Permalänk
Medlem

Arbetslös och omotiverad

Hej!
Är i skrivande stund arbetslös och går på A-kassa. Har tidigare jobbat på olika ställe som timanställd så har väl aldrig haft ett "riktigt" arbete eller vad man nu ska säga. Det längsta heltid (dvs 8h om dagen 5 dagar i veckan) jag haft är 2 år, och det leder mig fram till idag.

Jag gör inget vettigt om dagarna och har ingen motivation till att söka nya jobb eller göra något. Känner att jag har allt jag vill ha (se sign). Men samtidigt känns det fel att jag som borde kunna arbeta inte gör det. Jag har ju blivit "tvingad" att söka x-antal jobb men inget napp där.

Hur gör ni andra arbetslösa där ute för att inte bli försoffade? Just nu består min dag av att gå upp, diska/städa/handla, surfa/spela, laga mat när sambo kommer hem, sova, repeat. Trodde jag skulle få massa energi nu när jag inte behöver gå till något jobb men fan tvärtom... Dela gärna med er!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Min första fråga till arbetslösa kamrater är vad de har för intressen, hobbies, fritidssysselsättningar med mera. Att slita enbart för att tjäna ihop brödfödan tär på psyket.

Det här kan vara lite klurigt då folk ibland bara inte vet vad för spännande möjligheter som finns därute och därför har de helt enkelt ingen aning om vad som skulle passa dem bra. Det är lite svårt att veta att man borde jobba som dykarinstruktör om man aldrig har snorklat förut. ^^

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovanstående, ta reda på dina egna intressen samt testa nya saker och ge varje sak lite tid, inte bara en eftermiddag.
Tänk på vad du skulle vilja jobba med om du fick välja fritt och kolla seriöst hur du tar dig dit m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vet ej om det finns någon lösning. Gav själv upp efter två år som arbetslös.
Söker några hundra jobb om året utan resultat.
Den lilla motivation jag har kvar är att det är omöjligt att ha ett liv på A-kassa imo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ett arbete handlar inte bara om pengar. Det handlar om att umgås med människor, komma ut ur hemmet och gemenskap. Människan är ett socialt djur.

Permalänk
Medlem

Första frågan är hur du söker jobben och vad som står i ditt cv och personliga brev. Vidare tror jag det är viktigt att man är registrerad och har en uppdaterad profil på alla bemanningsföretag, stora plaster inklusive Platsbanken. Jag har blivit uppringd cold call och fått jobb så.

Annars får du ringa till kommunen och fråga om du kan få börja som vårdbiträde.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Läs en kurs på distans är mitt tips.

Permalänk

Tycker det är fruktansvärt tråkigt att se folk som bara i princip jobbar för att överleva. Vad har ni intressen? Vad har ni för drömmar? Att bara jobba för att jobba är det ingen som blir lycklig av.

Permalänk
Medlem

Tjavars, kan inte annat än beklaga att du hamnat i detta hjulspår. Själv gav jag Svedala en två-fingrars-honnör efter 5 år som arbetslös och stack utomlands i några år.

Men det som är viktigt är att aktivera sig när man inte har något att göra, själv fortsatte jag att plugga på högskola/universitet samtidigt som jag sökte jobb. Inte för att det fungerade men då hade jag något att göra på dagarna och jag kunde läsa kurser som jag själv tyckte var intressanta eller roliga...att det i slutändan räckte till en andra examen var ju positivt för lönekuvertet när jag väl lyckades landa ett jobb utomlands (vilket inte tog mer än 6 veckor inklusive flytt).

