Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Säker på att ni följer en del vapingkanaler på youtube, min favorit.
Påläst osv men kan inte sluta skratta när jag hör honom, bloody fucking cunts..

Uppfriskande minst sagt Tack för tipset
#SubohmYaDickOff

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon som har tips på en vettig rda passande min xcube II? Är mer eller mindre bara ute efter cloud chase och den blir även min första rda. Kan lägga runt Max 500:-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

Någon som har tips på en vettig rda passande min xcube II? Är mer eller mindre bara ute efter cloud chase och den blir även min första rda. Kan lägga runt Max 500:-

Är du medveten om vad "cloud-chasing" står för? Du bryr dig alltså mer om ångan den producerar än smaken? Visst, finns ju de som bryr sig om det med tanke på tävlingar osv. Är själv på jakt efter min första RDA men absolut inte för cloud chasing tvärtom. Finns säkert de som kan ge dig svar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kalleteodor:

Dark Horse och Velocity båda är awesome

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Mutation X ska vara något helt extra för ångjägare sägs det.

Permalänk
Skrivet av retro123:

Är du medveten om vad "cloud-chasing" står för? Du bryr dig alltså mer om ångan den producerar än smaken? Visst, finns ju de som bryr sig om det med tanke på tävlingar osv. Är själv på jakt efter min första RDA men absolut inte för cloud chasing tvärtom. Finns säkert de som kan ge dig svar.

Tack för svar. Ja jag vet vad cloud chasing står för. Och det är det enda jag vill uppfylla med min första rda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jäklar vad en populär juice-makare måste kunna göra pengar med tanke på (över)priserna.. Inte underligt fler och fler håller på med DIY-juice och vissa av dem försöker sälja sin vara till alldeles för högt pris.

Det där är otroligt överpris. Speciellt när det är nån random som mixar sin juice i köket och kräver premium-pris för det, måste erkänna att jag skrattade lite. Skulle kunna sälja mina juicer till er för 1-2kr/ml och redan då tjäna storkovan med tanke på att koncentrat etc är så billiga.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Det där är otroligt överpris. Speciellt när det är nån random som mixar sin juice i köket och kräver premium-pris för det, måste erkänna att jag skrattade lite. Skulle kunna sälja mina juicer till er för 1-2kr/ml och redan då tjäna storkovan med tanke på att koncentrat etc är så billiga.

Finns det nån bra guid på hur man blandar egen? Mvh

Permalänk
Medlem

Kör idag med en Nautulus Atlantis och har väl tyckt den varit ok. Men jag börjar tröttna på den nu och vill gärna ha något nytt, gärna med större tank då Atlantisen bara får plats med 2 ml juice.
Någon som kan tipsa om en tank som ger lika mycket, om inte mer rök än Nautulusen och som rymmer mer juice? Max pris 600:-
Sigelei 100W är kraftkällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Kör idag med en Nautulus Atlantis och har väl tyckt den varit ok. Men jag börjar tröttna på den nu och vill gärna ha något nytt, gärna med större tank då Atlantisen bara får plats med 2 ml juice.
Någon som kan tipsa om en tank som ger lika mycket, om inte mer rök än Nautulusen och som rymmer mer juice? Max pris 600:-

Atlantis v2 har ju 3ml så det är ju 50% mer, alltid något. Triton har 3.5ml och Mega 5.0ml. Det är bara clearomizers från Aspire, så nog finns det alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Finns det nån bra guid på hur man blandar egen? Mvh

Du behöver 4 komponenter: Nikotin, PG, VG samt smaker.
Använd ett program som eJuice Me Up. I programmet fyller du i styrkan på nikotinet som du köpt och hur många mg du vill att din färdigblandade ejuice ska vara tex 3,6,12,18 eller 24mg.
Du fyller sedan i vilken PG/VG ratio du vill att din ejuice ska ha, tex 40% PG och 60% VG. Slutligen fyller du i hur många procent de olika smakerna ska vara i den färdigblandade juicen tex 2 % på varje smak om du använder 3 Flavour art smaker.
När det gäller smakerna varierar dess styrka från tillverkare till tillverkare samt den specifika smaken. Du kan göra ejuicer med bara en smak tex citron från Flavour art eller kombinera flera smaker tex strawberry med vienna cream och marengue från Flavour art för en söt krämig jordgubbsvape.

Du behöver flaskor att blanda i samt något att mäta upp vätskan i.

Förvänta dig inte att det alltid blir perfekt första gången utan att man kan behöva experimentera ett antal gånger för att få till en riktigt bra blandning. Alternativt testa något av alla recept som finns på nätet. Beroende på vilka smaker du använder kan din blandning behöva stå några dagar för att smakerna ska blandas ordentligt och smaka bra dvs steeping (glöm inte att skaka flaskan ordentligt efter att du gjort din blandning så att nikotin, PG, VG och smaker blandas).

Låter kanske svårt att mixa själv men efter att man gjort det ett par gånger går det på rutin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Finns 5ml extensions till Atlantis.

http://esmokes.se/index.php?route=product/product&path=&produ...

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens Vape

Efusion+Rosev2+Kings Ring från vapinking
Sxmini Mclass+RoseV2(stumpy/full hybrid mode)+Colossus från Cyclops vapor

Så ja lite kaffe på det med så är man hemma

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Gissar på att några av er testat Jan Reivalls juicer, vad tycker ni om dom? Någon speciellt jag borde testa?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sedan jag började så får jag ont i öronen till och från när jag vapar. Hade tänkt att gå från 50/50 till 70/30, samt från 18mg nikotin till 12mg för o se om det hjälper.

