Permalänk
Medlem

Wi-Fi timer (Android)

Tjena!

Har googlat runt lite på en app som tillåter Wi-Fi att slås av under en önskad tidpunkt. I mitt fall skulle 00:00 till 07:00 vara toppen. Har dock inte hittat någon app som jag tycker fungerar bra. Provade Wi-Fi automatic som verkade relativt lättanvänd. Men den funkar inte då wi-Fi vägrar slås på eller av under den tid som ligger inställd.

Har ni tips på andra liknande appar? Eller finns det kanske inbyggt i Andoid?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Om du tänkte automatisera fler saker än bara Wi-Fi framöver så rekommenderar jag Tasker. Med den appen kan du få telefonen att göra i princip vad som helst, när som helst. Att köpa Tasker bara för att stänga av/sätta på Wi-Fi per automatik kan dock vara lite overkill.

Permalänk
Medlem

Llama gör det du vill och är betydligt simplare än tasker

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kebab.Llama

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Om du tänkte automatisera fler saker än bara Wi-Fi framöver så rekommenderar jag Tasker. Med den appen kan du få telefonen att göra i princip vad som helst, när som helst. Att köpa Tasker bara för att stänga av/sätta på Wi-Fi per automatik kan dock vara lite overkill.

Okej, finns det något i Tasker som du själv använder, som du ser som "bra att ha"?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Okej, finns det något i Tasker som du själv använder, som du ser som "bra att ha"?

Jag kör ett gäng profiler/tasks och tillsammans med AutoApps så får man även tillgång till en massa vettiga plugins som kompletterar Tasker riktigt bra. Några exempel på vad jag använder Tasker och AutoApps till är:

  • Känna av när jag är i närheten av jobbets SSID och sätter telefonen i ljudlöst läge med endast vibration, samt sätter på ljudet igen när jag åker hem.

  • Med en genväg på hemskärmen så kör jag igång telefonen i nattläge. Dels sänker den ljudnivån och stänger av vibratorn via LightFlow men den kör också igång Twilight för att dämpa skärmljuset och RGB LED:en på min Nexus 5 så det inte lyser onödigt mycket när sovrummet ändå är kolsvart

  • Tillsammans med AutoRemote så kan jag trigga tasks på min sambos telefon, som t.ex. att sätta hennes telefon i nattläge om hon glömt bort att göra det när hon gick och lade sig. Funkar även bra för min sambo som triggar nattläge/vakenläge simultant på både telefon (Nexus 5) och tablet (Nexus 7) oavsett vilken enhet hon gör det på.

  • Trigga vakenläge automatiskt när man deaktiverar alarmklockan på morgonen. Vem orkar göra det manuellt liksom?

  • Känner av när jag kör MC i och med att jag har ett Scala BT-headset, så om jag får ett sms när jag kör så läses det upp direkt i hjälmen

  • Samma sak med bilen, känner av när jag ansluter till bilstereon med BT och startar Spotify. Med AutoSpotify så kan du speca mer exakt vad du vill göra med Spotify mer än att bara starta appen.

Listan ovan är bara en liten del av vad jag använder Tasker till och det går att göra saker som är otroligt mycket mer avancerade än det jag gör, om man nu har ett sånt behov. Om du vill ha mer information om vad som går att göra så finns det rätt många trådar på /r/tasker som beskriver allt från grundläggande tasks (som din huvudfråga i den här tråden) till TTS-scenarion som läser ned väderdata och berättar dagens väder för dig.