Säcka inte ihop, det lönar sig aldrig...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

du verkar inte ha någon lust att jobba alls. tycker den enda anledningen borde vara att behålla sin sambo. tror inte att hen kommer palla om du sitter hemma och degar hela dagarna och hen jobbar röven av sig för att ni ska kunna bo kvar. efter ett tag vill nog hen ha en medmänniska som jobbar för likavärden och inte en soffpotatis

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

skaffa ett gymkort, sök till matte/fysiklärare/polis. gör nåt nyttigt med dötiden! https://www.unrealengine.com/what-is-unreal-engine-4 sen är långt ifrån alla jobb "sociala" typ brevbärare osv så man måste ändå göra nåt vid sidan av... ännu bättre än gym är att börja cykla, särskilt nu i det fina höstvädret... helst platser där man är "själv" ute på sköna trails/stigar och slipper se alla jäkla par :P... det är väl nåt man förhoppningsvis blir belönad med när man är delaktig i samhället

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Ut och rör på dig me din sambo kanske, börja cykla eller nåt, va glad du inte är ensam finns många människor i din situation som är helt ensamma och kommer ingenvart värsta man kan göra är att sitta still och dagarna går till ingenting lätt att hamna där och inte resa sig upp därifrån..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

du verkar inte ha någon lust att jobba alls. tycker den enda anledningen borde vara att behålla sin sambo. tror inte att hen kommer palla om du sitter hemma och degar hela dagarna och hen jobbar röven av sig för att ni ska kunna bo kvar. efter ett tag vill nog hen ha en medmänniska som jobbar för likavärden och inte en soffpotatis

Vet inte vilka sambos du har haft men min stannar kvar även under tuffa tider! Men precis som du säger just nu har jag verkligen inte lust att jobba, alls! Väldig tråkig känsla faktiskt. Nu är det också så att vi bor väldigt billigt så vi hade klarat oss på min a-kassa endast.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Känner samma som dig för tillfället och har tyvärr arbetat enbart för pengar de senaste åren men är brutalt omotiverad till att studera vidare..

gör samma saker som dig hela dagarna och när frugan inte är hemma sitter jag och spelar WoW och söker alla jobb som dyker upp och går på "mötena" på arbetsförmedlingen för att behålla a-kassan..

brukar tyvärr vara arbetslös hösten/vintern och sen jobba stenhårt våren/sommaren för något bemanningsbolag i 6 månader och det funkar helt ok, har lägenhet med förstahandskontrakt, bil och besparingar så man kan resa men alla man känner hoppar från provanställning till provanställning och kan aldrig ta ledigt och resa iväg och jag själv får inte resa iväg för måste ju gå på dessa underbara möten för att behålla a-kassan..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Min första fråga till arbetslösa kamrater är vad de har för intressen, hobbies, fritidssysselsättningar med mera. Att slita enbart för att tjäna ihop brödfödan tär på psyket.

Det här kan vara lite klurigt då folk ibland bara inte vet vad för spännande möjligheter som finns därute och därför har de helt enkelt ingen aning om vad som skulle passa dem bra. Det är lite svårt att veta att man borde jobba som dykarinstruktör om man aldrig har snorklat förut. ^^

Förstår vad du menar! Resan dit känns så himla lång bara. Hade varit lättare om jag inte fått a-kassa så kanske jag fått en spark i baken.. Allt känns lite trist nu bara.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Som andra skriver, rör på dig.
Mitt tips till att börja med är nog att gå lite promenader 30-60min/dagen. Trappa upp det och börja träna på de sätt som passar.
Tror det kommer göra att du känner dig mer uppåt och mer energi. Kroppen frigör ju lite endorfin av det som gör att du mår lite bättre. Det kan ju i sin tur leda till att du får lite motivation och ork att söka jobb.

Lycka till!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ett arbete handlar inte bara om pengar. Det handlar om att umgås med människor, komma ut ur hemmet och gemenskap. Människan är ett socialt djur.

Huvudet på spiken! Nu har jag inte så mycket personlighet erfarenhet av att vara arbetslös, men jag har sett tydligt vilken inverkan det har på personer i min omgivning. Om du kan tänka dig att plugga så tycker jag att du ska göra det, chanserna till ett "roligt" jobb är så mycket större. Jag jobbade 5-6 år innan mina universitetsstudier samt även under dessa år med okvalificerade enklare jobb (hantverk, vården, telecom, industri mm). Förutom pengar, vilket såklart instinktivt är den främsta orsaken till att jobba, så måste man inse att arbete är något socialt. Just det att få rutiner i vardagen, att känna ett sammanhang och "att man uträttar något" tror jag är A & O för att må bra som människa. Även jobb som kan va riktigt tunga, monotona sk. "skitjobb" kan bli helt okej om man har bra kollegor, det är avgörande.

