Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD har hållit samtal om försäljning med investmentbolaget Silver Lake

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Är det samma The tek som gjorde det där cpu benchmarket med typ ett 7850 som visade att 8150 var snabbare än en 3930? Isf hade jag tagit vad de där foliohattarna säger med en nypa salt.
Så som jag ser det har inte amd råd för tillfället att hela tiden kriga om pris/prestanda och sälja dyra produkter (sett till tillverkning) med låga marginaler. De behöver imo produkter som är klassledande för att kunna få igång ekonomin igen. För att priskriga med intel som drar in så mycket pengar på andra områden (xeon etc) och har en så stor kassa att de i princip kan ge bort processorer i de lägre segmenten känns inte optimalt. Och om de inte kan konkurrera så bör de satsa på lösningar som intel inte kan erbjuda (typ helhetslösningar till konsoler osv).

Skickades från m.sweclockers.com

Du har er rätt, men de måste hitta andra marknader än prestandasegmentet. Sen tror jag att dom är där de är pga allmänt dålig skötsel av företaget. Det har hänt lite i ledningen/ingenjörsteamen sedan bulldozer. Man kan hoppas på annat denna gången.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av ramlösa:

AMD har halkat efter så långt att de är inte ens prisvärda längre på desktop CPU-sidan. På den bärbara sidan är AMD inte ens ett alternativ.
Deras GPUER är inte dåliga men Nvidia är betydligt bättre på att marknadsföra sig och den senaste generation var dyrt skräp.

Du får samma prestanda per krona idag som för 4 år sedan när Sandy Bridge släpptes. Har aldrig hänt sen den första jävla CPUn byggdes.
Välkommen till Intels monopol redan idag.

Gissar att nästa uppgradering är den sista någonsin.

Håller med dig nästan helt o hållet. AMD känns rökta.
För 10 år sen hade jag ojat mig o skrivit en massa om det precis som om det varit bland det viktigaste i mitt liv, men nuförtiden tror jag inte det blir så illa för höjer Intel priserna så köper färre. Sen bryr jag mig inte heller då jag har andra hobbies o lägga tid på.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]