Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EA presenterar systemkraven för Star Wars: Battlefront

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Man borde säga upplösningen också, men antar att det är 1080P och 60FPS som gäller. Rekommenderat är inte direkt tydligt vad det faktiskt innebär? Medium? High? Ultra?

I BF4 räckte rekommenderat till 1080p Medium i 60 FPS.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

så en vanlig core i3 räcker alltså inte till detta skit spel ?

Intel Core i3-6300T är ett himla lustigt "minimikrav" tycker jag. Kan inte finnas så många som har en i dagsläget sedan är det ju som någon nämnde en 35W modell på 3.3Ghz därav T i namnet vilket betyder att den kostar minst lika mycket om inte mer än en mycket högre klockad i3.
Sedan skylake i alla ära men så jävla bra är inte arkitekturen jämfört med nåt annat intel sålt tidigare.
Kan garantera att min i3 4360 på 3.7Ghz med 4MB cache bör matcha och springa om en 6300T utan problem.

I bland undrar jag om minimikraven är nån smygreklam för en tillverkare då minimikrav ofta är baserat runt en budget CPU om möjligt och i så fall en gammal sådan inte någon sprillans ny lågenergivariant av en i3 från intel som igen äger eller rent spontant är bekant med och kan utifrån den avgöra om deras är lika bra eller bättre.

Permalänk
Avstängd

Är alltid samma sak....Fantasi systemkrav, sen när spelet släpps så går det att spela möget med ett gammalt GTX480 och en AMD PII 955..Säkerligen bättre än vad PS4 eller Xbone kör liret

Permalänk
Medlem

Skönt att slippa tänka på systemkrav efter den nya datorn hehe

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Intel Core i3-6300T är ett himla lustigt "minimikrav" tycker jag. Kan inte finnas så många som har en i dagsläget sedan är det ju som någon nämnde en 35W modell på 3.3Ghz därav T i namnet vilket betyder att den kostar minst lika mycket om inte mer än en mycket högre klockad i3.
Sedan skylake i alla ära men så jävla bra är inte arkitekturen jämfört med nåt annat intel sålt tidigare.
Kan garantera att min i3 4360 på 3.7Ghz med 4MB cache bör matcha och springa om en 6300T utan problem.

I bland undrar jag om minimikraven är nån smygreklam för en tillverkare då minimikrav ofta är baserat runt en budget CPU om möjligt och i så fall en gammal sådan inte någon sprillans ny lågenergivariant av en i3 från intel som igen äger eller rent spontant är bekant med och kan utifrån den avgöra om deras är lika bra eller bättre.

Skulle det vara någon form av smygreklam hade den nog varit för AMD eftersom det är 'amd gaming evolved'.

Jag tycker det är lite roligt hur ett 290 är rekommenderat som kostar dryga tusenlappen begagnat medans ett 970 som kostar runt 2500 begagnat drar jämt. Detta menar jag inte som något dumt och "hurr hurr smygreklam för AMD" utan det är faktiskt intressant att se hur ett äldre kort ligger på samma nivå som ett nyare.

Enligt dom där listorna så är ju folk med AMD processorer tvungna att uppgradera till Intel

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skulle det vara någon form av smygreklam hade den nog varit för AMD eftersom det är 'amd gaming evolved'.

Jag tycker det är lite roligt hur ett 290 är rekommenderat som kostar dryga tusenlappen begagnat medans ett 970 som kostar runt 2500 begagnat drar jämt. Detta menar jag inte som något dumt och "hurr hurr smygreklam för AMD" utan det är faktiskt intressant att se hur ett äldre kort ligger på samma nivå som ett nyare.

Det skulle inte kunna vara för att de två korten i princip presterar identiskt?
Jag tror inte man ritar upp systemkraven för ett spel baserat på vad grafikkorten kostar i handeln ännu mindre vad de kostar begagnat.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det är ju inte mycket data det handlar om egentligen men all output/input du ger och får när du till exempel skjuter andra i spel måste du ju "skicka" och "ta emot" och då måste man ju ha en viss hastighet

Sen spelar ju latensen störst roll egentligen.

512 Kbps säger ju bara hur mycket information kommer att skickas, eg. storleken på datan. Hastigheten, hur snabbt den skickas är ju latensen (ms). Vad dem säger är ju att det är att datan som kommer att skickas är stor, eller är är det bara att de säger att det behövs 512 Kbps, men i själva verket så är det en låg latens som behövs? Man kan ju ha en stor bandbredd (kbs) men hög latens.

Eller har jag missuppfattat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det skulle inte kunna vara för att de två korten i princip presterar identiskt?
Jag tror inte man ritar upp systemkraven för ett spel baserat på vad grafikkorten kostar i handeln ännu mindre vad de kostar begagnat.

Var väl knappast det jag skrev heller. Det är intressant eftersom det är väldigt mycket billigare för folk som vill uppgradera inför spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Blir till att skruva ned allt på low... för 2560x1440 ska jag ha.

Glöm inte att det går att preloada nu!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd

Jag körde ialf den där betan man kunde ladda ner för ett tag sen, med ett R9 290X oklockad och en oklockad FX8350 kunde jag maxa spelet i 1080P och behålla 60FPS i alla lägen på den snö-banan..

Personligen så tycker jag liret ser ut som Battlefield 4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan1986:

Jag körde ialf den där betan man kunde ladda ner för ett tag sen, med ett R9 290X oklockad och en oklockad FX8350 kunde jag maxa spelet i 1080P och behålla 60FPS i alla lägen på den snö-banan..

