Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HAF Bigtower

Hej!

Efter ha spånat i flera olika trådar om vattenkylning, så blev jag själv intresserad. Slog hål i saken och beställde saker..sen tog det tvärnit då de flesta grafikkort var liknande det jag har (780 ti SLI). Vilket inte kändes allt för bra, så jag väntade. Alldeles för länge. Projektet blev ståendes..

Chassit snubblade jag över. Såg det på nätet och blev kär. Gillar designen samt att kunna stapla och utöka ifall behovet finns.

Det är ett HAF(High Air Flow) 935 med ett 915R-chassi över.

Totalt mäter datorn cirka 94 cm högt och 55 cm djupt(?)

Färgtemat kommer bli svart, rött och vitt. Med vita kablar från nätaggregatet.

Radiatorerana, totalt 4 stycken kommer befinna sig i den övre delen samt i den undre. Just nu sitter det ett partikelfilter i underdelen, för att samla upp lite skräp. Två EK-res på 250 ML var kommer att vara ihopkopplade.

Hårdvara

Mobo: Asus Rampage IV Black Edition
CPU: 4930K
RAM: Kingston HyperX Beast 16GB 4x4 2400 MHz
GPU: - Kommer snart - (Beställd, avvaktar leveranstid än så länge)
PSU: Corsair AX1200i
SSD: Köpte Seagate 240GB, men råkade pickla till signatur-datorn.. men blir nog 850 Pro
Fläktar: Corsair SP120 x 12 för radiatorerna
x Corsair AF140 för blåsa ut lite värme.
Fläktstyrning: NZXT Sentry 2 (6 kanaler med Y-koppling)

Vattenkylningsdelar

- 4 x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360mm
- Phobya UC-1 Extreme
- D5-pump
- Partikelfilter (Får se om jag monterar bort det..)
- Moderkortskylning
- 2 x EK D3-250 Reservoar

Vad väger datorn, undrar ni säkert? 28 kg sist jag vägde den.. utan grafikkort, hårddiskar och kylmedel.

Insidan av toppdelen. Skall röjas upp och snygga till.

Bilder uppdateras löpande.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Blir kul att se. Har själv en cosmos II och den väger som faen hehe.

Permalänk
Medlem

Lite överskådlig bild på hur det ser ut.

Väntar fortfarande svar angående grafikkortet. Funderar även hur jag ska göra loopen..

Nästa del för tillfället är att skära ut en platta i fronten, i en av slotsen, för temperaturdisplayen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Grafikkort bekräftat Väntar bara på leverans nu, sen kan projektet fortsätta.

980 Ti HOF WC

Tillfällig bild

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

hej verkar bli ett grymt bygge, undrar dock vart du fick tag i chassiet då ja inte hittar de nånstans till min stora besvikelse:(

Permalänk

Hur går det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

Hur går det här?

Missade ditt inlägg

Det går sådär. Mitt kort blev avbeställt då KFA själv inte kunde leverera kortet

Så nu är jag ute på jakt efter nytt/nya kort Några tips eller idéer på vad jag kan göra med datorn förövrigt?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tog tag i projektet...som legat på is.

Nu sisådär 950 dagar senare så är allt klart, med en polare till hjälp.

Det blev ett Asus ROG Poseidon 1080 Ti. Vatten och luftkylt(när man vill).

Monterade två reservoarer, kopplade alla slangar samt drog allt kablage. Tog cirkus 14 timmar
När allt väl var inkopplat, så läckte det givetvis. Alla nipplar var inte tillräckligt hårt åtskruvade, en reservoar strulade då den läckte mikrodroppar.
Vattenfiltret hade gängat fel, så där läckte det.

När allt var ifyllt så insåg vi att den ena reservoaren bara blev en slav åt den andra. Vattnet stod bara still samt inget hände, så en fick plockas bort.

Windows installerat och klart. Cirkus 2 liter EK Cryo-fuel gick i

Temperaturerna ser helt okey ut.

Vid PUBG 3440x1440 allt på Ultra =
CPU: 40C
GPU: 65C (utan fläktar)
Vikt: Bedrövligt tung

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Vad tror du att hela härligheten väger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard the Jedi:

Vad tror du att hela härligheten väger?

Bara chassit i sig 935 + R15 är 20.8 kg

4 radiatorer, kringutrustning, 1200W PSU(2.3 kg), Pump, grafikkort(som väger lite mer än vanligt)

Säg 30+ då

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |