OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk

Det gick tillslut, någon som vet om jag får invites a skicka vidare nu eller om det bara är om man köper men invite?

Permalänk
Medlem

Testa via internet explorer, funkade nästan direkt där!

Permalänk
Medlem

Fick också tag i en till slut. Dock med webbläsaren i telefonen och inte i Chrome. Förväntad leveranstid 5-10 arbetsdagar plus frakttid.

Permalänk
Skrivet av Muxfire:

Fick också tag i en till slut. Dock med webbläsaren i telefonen och inte i Chrome. Förväntad leveranstid 5-10 arbetsdagar plus frakttid.

vart ser man leveranstid?

Permalänk
Medlem

@tobbelias1:
"You will receive a tracking number by email once your package ships. Orders are normally processed within 5-10 business days, excluding shipping time. "

stod i konfirmationsmailet som jag fick efter många om och men.

Kommer jag behöva köpa mig en adapter eller har de varit vänliga nog att sätta en USB type A i andra änden av USB type C kabeln?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

@tobbelias1
Precis som MaxieTheHatter skrev, står i kofirmationsmailet

@MaxieTheHatter
Bra fråga, det skulle jag gärna också vilja ha svar på.

Permalänk

@MaxieTheHatter
Ok ,tack
ser ut som en vanlig usb sladd och vägg till usb addapter
https://youtu.be/lGwmh4UMBnM?t=1m39s

Permalänk

Lyckades inte få köpa via open sale. Sidan crashade. Någon som har en invite att ge bort som inte behöver den?

Permalänk

Tänkte precis på samma sak som Normstorm, om man nu fått tag i en under Open Sale (Tyvärr inte jag, hade lunch mellan 12-13 sen var det jobb som vanligt), Kanske vi kan få se en boost på invite-listan(!), med glimten i ögat som siste man på den för stunden

Visa signatur

Det är gott i skita i det blå skåpet!

Permalänk
Medlem

Jag och flera andra lyckades efter dem hade fixat med servrarna och förlängt till 14:00, prövade ni efter 13:30? Och man verkade inte ens få invite om man köpte nu. Jag har då inte fått någon
Edit, man verkar få dem ett litet tag efter man beställt och inte direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ni som köpt telefonen på Open Sale. Ni ska inte bara radera er från listan utan markera eran status till 'Ja' eller 'Avhopp' annars kan någon random hoppa före i listan bara genom att skriv in sig på en tom rad vart som helst i listan. Ert namn ska alltså stå kvar på listan.

Sedan så tycker jag att det är lite girigt att samtliga som skrivit att de köpt på Open Sale i den här tråden har tagit bort sitt namn på listan. Sharing is caring!

Själv har jag köpt telefonen för ett tag sedan men har ännu inte fått invites att dela, och jag tänkte dela alla 3 här för att få fart på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarChild42:

Ni som köpt telefonen på Open Sale. Ni ska inte bara radera er från listan utan markera eran status till 'Ja' eller 'Avhopp' annars kan någon random hoppa före i listan bara genom att skriv in sig på en tom rad vart som helst i listan. Ert namn ska alltså stå kvar på listan.

Sedan så tycker jag att det är lite girigt att samtliga som skrivit att de köpt på Open Sale i den här tråden har tagit bort sitt namn på listan. Sharing is caring!

Själv har jag köpt telefonen för ett tag sedan men har ännu inte fått invites att dela, och jag tänkte dela alla 3 här för att få fart på listan.

Är lite fundersam över vad för lista du menar?
Edit, skyller på måndag, missade vilken tråd jag var i, men jag har aldrig skrivit upp mig på någon lista? Haha 😁
Edit igen, självklart delar jag ut en invite till Sweclockers även om jag aldrig stod på någon lista. Kollar upp den så fort jag får mina invites

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

Vart ser du beräknad leverans?

Skickades från m.sweclockers.com

Står på dhls hemsida

Skriver från min OP2 nu Jätte nöjd än sålänge

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Står på dhls hemsida

Skriver från min OP2 nu Jätte nöjd än sålänge

Hm, konstigt. jag kan inte se det!

