. Visst kan man ladda ner de flesta spelen också? Jag köpte 32 gb kort också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Jag köpte Majora's Mask och Super Smash. Jag är rejält sugen på Mario Kart 7 (senaste?) samt något Pokémon spel. Dock så känns det som att de nya Pokémon spelen inte alls är som förr i tiden och det skrämmer mig lite.

Super Mario 3D Land ska jag ta och kika på. Visst kan man ladda ner de flesta spelen också? Jag köpte 32 gb kort också.

Dom nya pkmn-spelen är riktigt bra. Visst, det kan väl upplevas som samma gamla ibland, men jag tycker att intresset hålls uppe med nya pokémon och online-lir.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fiskebulle:

Dom nya pkmn-spelen är riktigt bra. Visst, det kan väl upplevas som samma gamla ibland, men jag tycker att intresset hålls uppe med nya pokémon och online-lir.

Kanske ska satsa på ett nytt Pokémon spel då. Men det får bli nästa månad eller nåt.

Förresten, jag skulle behöva case cover till mitt New Nintendo 3DS XL, men jag verkar inte hitta något sånt i Sverige... Det var ju asdyrt att importera från USA. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Håller med fiskebulle! Var inte rädd för de nya pokemonspelen (xy & öras). Är du ingen extrem nostalgiker som tycker allt var bättre förr så kommer du märka att de lite försiktigt förbättrat det mesta från tidigare spel och lagt till lite fler pokemons. En bonus är att spelen är klart snyggare än de till tidigare konsoler.

Finns även många andra bra spel att kolla in som t.ex. många av rpg-spelen. Gillar du plattformsspel är första skylanders riktigt bra (några av de senare ska vara riktigt buggiga). Har du ingen DS sen tidigare finns massvis led pärlor till den också.

Permalänk
Inaktiv

Nya Zelda-spelet verkar släppas idag. Någon som hunnit fått hem sitt spel och testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Jag är rejält sugen på Mario Kart 7 (senaste?)

Senaste handhållna. MK8 är till Wii U.

Permalänk
Konsolgrävare

release 27 november
https://www.facebook.com/Nintendo.se/photos/a.621049637939091...

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct Presentation - 12.11.2015

Videos:

Bilder:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tyvar1:

Många fina saker där!

HW:L ser jag fram emot, men den plastiga klock-kompassen var inte direkt det roligaste tillbehöret jag sett.
Bravely Second-boxen var mycket bättre och Fire Emblem-boxen verkar fantastisk.

Permalänk
Medlem

@tyvar1

Synd att de inte släppte FR och LG istället för Red, Blue och Yellow. Gen 1-spelen är ju extremt buggiga och obalanserade. Nostalgifaktorn är hög, men tar man av nostalgiglasögonen ser man hur dåliga de är

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mudde:

@tyvar1:

Många fina saker där!

HW:L ser jag fram emot, men den plastiga klock-kompassen var inte direkt det roligaste tillbehöret jag sett.
Bravely Second-boxen var mycket bättre och Fire Emblem-boxen verkar fantastisk.

Håller faktiskt med, Bravely Second och Fire Emblem såg så extremt nicea ut men just HW:L såg lite B ut, Får väl se hur kvaliteten e på den,

Skrivet av ArcticFire:

@tyvar1

Synd att de inte släppte FR och LG istället för Red, Blue och Yellow. Gen 1-spelen är ju extremt buggiga och obalanserade. Nostalgifaktorn är hög, men tar man av nostalgiglasögonen ser man hur dåliga de är

Jag ser dock riktigt fram emot att få köra Yellow. och med att dom släpper Pokemon på Virtual console så kan man ju hoppas att fler kommer!

Visa signatur