Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Bra val! Från corus-kb antar jag?

Jo, tror också de Nej, det var det inte. Köptes på Amazon.co.uk. Till bättre pris dessutom, än vad de gick för på sidan du nämnde.
Släpps ju en version med bakgrundsbelysning nu också. Antar att den också kommer ha PBT tangenter, fast bakgrundsbelysta då förstås

tänkte helt fel först
Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Testbild med Ducky Spacebar Cities Edition.
http://i.imgur.com/oIGJce8.jpg

Riktigt snyggt! Det keycap setet du har på är sjukt nice !
Ville också ha ett sånt. Men hur känns dem att skriva på då i jämförelse mot vanliga?

Visa signatur

Permalänk

Så här ser mitt tangentbord ut efter att Juventus spelade 1-1 hemma mot Chievo.
Just nu är jag gubbgrining... Ett nytt är så klart den lösningen jag lutar åt nu.
Ja, jag slog med handledsstödet.

Men har ni en billigare lösning åt mig, så berätta gärna.

Visa signatur

sark muh t7nt... bleh

Permalänk
Medlem
Skrivet av myskankan:

http://i.imgur.com/SAcjHd4.jpg

Just nu är jag gubbgrining... Ett nytt är så klart den lösningen jag lutar åt nu.

Köp ny switch, öppna den gamla och byt stem alternativt löd bort den gamla. Samt köp nya keycaps.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Jo, tror också de Nej, det var det inte. Köptes på Amazon.co.uk. Till bättre pris dessutom, än vad de gick för på sidan du nämnde.
Släpps ju en version med bakgrundsbelysning nu också. Antar att den också kommer ha PBT tangenter, fast bakgrundsbelysta då förstås

Vortex har släppt ny firmware för Pok3r som stöder bakgrundsbelysning om man vill installera själv men den verkar bara vara för 61-key dvs US-ANSI layout. Kan va bra att vänta o se om det kommer ytterligare en ny firmware för ISO om man sitter på ett 62-tangenters pok3r.

Garantin gäller förstås inte om man installerar leds själv.

http://www.vortexgear.tw/vortex3.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av myskankan:

Har stammen gått av i ctrl och keycapen gått sönder på FN/PN eller vad den trasiga nu heter?

Skulle kunna skicka dig en brun stem, om du faktiskt kan tänka dig att lägga ner tiden som det tar att byta. En keycap bör jag också ha i gömmorna om det bara är en.

Och för bövelen lägg inte ut bilder på mördade brädor i denna tråden bland entusiaster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

http://i.imgur.com/NmbMz1M.jpg

De fem nedre är IBM Model M & M2(resterande trådlöst logitech & microsoft rubberdomes, samt två compaq rubberdome). Fick detta paket för 820kr. Har tyvärr inte hunnit testa dem ännu. Ska fixa en PS2->USB adapter för att snabbare kunna testa dem. Har annars en PS2 på min dator, men den står så dumt till att det kommer ta ca 10x så lång tid att testa. Chassit el. innanmätet på ena verkar vara lite snett däremot. vissa caps fastnar när man skriver, men utan toppen så funkar dem. Ingen som också har vänster & höger pilar till model m liggandes?

Om någon vill ha så finns nu några av rubberdomen i marknaden gratis:
http://www.sweclockers.com/annons/108139-tradlosa-tangentbord...

Är det ett IBM M 102 jag ser. Tar en tillbaka, glada minnen

Tack för bilden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Riktigt snyggt! Det keycap setet du har på är sjukt nice !
Ville också ha ett sånt. Men hur känns dem att skriva på då i jämförelse mot vanliga?

Man vänjer lättast sagt.

Finns en "drop" på dessa på Massdrop, cirka 19 timmar till.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

jag är rätt säker på att chorus är de som levererar borden som finns på amazon.co.uk, var det iallafall när jag skaffade mitt temporära
bakgrundsbelysta versionen lär helt klart ha deras pbt/pom doubleshots