Permalänk
Medlem

@Pompaz:

Tog du "Standard" eller "Express" jag valde "Express" och då stog det på DHL's hemsida när man spårade paketet i högra hörnet stod det förväntad leverans.

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

@Pompaz:

Tog du "Standard" eller "Express" jag valde "Express" och då stog det på DHL's hemsida när man spårade paketet i högra hörnet stod det förväntad leverans.

Tog Express och fanns inget. Men det spelar ingen roll längre för nu har jag fått den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Kommer jag behöva köpa mig en adapter eller har de varit vänliga nog att sätta en USB type A i andra änden av USB type C kabeln?

ena sidan är type c, andra sidan är standard type a som går att sätta in åt båda hållen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Jag fick precis en invite, men då jag inte tänker beställa den så kan någon av er få den ifall det går att lösa. Tror dock den är buden till mitt konto.

Edit: @Tanuka har nu beställt med min kod så den finns inte längre kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag fick precis en invite, men då jag inte tänker beställa den så kan någon av er få den ifall det går att lösa. Tror dock den är buden till mitt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Skickat PM

Visa signatur

Permalänk

Det går att dela en invite även om den är bunden till en mail-adress/konto enligt denna procedur https://www.reddit.com/r/oneplus/comments/3jw72c/tutorial_how...

Permalänk
Medlem

Fick en invite från OnePlus och har beställt en telefon.

Skickar vidare invite så fort jag får några, verkar ta ett tag.

Permalänk

Någon som vill lägga in mig, jag personligen duger fan inte till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Jag och flera andra lyckades efter dem hade fixat med servrarna och förlängt till 14:00, prövade ni efter 13:30? Och man verkade inte ens få invite om man köpte nu. Jag har då inte fått någon
Edit, man verkar få dem ett litet tag efter man beställt och inte direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Fick en shareable invite först efter ungefär en månad efter att jag köpt telefonen, dock har dom kanske sänkt tiden det tar nu.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Jag har en personlig invite som går ut ikväll. Fick mejlet igår klockan 16:30. PM till mig så ger jag bort hela emailkontot eftersom det är reggat för just denna aktivitet.

Permalänk
Medlem

Korkade mig köpte ett trevligt skal till min OPO (1) trodde jag.
Lyckades beställa för OP2
http://www.ebay.com/itm/262045019141?_trksid=p2057872.m2749.l...
Skicka ett pm om du är intresserad av att överta detta mycket trevliga skydd...

Permalänk
Medlem

Har minst två Invites som jag är osäker på om de går och dela och om de är bundna till Malaysia (då jag själv bor i Malaysia och köpte min där) men vi kan väl prova, går ut om ca 24h.
EDIT: De är bundna till min mailadress men det ska väl gå att lösa vad jag förstått. Fortfarande ingen som hört av sig förövrigt.

Är du på plats 1-50 i kön så skriv ett PM så försöker vi lösa det.

Permalänk
Medlem

Det var ingen som högg så jag gav bort den på Swedroid istället.

Skrivet av Snörök:

Jag har en personlig invite som går ut ikväll. Fick mejlet igår klockan 16:30. PM till mig så ger jag bort hela emailkontot eftersom det är reggat för just denna aktivitet.

Permalänk
Medlem

konstigt, fick en till emailknuten invite på kontot jag precis köpte min tvåa på. vad är poängen med det egentligen?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Finns en guid om hur man flyttar inviten till ett annat konto. Jag missade helt Open Sale så ifall någon orkar gå igenom guiden med mig eller har en invite till övers så är jag spekulant.

Skrivet av Christley:

konstigt, fick en till emailknuten invite på kontot jag precis köpte min tvåa på. vad är poängen med det egentligen?

Edit: Ska se om jag hittar länken när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

@antennen, Skulle haft en invite till dig, men eftersom du hoppat av så blir det ingen. Markera gärna AVHOPP och markera med annan färg. Tack!

Inviten går istället till dig @Coffee19.

@gammsateh ping till dig också, ifall att @Coffee19 inte svarar.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se