Någon annan som upplevt något liknande?

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Gissar på att några av er testat Jan Reivalls juicer, vad tycker ni om dom? Någon speciellt jag borde testa?

Vapar Capone just nu på 140 watt i dark horse med ett 0,16 dual nichrome bygge Njuter i fulla drag Brutalt god custard!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Vapar Capone just nu på 140 watt i dark horse med ett 0,16 dual nichrome bygge Njuter i fulla drag Brutalt god custard!

Al Capone Vanilla custard alltså? Tack för tipset, ska testa den!
Kan du säga något om någon annan smak om du testat fler?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Nope det kan jag inte för jag har inte testat någon annan Köpte en 120ml capone och jag lovar att det inte är den sista flaskan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nope det kan jag inte för jag har inte testat någon annan Köpte en 120ml capone och jag lovar att det inte är den sista flaskan

Okej, låter lovande
Tänkte testa 3-4 stycken, återkommer när jag testat några.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Sedan jag började så får jag ont i öronen till och från när jag vapar. Hade tänkt att gå från 50/50 till 70/30, samt från 18mg nikotin till 12mg för o se om det hjälper.

Någon annan som upplevt något liknande?

Jag har också haft lite problem med öronen, och framförallt att det blir torrt i näsan, sedan jag började vejpa. Det är förmodligen PG som ställer till det skulle jag tro, kör på 70VG idag men ska testa max VG framöver. Förhoppningsvis blir det bättre

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Holy fakk vad dyr den var! 65.99$ måste vara det dyraste jag sett...

Själv sitter jag o snålvapear Dots custard för tillfället

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ludde:

Holy fakk vad dyr den var! 65.99$ måste vara det dyraste jag sett...

Själv sitter jag o snålvapear Dots custard för tillfället

ehm nu yrar du helt och hållet 120ml Capone kostar 240:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har 3st hemma, inte nå vidare förtjust i någon faktiskt..
Nana är sisådär. Fungerar men mjeh.
MILF som ska vara en klon av mothers milkshake men fruktigare är också mjeh, tycker den smakar som LV's cookie custard.(Inte så förtjust i custard)
Sen har jag även Juicy melons som har en fördjävulsk throat hit vet inte varför. Men jag kan klara inte av att vapea den på grund av det :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har 3st hemma, inte nå vidare förtjust i någon faktiskt..
Nana är sisådär. Fungerar men mjeh.
MILF som ska vara en klon av mothers milkshake men fruktigare är också mjeh, tycker den smakar som LV's cookie custard.(Inte så förtjust i custard)
Sen har jag även Juicy melons som har en fördjävulsk throat hit vet inte varför. Men jag kan klara inte av att vapea den på grund av det :/

Haha, det lät ju mindre bra... Nu får jag ju beslutsångest

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, det lät ju mindre bra... Nu får jag ju beslutsångest

Måste ju testa annars vet man aldrig vad man själv tycker!

Sen så kan jag ju erkänna att mina smaklökar inte är dem bästa..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Mina top-juicer

Doughnut pounder (donuts och kanel typ)
Tricks n treats (söt syrligt)
Kings Custard (custard)
Sucker punch (drakfrukt med en krämig underton)
Valhalla (vanilj)
Thug juice (drakfrukt och mentol)

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Måste ju testa annars vet man aldrig vad man själv tycker!

Sen så kan jag ju erkänna att mina smaklökar inte är dem bästa..

Jo det är ju sant! Men lite synd att han inte säljer mindre flaskor som 10ml t.ex, blir ju så dyrt om man inte gillar juicen alls hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ehm nu yrar du helt och hållet 120ml Capone kostar 240:-

Ah, googlade o det första som kom upp var denna, vilket stämde in på beskrivningen

https://mobliquid.com/product/capone/?age-verified=e2a40cff4e

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Mina top-juicer

Doughnut pounder (donuts och kanel typ)
Tricks n treats (söt syrligt)
Kings Custard (custard)
Sucker punch (drakfrukt med en krämig underton)
Valhalla (vanilj)
Thug juice (drakfrukt och mentol)

Tricks or treats o Kings custard är fruktansvärt goda!
Jag vejpar mest hemma''lagat'' nu. Hittat några recept som är perfekta ADV just nu:
Cereal, typ flingsmak, svårt att förklara, men gillar den mer än Tricks n Treats
Unicorn Milk klon
'nana Cream klon
Blåbärs muffins
Får testa mig fram o göra en med donuts o choklad tänkte jag, men så svårt att hitta en bra chokladarom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tricks or treats o Kings custard är fruktansvärt goda!
Jag vejpar mest hemma''lagat'' nu. Hittat några recept som är perfekta ADV just nu:
Cereal, typ flingsmak, svårt att förklara, men gillar den mer än Tricks n Treats
Unicorn Milk klon
'nana Cream klon
Blåbärs muffins
Får testa mig fram o göra en med donuts o choklad tänkte jag, men så svårt att hitta en bra chokladarom.

Aldrig hittat en bra chokladsmak. Verkar som det är en av de svårare att få till. Testa göra något med drakfrukt. Har för mig att du gillar fruktsmaker så jag garanterar att du kommer att gilla det.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James