Är det värt att köpa en One+2 jämfört med billigare mobiltelefon?

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en One+2 jämfört med billigare mobiltelefon?

En snabb fråga.

Fick idag en invite till One+2 och funderar lite.

Då min gamla iPhone 4 lever sitt egna lilla liv, med olika problem. t.ex.Problem att svara/ringa ibland, Kan inte avsluta samtal (ibland), Startar om och kommer tillbaka som om inget hänt (behöver inte slå in pinkoden), blir extremt varm ibland, m.m.

Så nu är det ju verkligen dags, men då jag är arbetslös så är ju ekonomin i botten. (Och nu har jag precis flyttats över till Jobb- och utvecklingsgarantin, så denna månad ska jag få pengar från FK, och det är ju inte alltid den övergången går smärtfritt.)

Är det värt att satsa lite pengar (4000:-) på en One+2 eller finns det någon jämförbar telefon som är billigare.

Vill inte behöva köpa ny telefon på ett bra tag efter denna.

Kram
Cicci

§3.1
Permalänk
Medlem
Skrivet av ciccipop:

En snabb fråga.

Fick idag en invite till One+2 och funderar lite.

Då min gamla iPhone 4 lever sitt egna lilla liv, med olika problem. t.ex.Problem att svara/ringa ibland, Kan inte avsluta samtal (ibland), Startar om och kommer tillbaka som om inget hänt (behöver inte slå in pinkoden), blir extremt varm ibland, m.m.

Så nu är det ju verkligen dags, men då jag är arbetslös så är ju ekonomin i botten. (Och nu har jag precis flyttats över till Jobb- och utvecklingsgarantin, så denna månad ska jag få pengar från FK, och det är ju inte alltid den övergången går smärtfritt.)

Är det värt att satsa lite pengar (4000:-) på en One+2 eller finns det någon jämförbar telefon som är billigare.

Vill inte behöva köpa ny telefon på ett bra tag efter denna.

Kram
Cicci

Har själv en OnePlus 2 och är väldigt nöjd.
Men ska du spara pengar så kika istället på en Motorola Moto G (Gen 3). Där får du egentligen allting du behöver i en smartphone till halva priset av en OP2.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

One+2 är en väldigt bra smartphone för pengarna skulle jag nog säga helt värt pengarna i mina ögon.
OPPO r7 är också ett annat alternativ (dock för smal så man kan knappt hålla i den).

Permalänk
Hedersmedlem

Hej, jag har editerat trådtiteln lite så att det tydligare framgår vad det handlar om. Detta i egenskap av §3.1 i regelboken

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||