Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ful grafik tråkigt spel hypat av hipsters. Moddat stalker är bättre

Dåligt troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

Ja för det priset har man högre krav helt klart, och denna förbannade dimma och bloom.

Skrivet av Zotamedu:

Det där är en så himla tråkig attityd som faktiskt är rent skadlig för hela spelbranschen. Det är folk som du som gör att utvecklare prioriterar grafik över allt annat och då får man spel som Ryse som är sjukt blankt och helt innehållslöst. Det viktigaste med ett spel är spelupplevelsen och inte grafiken. Vidare är en tydlig och enhetlig estetik långt mycket viktigare än högupplösta texturer och tesselerade rätblock.

Grafik är dyrt, väldigt dyrt till och med. Ett spel till SNES kostade i storleksordningen någon eller några miljoner att utveckla. På PS2 tiden kostade spel tiotals miljoner. Nu är budgetarna över 100 miljoner för ett spel. En stor del av de skenande budgeterna går åt till att göra spel som ser verkliga ut. För i urminnes tider har målet varit att allt ska se verkligt ut. Tyvärr slöseri med resurser då man ignorerar uncanny valley. Tur att det finns indieutvecklare som visar att man kan göra sjukt snygga spel som inte kostar skjortan bara man är smart.

Kan du bevisa att grafik är så dyrt när moddare kan fixa snyggare texture med mera helt utan pengar, har själv hållt på ned 3D grafik och det var helt gratis, vi pratar inte om att uveckla en ny grafik motor här för det vore ju mycket dyrt och tar många år oftast, bättre texturer och flera polygoner är inte svårt för dom som jabbar med 3D, realtids fysik och riktig ai däremot är en större utmaning.

Permalänk
Hjälpsam

Fönstrena på fasaderna är verkligen inte bra gjorda, de ser ut att vara ditmålade, där kan en moddare göra underverk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Smaken är väl som baken, men jag tycker du överdriver.

Intressant hur folk kan bli så upprörda över detta.

Tycker som många andra att grafiken är lite halvdan men det är väl ingenting detta spel någonsin varit prisat för?

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Inaktiv

@matnojje: Eeeehhhh?! Det är någon på Neogaf som lyckats få tag i en recensionskopia som sedan lagt upp bilder. Det är ju inget officiellt material. Hur kan man då tolka det för skrytbilder. Enda anledningen till att Sweclockers skriver om det är ju av den anledning vi är här, vi snackar om det och det drar in läsare. I sin tur är det ju så Sweclockers får sina pengar ifrån annonserna runt oss.

Ingenstans är det något tal om skryt. Det är läkta bilder ifrån recensionskopian som är under NDA just nu...

Permalänk
Medlem

Men shit vad folk ska klaga. Antar att det är många nya fallout spelare som kräver mer än vad Bethesda vill leverera. Bara att vänta på grafikmods och så får ni helt enkelt klaga då istället.

Fallout har alltid haft en känsla av sig som inget annat spel för mig kunnat återge. Känslan av att man befinner sig i en förstörd värld och det är mycket hemskt ute som kan döda en. Med det sagt, sluta klaga på grafiken, och njut av spelet istället när det släpps. Det kommer jag att göra.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Geeks Gaming

Haters gonna hate. Fallout serien är ett av de få spelen som jag kan rekommendera till alla.
Säger inte att det är världens bästa grafik men alla som säger att det ser ut som fallout 3 behöver ha sin syn testad.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Tycker som många andra att grafiken är lite halvdan men det är väl ingenting detta spel någonsin varit prisat för?

Nej såklart men för 600kr har man ju lite högre krav än för early access för runt 200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är absolut inget arbiträrt med att förvänta sig att en uppföljare uppvisar tecken på att ha utvecklats grafiskt på fem år.

Det är inte arbiträrt att ha den förväntningen, däremot är det en arbiträr orsak att inte tycka om något av den anledningen (i det här fallet grafiken).

Skrivet av Sveklockarn:

Bortsett från att det inte är samma story, utvecklare och/eller ägare till Fallout 1&2 respektive Non-Van Buren-3?

Inget av det där har något att göra med mitt argument. Det jag syftar på är kort och gott att spelserien förändrats, men kärnan har ändå, så gott som alltid, varit densamma.

Skrivet av Sveklockarn:

Lite svårt att jämföra ett litet okänt pixelart-indiespel med Fallout-franchisen, håller du inte med om det?

Jag jämför inte Fez med Fallout. Jag sätter din tes gällande förväntningen man kan ha på ett spel baserat på vilket årtionde samt pris det är på prov, för att någonstans återkoppla till kärnan i mina argument. Vilket är, bara för att spelet är en stor franchise, ett stort namn, så behöver inte spelutvecklarna, med brist på ett bättre ord, prostituera ut sig med flådig grafik för att visa på någon slags förändring inom tekniken. Det blir då, för egen del, mycket viktigare att följa känsla och stämning i föregående spel vilket är om möjligt ännu viktigare när det kommer till en stor franchise.