Det var en alpha och där brukar väl en del saker vara inaktiverade i grafiken, precis som i betor.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan1986:

Jag körde ialf den där betan man kunde ladda ner för ett tag sen, med ett R9 290X oklockad och en oklockad FX8350 kunde jag maxa spelet i 1080P och behålla 60FPS i alla lägen på den snö-banan..

Personligen så tycker jag liret ser ut som Battlefield 4...

Läste på ett annat forum att de Twitch streamers som fått betan lite tidigare än alla andra tycker spelet flyter på rätt bra med medelhårdvara. Någon körde en i5a med 280X utan större problem och höll sig runt 60-80 fps strecket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Det var en alpha och där brukar väl en del saker vara inaktiverade i grafiken, precis som i betor.

Säkerligen, och andra sidan kommer ju de att finjustera spelet så dessa extra effekter som kanske ploppar upp på det färdiga spelet inte tar så mycket resurser.

Det jag är mest inne på är den Ö-kända NETCODE! Som förföljer spel med Battlefield motorn..

Permalänk
Medlem

16 gig, om spelet tar så mkt är ju en annan femma

Windows 10... Undrar om det är DX12 stöd!

Ska bli kul att se om det kommer SLI profiler nu ifrån nVidia.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan1986:

Det jag är mest inne på är den Ö-kända NETCODE! Som förföljer spel med Battlefield motorn..

Har du spelat BF4 den senaste månaden?
Dice har jobbat hårt med nätkoden och lyckats väldigt bra, mycket tack vare CTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

16 gig, om spelet tar så mkt är ju en annan femma

Windows 10... Undrar om det är DX12 stöd!

Ska bli kul att se om det kommer SLI profiler nu ifrån nVidia.

DX12 kan vi alltid hoppas på men hade det inte slagits på stora trumman ifall det hade varit DX12 support? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast

Jag börjar misstänka att diverse PR-avdelningar har noterat att man får mer uppmärksamhet om man släpper väldigt höga rekommenderade inställningar på sina spel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Har du spelat BF4 den senaste månaden?
Dice har jobbat hårt med nätkoden och lyckats väldigt bra, mycket tack vare CTE.

Spelade det i fredags, var inte så mycket som har ändrats. Sprajar nån i ryggen spelaren vänder sig och skjuter HS man dör direkt..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kevve1:

DX12 kan vi alltid hoppas på men hade det inte slagits på stora trumman ifall det hade varit DX12 support? :/

Jo de borde slagit på stora PR-trumman om de hade DX12 stöd med från början. Fast det är ju inte omöjligt att de släpper det som patch senare för de kommer ju garanterat fixa in DX12 i Frostbit förr eller senare. Vi har ju sett spel som släppts i skarven mellan DX versioner få uppdateringar i efterhand förr.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

DX12 kan vi alltid hoppas på men hade det inte slagits på stora trumman ifall det hade varit DX12 support? :/

kanske är sant iof... har en kompis som jobbar i branchen enligt hans polare som jobbar på DICE testar de interna builds med DX12 iaf sen får vi väll se om det stämmer eller inte. Infon han hade om BF4 innan det släpptes stämde iaf håller tummarna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan1986:

Spelade det i fredags, var inte så mycket som har ändrats. Sprajar nån i ryggen spelaren vänder sig och skjuter HS man dör direkt..

Du träffade väl inte med din "spray" då.
Det har blivit betydligt bättre sedan release. Märker du inte det så har du kass anslutning eller kör på fel servrar.

Permalänk
Avstängd

Dra åt helvete

Kan nog tänka mig att uppdatera till 16GB, frågan är hur vida prollen kommer orka med eller ej ändå.

Permalänk
Medlem

amen vafan, inte länge sen jag införskaffade mitt GTX970..... å min stackars i7:2600K....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

amen vafan, inte länge sen jag införskaffade mitt GTX970..... å min stackars i7:2600K....

Din 2600k hänger säkert med fortfarnade om du ger den lite överklockning, klart bättre CPU än i3-6300T i alla fall

I övrigt ser det ut som mitt Gtx580 börjar bli gammalt

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att detta är för gaming i 4k eller om det var 2k kommer ej ihåg..Någon kanske har läst det med..

Tror det var i Pc Gamer

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Om det här spelet blir tillräckligt bra lär jag behöva uppgradera datorn, rejält.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Det är väl bra att det faktiskt kommer titlar som ANVÄNDER minnet man har. Haft 16 gig ram i typ 2 år nu och hittils är det bara Photoshop som lyckats fylla det.

Komiskt med folk som har minne men är paranoida över att det används. Som när Winamp Agent kom och folk var så skitnödiga för att det tog upp nån meg minne. Det kunde minsann användas till något bättre! Det var väl en hundradel av minnet som fanns typ.

Hehe, tomt minne är slöseri på resurser om något!
Men det här är ett vanligt fenomen. Har sett samma sak om Spotify, Origin, Steam whatever. Origin drar 100MB RAM! 100MB? Holy shit, bäst att avinstallera direkt!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vad är det som äter så mycket minne?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Och än en gång är detta godtyckligt. Usch vad flummigt det är med "minimum" och "rekommenderat". Inga angivelser om upplösning, FPS eller ens kvalitetsinställningar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841