Lämnade in mobil för sprucken skräm, ber mig köpa ny mobil
Tjena, ska förklara min situation och höra om någon mer kunnig har åsikter om ärendet.
Morsans mobilskärm sprack nyligen, hon lämnade in den hos en lokal mobilreparatör. De tog 1995 kr (självrisk 1500+495kr från försäkringsbolaget) för ett byte och det gick hon med på. När hon fick tillbaka mobilen så fungerade inte wifi längre. Hon lämnade åter tillbaka mobilen, då påstod de att de inte kunde göra testkontroll på bl.a. wifi eftersom skärmen inte fungerade, och att wifi gick sönder samtidigt som skärmen sprack.
De började visa sökresultat på google där folk klagar på Z3C wifi problem, det har ju dock inget med saken att göra då den fungerat perfekt fram tills de pillade i mobilen, dessutom var mobilen fortfarande ansluten till wifi när skärmen var sprucken så det är bara snack.
Morsan (som har skött alla inlämningar, och hon är godtrogen av sig) gick tillbaka till butiken och där kom de överens om att hon får tillbaka sina 1995kr men butiken behöll mobilen, som fungerar till fullo bortsett från wifi som knappt fungerar. Butiksägaren och mamma hade då pratat med försäkringsbolaget och de gick med på att hon skulle få ny mobil, som de värdera till 3000kr (1500självrisk+1500). Så just nu sitter hon med 1500 kr från försäkringsbolaget och utan mobil.
Jag gick då personligen dit och frågade hur de kunde ta hennes mobil bara sådär. Vi pratade länge och till slut kom vi överens att han kan sälja en ny Z3C för 3500kr till oss, vilket är en bra deal tycker jag, men borde inte butiken från första början stå för all kostnad då vi bara ville få skärmen utbytt och nu är tvungna att köpa ny mobil?