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Det här ett CM Storm QuickFire Rapid-i MX Blue, omlackerad i färgen grön/gul. Vilket kom ut riktigt schysst
Gick noga till väga innan jag lackera det här tangentbordet.
La säkert 20-25h på bara slipningen. Men visst fan fick jag en fin och jämn yta då (:
Efter fick den några tunna lager grundfärg, och efter lackerades såklart själva valet utav färg.
Några tunna lager med klarlack (matt) fick den i sista skedet, för att tåla lika mkt som en finish som vilket kvalitésbord som helst.
Blev i överlag nöjd med färgen och hur reslutatet blev. Och kan säga att det biir Duckys vita keycap set som blir att investera i, om det blir att jag får behålla det istället Vita keycaps skulle göra sjukt mkt på de

http://i57.tinypic.com/121cpx0.jpg
http://i60.tinypic.com/311qvzs.jpg
Hade storslagna planer för de här tangentbordet men nu har ett nytt projekt dykt upp.. som jag bara måste ta mig an och som redan är påbörjad. Och kommer därför till den här frågan; om det är någon här som sitter på några switchar eller fjädrar och kan tänkas att göra sig av med?
Någon annars som vet var man kan köpa de just, och som har de flesta switchar inne. Skulle uppskattas

Tangentbordet kommer iaf lläggas ut på SweC marknad. Ifall någon vart intresserad av det eller något byte.

Trevlig kväll på er alla!

Vad är det för fjädrar du är ute efter och hur många? Kommer eventuellt skicka ut en annons med guldpläterade SPRiT 50g och 55g.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av myskankan:

Känns som att det skulle gå att laga med superlim? Personligen så använder jag verkligen aldrig höger ctrl och meny-knappen, så det kanske duger med lite lim om det inte måste hålla superbra? (t.ex. sluta slå på det )

Permalänk
Medlem

Fick precis tummen ur och beställde ett CM Novatouch:) Frågan är hur man ska förklara denna utgift för sambon nu med andra barnet på g. Kosta ju bara 1290kr på webhallen, som hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Fick precis tummen ur och beställde ett CM Novatouch:) Frågan är hur man ska förklara denna utgift för sambon nu med andra barnet på g. Kosta ju bara 1290kr på webhallen, som hittat.

Hör av dig när du har kommit på en bra förklaring! Känns som om mina aldrig fungerar :]

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB - Qnap TS-464 - 40 TB

Permalänk
Medlem

@Vaun:
Var mest ute efter 62g fjädrar. Hur mkt tar du för dina 55g?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HaZe.eXe:

@Vaun:
Var mest ute efter 62g fjädrar. Hur mkt tar du för dina 55g?

Har 62g om du behöver.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

fick hem lite svarta skruvar, verkar dock ha missuppfattat fattningen då jag förväntade mig "hex" oc inte vanlig stjärn >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Fick just hem mitt Novatouch igår jag bad bara frugan att prova den en liten stund och efter det behövdes ingen förklaring! Första tangentbordet vi testat med den omtalade topremekaniken, känns helt klart som en uppgradering jämfört med cherry-mx.

Permalänk
Medlem

RGBYK på GH blev inte av så MD gick in och hjälpte till

https://www.massdrop.com/buy/gmk-rgbyk-modifiers-pack-with-bl...

@beltet taggar dig bara för att jag vet hur ledsen du skulle bli om du missade den

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@windblownsnow: Ja, jag fick mitt i torsdags och är helnöjd! Sjukt skön känsla, lyckan i mina ögon och ett litet skrivtest var nog för att sälja in mitt!

Fixade lite snabbt ett handledsstöd av lite grejer jag hade hemma. Hade några stumpar akacia från plattorna jag la på balkongen i våras samt ett grytunderlägg.

Det + trälim, sandpapper och paraffinolja gav följande resultat

Ja, nu sitter man ju och sneglar på Pbt keycaps.. Kanske även en liten silence mod, men det får vänta=) tycker iofs att det är tyst som det är.

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

@beltet taggar dig bara för att jag vet hur ledsen du skulle bli om du missade den

Why you do this...

*öppnar plånboken igen*

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Vad ska man ha dessa till? Olika färger på de 2 nedre raderna? Vad gör man med Fn/Menu-knappen?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Vad ska man ha dessa till? Olika färger på de 2 nedre raderna? Vad gör man med Fn/Menu-knappen?

enbart för utseendet, fn är för de som har "hhkb" stil på sin högra shift, dvs 1.75+1u istället för 2.75

Permalänk
Medlem

Jag kommer, förhoppningsvis snart, att börja med mitt första tangentbordsbygge. Det kommer att bli lite av ett ghetto-mod och vi får se hur det går, om jag ens får ihop det Tangenbordet kommer att bli i 60%-storlek. Brytare, plate och keycaps kommer jag att ta från ett fullstort CM Quickfire Ultimate. Jag kommer att löda loss switcharna och såga till "plattan" till 60%-storlek. PCB och LEDs har jag beställt från SPRiT. Case har jag köpt av en säljare på Aliexpress och det har jag precis fått hem. Det är i svart plast och verkar vara schysst!

