Permalänk
Medlem

Gratiskanaler

Jag har hittat en extra parabolantenn.
Jag har en Sagem Viasat box.
Tänkte försöka rikta denna antenn så att jag hittar lite gratiskanaler.
Frågan är hur ska jag göra ?
Vet att boxen inte är så bra men...
Jag lyckades iaf få in lite tyska kanaler från Astra tror jag.
Men någon som vet en bra satelit, och hur jag riktar mig mot den ?
Är helt nybörjare.

Permalänk
Medlem

fanns en tråd om det för inte så länge sen... sök efter den

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Jo jag har sett den, men jag skulle behöva lite nya tips.
Typ hur jag bäst gör för att rikta in sateliten.
Vad jag ska ställa in i boxen.
Vilka sateliter jag ska " sikta " på osv.

Permalänk
Medlem

För att enklast rikta in den använder du en satfinder. dvs. en liten låda med mätare som du kopplar in mellan LNB och mottagare upp vid antennen, som visar siganlstyrka. Vilka satelliter du sk ta in beror väl lite på vad du vill se, kika på http://www.satcodx.com

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Föresten när vi pratar om satelit tv, så såg jag att Viasat ska börja sända svt´s digitala kanaler 1,2,24,extra,osv på onsdag !Trevligt för oss Viasatkunder

Permalänk

det är mycket roligare att skaffa lite utrustning från www.sat.nu och göra "piratkort", man lär sig en del om digital-tv tekniken i samma veva...

Permalänk
Avstängd

då käre mr.freeze, är det olagligt, och det är inge bra!

*hosthost dubbelmoral har själv*

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Nix........ det är inte olagligt att inneha/bruka piratkort!

Permalänk
Medlem

Enda kanalerna man behöver är 4an,femman,MTV,Discovery och cartton network (CN om man har tråkigt av högsta slag)
Femman äger så hårt, enda jag ser på.
SVT bojkottar jag fan vilka skit kanaler, när jag flyttar hemifrån kommer jag inte ens ha dom inprogrammerade i TV-listan.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd

hmm, olagligt att se kanaler utan licens att se dem då? (försöker desperat se badboy aktig ut) får nog gå och snatta slickepinnar och dricka ett glas vin så jag får upp mitt självförtroende

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal