Köpa Lenovo surfplatta direkt från kina vart ?

Permalänk

Köpa Lenovo surfplatta direkt från kina vart ?

Hej, jag har kollat in en surfplatta som heter Yoga tablet 2 10.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2848639

den verkar prisvärd har bra skärm och högtalare något biffig men tror det ser bättre ut när man har ett fodral på sedan.

Hur som helst Lenovo är ett kinesiskt märke så man borde därmed kanske kunna beställa den direkt från kina och spara pengar på det ?

Av de som är insatta och som sysslar med privat import från kina råkar dom aldrig ut för import skatten. Dessutom är det ofta gratis frakt i från kina.

Jag har kollat Aliexpress där var det typ bara en säljare som hade den och det var typ samma pris som i sverige.

Permalänk
Medlem

Du kommer säkert åka på Tull och moms om du beställer ifrån Kina. Beställ den i Sverige är bättre. Tror du kommer hamna på samma pris efter Tull och Moms

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på ebay då?

Tullverket kan komma att lägga på moms (egentligen är det ditt ansvar att se till att betala moms när du importerar). Så räkna med att du kan få en avgift på 25%.

Själv köpte jag en Lenovo K3 Note smartphone men hittade den på Tradera hyfsat billigt. Anledningen att jag fick den hyfsat billigt var nog att det var en kinesisk version av Android på den (jag visste om det vid köpet, säljaren var noga med att informera om detta så jag har inget att klaga på). Det var en hel del pyssel med att roota den. Men sedan bytte jag till en ren version av Android med svenska på, alltså installerade ett annat ROM.

Så kolla noga upp vad det är du får när du köper din platta.

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Du kommer säkert åka på Tull och moms om du beställer ifrån Kina. Beställ den i Sverige är bättre. Tror du kommer hamna på samma pris efter Tull och Moms

Jag har en polare som köper väldigt regelbundet från kina jag berättade att man åker på tull från varenda land nu förtiden då allt har blivit så digitaliserat.

Men han sa han åker aldrig på från Kina. Det kan iofs ha att göra med att dom deklarar som gåva..

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Hur ser det ut på ebay då?

Tullverket kan komma att lägga på moms (egentligen är det ditt ansvar att se till att betala moms när du importerar). Så räkna med att du kan få en avgift på 25%.

Själv köpte jag en Lenovo K3 Note smartphone men hittade den på Tradera hyfsat billigt. Anledningen att jag fick den hyfsat billigt var nog att det var en kinesisk version av Android på den (jag visste om det vid köpet, säljaren var noga med att informera om detta så jag har inget att klaga på). Det var en hel del pyssel med att roota den. Men sedan bytte jag till en ren version av Android med svenska på, alltså installerade ett annat ROM.

Så kolla noga upp vad det är du får när du köper din platta.

Ja det är kanske nackdelen, ingen googleplay osv..

Denna platta ska tydligen haft ganska dålig mjukvara innan men nu i och med lollipop uppdateringen ska den vara snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Hej, jag har kollat in en surfplatta som heter Yoga tablet 2 10.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2848639

den verkar prisvärd har bra skärm och högtalare något biffig men tror det ser bättre ut när man har ett fodral på sedan.

Hur som helst Lenovo är ett kinesiskt märke så man borde därmed kanske kunna beställa den direkt från kina och spara pengar på det ?

Av de som är insatta och som sysslar med privat import från kina råkar dom aldrig ut för import skatten. Dessutom är det ofta gratis frakt i från kina.

Jag har kollat Aliexpress där var det typ bara en säljare som hade den och det var typ samma pris som i sverige.

Tänk också på att om någonting strular så kan det bli bökigt med reklamation. Kolla upp ordentligt var du handlar ifrån.

Permalänk
Medlem

För några veckor sedan köpte jag en annan platta från Lenovo. Då var den billigare direkt från Lenovos websida än från någon av de butiker som finns på Prisjakt.
Din platta verkar dock inte vara i lager just nu...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

varför vill man ens ha en sketen kinaplatta undrar man, har du så låga krav eller? köp nåt vettigare istället du kommer bara ångra det om du köper en..