Det är som sagt första gången som jag bygger ett tangentbord och även första gången som jag löder. Jag känner mig inte särskilt orolig och hoppas att det kommer att gå bra. Det som kan bli lite lurigt tror jag är att få "plattan" till bra storlek. Det kommer att bli en hel del filande på den. Har inte fått alla delar än och kommer nog att lägga upp en bygglogg när jag är klar. Det blir i alla fall några bilder här i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

enbart för utseendet, fn är för de som har "hhkb" stil på sin högra shift, dvs 1.75+1u istället för 2.75

Ok, men lite för extremt för mig
Men jag tänkte mer på att jag saknar en cap, som ska sitta mellan Windows- och Ctrl-tangent till höger?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

@Vaun:

Tack!
Men jag höll koll på tråden och visste att den skulle upp på massdrop. Tror jag var en av de 10 första att beställa.
Tyvärr blev det inget med Classic beige heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Ok, men lite för extremt för mig
Men jag tänkte mer på att jag saknar en cap, som ska sitta mellan Windows- och Ctrl-tangent till höger?

Det är bara modifierare som man byter ut, Ctrl+Alt+Shift. Den där lilla FN-tangenten är för att det inte ska se knepigt ut om man kör med HHKB layout och windows tangenterna är med som en bonus.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag kommer, förhoppningsvis snart, att börja med mitt första tangentbordsbygge. Det kommer att bli lite av ett ghetto-mod och vi får se hur det går, om jag ens får ihop det Tangenbordet kommer att bli i 60%-storlek. Brytare, plate och keycaps kommer jag att ta från ett fullstort CM Quickfire Ultimate. Jag kommer att löda loss switcharna och såga till "plattan" till 60%-storlek. PCB och LEDs har jag beställt från SPRiT. Case har jag köpt av en säljare på Aliexpress och det har jag precis fått hem. Det är i svart plast och verkar vara schysst!

Det är som sagt första gången som jag bygger ett tangentbord och även första gången som jag löder. Jag känner mig inte särskilt orolig och hoppas att det kommer att gå bra. Det som kan bli lite lurigt tror jag är att få "plattan" till bra storlek. Det kommer att bli en hel del filande på den. Har inte fått alla delar än och kommer nog att lägga upp en bygglogg när jag är klar. Det blir i alla fall några bilder här i tråden

Om du behöver hjälp är det bara att du skriver här eller på GH till @Signature

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Om du behöver hjälp är det bara att du skriver här eller på GH till @Signature

Tack!

Permalänk
Medlem

tog fingrarna ur och redigerade de senaste bilderna på samlingen, glömde dock att kolla bilderna mot en "kass" kalibrering så det finns en del damm etc som jag missat.
alla nuvarande bord utom Ducky YOTH Minit med MX Green's och Duckys white thick PBT blanks.

TEX aluminiumcase, GON Nerd60 pcb, GON universal plate, Gateron blues med massdrop 67g springs, Gateron PBT blanks, ett par "purplish pink" on pcb leds.

GON Mobik pcb/case, Cherry MX blues med 62g "korea" springs, röda stickers och Gateron PBT blanks, "purplish pink" sideleds, "pink" in-switch leds.

vitmålat cast aluminiumcase, Infinity pcb och vitmålad plate, Gateron blues med massdrop 67g springs, Gateron PBT blanks.

Pok3r aluminiumcase, Winkeyless.kr B.face pcb, Gateron blues med massdrop 67g springs, Gateron PBT blanks.

Winkeyless.kr BBB akrylcase, B.face pcb, Cherry MX Clears med massdrop 67g springs, Gateron PBT blanks.

Ducky YOTH Mini, MX White's, Ducky yellow thick PBT dyesubs.

Permalänk
Medlem

@hoz Känns som om du hittat din nisch!
Vilket är favoriten? Delad vänster shift för svensk ansi/hhkb?