Permalänk
Medlem

Råd om mitt uppgraderingspaket

Har satt ihop detta efter mycket googlande och läsande dock känner mig fortfarande osäker på om mina val är rätt eller bra för min budget som är mellan 6000-7000kr
https://www.amazon.com/gp/cart/view.html/ref=gno_cart

Är det rekommenderat att slänga på ett helt färskt lagringsenhet eller kan jag fortsätta köra på mina gamla(som jag formaterar) som är ett par/ flera år gamla? De fungerar men oron sitter i en virus jag fick för något år sedan som åt upp all mitt innehåll, inget som kan ligga kvar efter omformatering och hänga med in i nya systemet?

Tacksam för råd och rekommendationer om hur jag bäst förvaltar min budget för ny kraft i maskinen.

Permalänk
Avstängd

@Sainlood
ÄR det ssd eller vanlig mekanisk du har ?

Visa signatur

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]

Permalänk
Medlem

Just nu sitter det vanliga mekaniska diskar. Men ska köpas en ssd för os och spel jag kör mest. De mekaniska jag har kvar är bara tänkta att användas för lagring av bild o film osv.

Permalänk
Avstängd

@Sainlood:

Byt till SSD för OS och spel!!!!!
Det gör sån enorm skillnad i prestanda.

Jag bygger många datorer om året, både till mig själv och åt kunder, jag brukar rekommendera att man byter upp sig till en nyare lagringsdisk samt en ssd, visst lite filmer är kanske inte så farligt att förlora men du kanske har lite bilder och sånt du inte vill ska försvinna, då är det alltid skönt med en ny disk..

Jag personliger byter ALLTID när jag köper ny dator, ungefär 1 gång om året, det kanske är lite överdrivet men den lille kostanden det är, då känns det värt det när man lägger så mycket på allt annat.

Visa signatur

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]