Så mina tips blir:

1) Börja med rutiner i vardagen, börja gärna träna på gym etc för att få känslan av att du "uträttar något gott".
2) Försök med hjälp av din bekantskap att komma på vad du är duktig på, tycker är intressant och har läggning för.
3) Kolla över vilka typer av utbildningar det finns som matchar dessa, även KY-utbildningar. ABF brukar kunna hjälpa en om man har dåliga betyg att hitta en väg till utbildning.
4) Prioritera välmående före pengar i första hand, ett lågavlönat jobb du trivs med är 100x bättre än ett välavlönat jobb du får magsår av.
5) Tänk inte att du "tar det imorrn", gör saker idag. Även om det kan kännas som om kommunens tjänster inkl ABF är slöseri med tid så kan det ändå så ett frö till hur du gör saker bättre.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Vet inte vilka sambos du har haft men min stannar kvar även under tuffa tider! Men precis som du säger just nu har jag verkligen inte lust att jobba, alls! Väldig tråkig känsla faktiskt. Nu är det också så att vi bor väldigt billigt så vi hade klarat oss på min a-kassa endast.

syftar inte på att hon drar direkt. syftar på att om du sitter hemma och degar i flera år och visar inget intresse för att jobba så skulle jag sagt att det inte är lika säkert. hade också stannat med min tjej, men om hon bara latar sig hela dagarna medan jag skaffar pengar så hade jag också tröttnat efter något år

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Var i samma sits som du och höll på att bli tokig. Däremot så ville jag jobba men fick aldrig riktigt chansen. Snittade en intervju i månaden de senaste året men lyckades aldrig ta mig hela vägen. Detta gjorde mig bara mer och mer frustrerad och får en att verkligen känna sig otroligt värdelös!

Var på väg att starta eget företag men bara om jag lyckades få starta eget bidrag eller ha en tillräckligt stort sparkaptial, dock så ändrade den dåvarande regeringen kriterierna för att få starta eget bidrag och de som gick på a-kassa kunde inte längre få, utan man var tvungen att få ersättning från försäkringskassan... Idiotiskt!
Så tänkte att jag skulle frilansa då fram tills att det ändras igen eller nådde upp till ett sparkapital, men då kom min underbara a-kassa och satte femtielva käppar i hjulet, jag fick inte frilansa. De tyckte att jag skulle vara helt arbetslös eller endast hålla på med frilans.
Tänkte ta det steget om jag lyckades få genom en offert jag skickade, dock så gick det inte igenom så jag vågade inte. Tyvärr så tog det fyra månader(!) innan jag fick någon ersättning från min a-kassa så alla mina besparingar som jag hade samlat på mig under mitt arbete för att starta eget gick till att överleva under den perioden.
Så nu var all typ av kapital borta...
Tog ett tag att komma på fötterna igen men sakta men säkert förvärras allt ju längre man går arbetslös och blir nekad jobb.

Började läsa lite kurser förra året och det stärkte en hel del, så därför bestämde jag mig att jag börjar plugga till hösten om jag inte hittar något jobb. Söker jobb än idag och dyker det upp något lovande så avbryter jag studierna då jag hellre vill jobba och börja "leva" om man säger så.

Min rekommendation är att du kollar med din a-kassa om du får plugga, då kan du i.a.f. söka lite distanskurser till vårterminen, det kanske hjälper dig som det gjorde för mig att få någon motivation till att göra något?

Nu när jag börjat plugga på heltid så har jag betydligt mer motivation till allt, nu känns det dock som att jag inte hinner med något p.g.a. frilans och skola.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TWD Fanatic:

Tycker det är fruktansvärt tråkigt att se folk som bara i princip jobbar för att överleva. Vad har ni intressen? Vad har ni för drömmar? Att bara jobba för att jobba är det ingen som blir lycklig av.

