Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dell Inspiron 15R Special Edition

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 15R Special Edition

En väldigt bra laptop för gaming och videoredigering! Den har ett dedikerat grafikkort på 2GB (!) grafikminne.
När jag köpte denna för två år sen var jag ute efter att få det bästa för det bästa priset och läste många recensioner, denna föll i min smak efter att jag läst den väldigt genomgående recensionen av Notebookcheck (http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Inspiron-....).
Enligt Elgiganten för Företag så kostar laptopen idag 7192:- (http://www.elgigantenforetag.se/products/Datorer/B....)

Om produkten idag:
Windows 10 installerat istället för gamla Windows 8 (inte haft någon bugg hittills).
Totalt rensad ifrån allt mitt (dvs inte ens Chrome kvar utan Internet Explorer och Edge enbart )

Det ända att klaga på är att space-tangenten är lite "rörbar" (märks inte av när man spelar, skriver eller liknande enligt mig, utan enbart när man pillar på den) och detsamma gäller höger-knappen till touchpaden.
Vad jag menar med "rörbar" är att om man trycker sakta längst ner på tangenten så rör sig andra sidan uppåt. Tänk er som en gungbräda. När man trycker normalt ovanpå så märks detta inte alls av.
Annars väldigt fint skick som ni kan se på bilderna

Datorn fungerar perfekt att spela t.ex. Guild Wars 2 på low/medium, League of Legends på högre grafikinställningar, World of Warcraft osv.
Den har BlueRay-läsare vilket är coolt och fungerar perfekt på den fina 1080p-skärmen eller via HDMI till en TV.

OBS: Har originalkartong, kvitto och CD-skiva som medgavs!
Jag bor i Lund, så antingen att hämta i Lund eller att skicka med Schenker (~70:-)

Specifikationer:
Skärm: 15.6" 1920*1080
RAM: 8GB DDR3
Hårddisk: 1TB
Processor: Intel Core i73632QM @ 2.2GHz, MAX 3.2GHz (om turbo går igång)
Grafikkort: AMD Radeon HD 7730m 2GB
CD-läsare: BlueRay, CD och DVD.
Webcam: 1MP HD.
Inportar: 4x USB 3.0, 1x HDMI, 1x VGA, 1x Ethernet, Hörlur- och Mikrofonjack.
Högtalare utvecklade i samarbete med Skullcandy
Vikt: ~2.7kg

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 2000kr + frakt

Visa signatur
Permalänk

Bjuder 2500:- + frakt

Permalänk
Medlem

@Mulken1234: Tyvärr är den såld. Stänger annonsen nu