Blir ju jobbigt om man inte har några drömmar, ambitioner eller andra intressen än att sitta inne och spela dator, då har man ju sin "dröm" efter två-tre månadslöner.

Permalänk
Medlem

Det här med den sociala biten är himla viktig men jag förstår mycket väl hur svårt det är att "komma igång" med att träffa folk. Men det är en av grundstenarna i våra liv. Så pröva att fråga någon i din närhet (kompis/granne) om det finns möjlighet att göra något.

Det kan vara som andra här föreslog att motionera, bowla, spela badminton...ja nästan vad som helst. Det viktigaste är att komma ut och inte tära på relationen med din sambo även om hen verkar himla bra och förstående. Allt varar tyvärr inte i evighet, det vet jag efter egna relationer och erfarenheter.

Har varit i samma situation som du men nu arbetar jag som Personlig Assistent och försöker göra saker med arbetskamrater och grannen (faktiskt!) på fritiden så ofta jag kan. Går tyvärr inte alltid eftersom min sambo är handikappad och måste ibland ha tillsyn dygnet runt, men jag försöker...

Det tar tid och är inte lätt när man väl har kommit in i ett stadium av omotivation och tristess att ta sig ur det men jag hoppas för din skull, och er andra, att du iallafall försöker.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av JG09:

Blir ju jobbigt om man inte har några drömmar, ambitioner eller andra intressen än att sitta inne och spela dator, då har man ju sin "dröm" efter två-tre månadslöner.

Tänker man så, kommer man ju ingenstans i livet. Det handlar om att försöka hitta sina drömmar och ambitioner i ditt fall.

Permalänk
Medlem

Börja träna på gymmet som andra även tipsat om, frigör lite endorfiner så kommer du känna dig bättre, piggare och definitivt mer kreativare att tänka outside the box. Du kan bli vad du vill och göra vad du vill med ditt liv. Problemet är att det lätt att själv hamna i en egen bubbla och bara springa runt i hamsterhjulet och tiden går för fort när allt är på rutin. Det är skönt att vara bekväm i perioder men för bekväm är inte bra för någon tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Befinner mig i liknande situation faktiskt, arbetslös och går på a-kassa.
Har haft ett antal jobb under mina yrkesförda år men aldrig längre anställningar än ett år typ.

Jag behöver inte jobba för att få ihop till mina utgifter för dem är obefintliga. Huset är avbetalat och köpt kontant, bilen lika så och de enda utgifter jag har är mat, telefon/internet, el, försäkringar och a-kassa.

Söker några jobb i månaden, kommer på intervju ibland men det leder aldrig till något.
Har x antal utbildningar i bagaget och tillräcklig erfarenhet för att få ett jobb men det blir ändå alltid samma svar, "Tack för din ansökan men tyvärr har tjänsten gått vidare till annan sökande"

Börjar känna att motivationen blir bara sämre och sämre.
Jag behöver inget jobb för att gå runt, jag behöver ett jobb för den sociala biten.

När sambon är borta under dagarna gör jag inget speciellt. Jag spelar spel, läser på internet, eldar, städar, tvättar, lagar mat och så rullar veckorna på.

Känner mig lyckligt lottad på det viset att jag inte är ekonomiskt tvingad att jobba men saknar ändå den sociala biten.

Permalänk
Medlem

Jag vart själv arbetslös i nästan 1½ år och känner igen mig hos dig mycket.. Dock hamnade jag på en sned bana och började inleda ett kriminellt liv. Kände att så fort jag gick på A-kassan så började jag stöka till mig och vända mig till saker som gjorde att jag fick snabba cash så jag kunde leva ordentligt, för 6k i månaden köper inte ett piss... Fanns heller inga jobb (nej jag räknar inte att sälja strumpor över telefon som ett meningsfullt liv, då e jag hellre kriminell haha ) för mig att hitta.
..dock började det gå rätt utför och hamnade i en situation som jag klarade mig undan oskadd som tur var, men det var en wake-up call... Insåg där att jag kan inte fortsätta leva ett sånt liv med våld och allt som tillkom, så jag ansökte till sjuksköterskeprogrammet och kom in! bästa jag nånsin gjort, har underbara klasskamrater (140 pers varav 90% brudar ) och har äntligen hittat en ny anledning att börja leva igen, och omge mig av människor som vill väl och vill framåt i livet.

varför jag valde sjuksköterskeprogrammet? jo för de ända jag kunde förstå om mig själv var att jag gillade att hjälpa folk, oavsett etnicitet. därav kom intresset. och kunde inte gjort ett bättre val!

Så jag rekommenderar dig att börja leta hobby's, hitta något annat än att bara sitta framför datorn (tro mig jag älskar också datorer men insåg att bara sitta hemma o uggla gjorde mig dåligt lika mycket som att va ute o kriminalisera sig.)

Som min farmor alltid brukar säga "Idle hands are the devil's workshop!".

vill du prata så finns jag här! jag själv vet bättre än någon annan hur det känns att se sin själv lämna sin kropp och tappa livsgnistan..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Har en kompis som sitter jäkligt risigt till, värre än dig skulle jag säga.
han är 28 år, har aldrig haft ett stadigvarande jobb, dvs gått mer eller mindre arbetslös sedan gymnasiestudenten. Hans problem är att han har noll arbetsmoral och tror att drömjobbet med 4 timmars arbetsdag och 40.000kr per månad bara kommer att komma till honom. Senast slutade han helt sonika komma till ett lagerjobb där han varit 3 månader (hans längsta sammanhängande arbete någonsin) då han "mådde psykiskt dåligt" av att plocka varor på ett lager, dvs ett av de slappaste och mest hjärndöda jobb du kan ha var för jobbigt.
kontentan av det beslutet blev nu att han tvingas flytta hem till föräldrarna 28 år gammal och har sumpat ännu en chans han fått trots riktigt uselt trackreckord hos tidigare arbetsgivare och noll meriter att visa upp.

just det, han har även 100k i studieskulder då han hoppat på två stycken ettårsutbildningar utan att gå dit, för att få CSN pengar att leva av.

det finns folk som har det värre det är väl en klen tröst. Du har åtminstone identifierat att du har ett "problem" och som många säger, testa på grejer och se om du hittar något du gillar att göra som eventuellt skulle kunna bli ett arbete. kan ju egentligen vara vad som helst, kanske är du värsta picasso utan att veta om det och skulle kunna leva på o sälja tavlor bara du testar på o måla. you get my point.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Gör något produktivt, finns hur mycket som helst: lär dig programmera, lär dig ett nytt språk, spring ett maraton, bli bäst på att laga mat, börja plugga eller vad du tycker är roligt. Bestäm sen att du ska lägga x timmar per dag på det, så det blir av.

Permalänk
Medlem

Träning ger energi. Sitter man mycket hemma så tappar man lätt suget på att göra nånting alls.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Sämsta argumentet jag hört på år och dagar. En arbetsplats består bara av ett gäng främlingar som tvingas vara på plats av ekonomiska skäl. Att sedan bygga upp hela sitt liv för att kunna vara på plats 9h om dagen hela veckan är tragiskt till en punkt då jag hellre hade slängt mig ut för en bro. Finns inte en människa som verkligen trivs på sitt jobb, så fort den ekonomiska faktorn tas bort så finns där ingen vilja alls att vara kvar.

Rekommenderar till TS att söka deltidsjobb. Någonting som ekonomiskt täcker dina kostnader och ger dig rum att spara och spendera lite utöver detta. Man får rätta sig efter att ha lite lägre lön än vid heltidsarbete men kan i gengäld spendera mer tid åt att göra vad man vill göra, snarare än att slita hela året för att få lite fritid 5 veckor om året.

Permalänk
Medlem

@foxzox7: ett socialt odjur kanske

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535