Permalänk
Skribent
Skrivet av Sveklockarn:

@phoenixdisciple: De gamla spelen var inte bara fula, de var trasiga också.

Bethesda förtjänar en hel del skit för vad de släpper ut, och jag förstår om många är förförda av nyhetens behag just nu.

Lite det jag syftade på haha. Att Bethesda droppade support för Skyrim efter 1.9.32 var under all kritik, tvingade fram saker som "Unofficial Patches"-serien. Men sedan såg Skyrim rätt bra ut i mitt tycke för sin tid, kan inte komma att tänka på något annat open world fantasy som såg bättre ut.

Så ser hellre att de fokuserar på ett bra spel, och låter sedan communityn göra vad den gör bäst - moddar sönder det tills det inte blir spelbart längre!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Varför gör de lågupplösta textrurer och låter moddare jobba gratis åt dem för att rätta till det? Är det svårt att göra ett spel med högupplösta texturer på något sätt?

Tror mest att dom är rädda att få klago mål från någon som har köpt en ny dator för 10k och inte kan köra på ultra, vad dom missar är att många hardcore gamers med mycket pengar lägger ut så mycket bara på grafik kortet, ulta bör ju vara ultra och inte något som ska fungera på en budget dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Kan du bevisa att grafik är så dyrt när moddare kan fixa snyggare texture med mera helt utan pengar

Det handlar om tids investering. För företag kostar detta pengar; moddare brukar inte ta betalt för sin tid.

Permalänk
Medlem

Bethesda har aldrig varit mästare gällande grafik till sina spel med öppna världar, men jag tycker det ser tillräckligt bra ut för 2015 och väntar med spänning på det historia vi kommer få uppleva.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

hahah vilken fråga! Något du funderar på? Tror inte det iallafall. skulle bli ett väldigt liv då iallafall från flera djurrättsorganisationer. Bf3 fick ju te.x skit för att man dödade EN råtta i en cutscen.

Mjo för att inte tala om Far Cry 4

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Det handlar om tids investering. För företag kostar detta pengar; moddare brukar inte ta betalt för sin tid.

Sant men om du visste hur enkelt det är med höguplösta texturer för dom som jabbar med 3D skulle du nog inte säga så, det är faktiskt mera jobb att optimera och skala ner allt till för själva spel motorn, själva jobbet görs ofta i quadruppel uplösning, men dom kanske inte anställt bra nog 3D artister?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha , svara på frågan istället för att basha som vanligt. jag var ju ironisk såklart.

Sry missade ironin. Har bara testat 3:an lite innan så jag kan inte säga så mycket. Men när det gäller 4:an så lär spelet vara allt annat än linjärt. Det ser ju ut att vara en väldigt stor öppen värld.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Spela roll om grafiken inte är tiptop.. Fallout har aldrig varit tiptop på den punkten och det kvittar fullständigt så länge spelet är bra.

Hellre ett mediokert utseende men bra spel än ett snyggt spel som egentligen är innehållslöst till 90% som så många spel är.

Att sitta och stirra sig blind på texturer osv.. Man ser dem ju knappt ändå efter en stunds spelande.. Eller sitter en del av er och blir helt.. "tagna" efter 3 timmars letande efter ett questföremål eller whatever.

Tror de flesta som kört fallout 1 & 2 när de kom vet exakt vad jag pratar om, den nya battlefieldgenerationen verkar mer lättroad dock, visa lite snygga bilder så är det kvalitet!..

(förr kallade man de barnen lite lätt.. efterblivna men idag kanske det är normen? )

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

För dom som tror jag bara bryr mig om grafik kan jag säga att jag hellre skulle ha mycket enklarare grafik om jag fick ett spel med 100% interactiv värld med realtids fysik, men något spel existerar inte vad jag vet och det närmaste är minecraft.

Permalänk
Medlem

Det känns generellt som det är två sorters personer i den här tråden.

Dom som lirat föregående Fallout spel och vet att det kommer bli bra.
Dom som inte lirat föregående Fallout spel och bedömer spelet utifrån grafiken.

Vilken sida är du på?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

rätt fult!
och säkert lika tråkigt som de tidigare.
inget att se, gå vidare.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Vilken sida är du på?

Spelet kommer garanterat vara bra men kommer ju inte ha next gen grafik, och jag tillhör dom som tycker fysik och interactivitet är viktigare även om detta är mycket ovanligt att vi ser numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

Om du tittar på den där jämförelsevideon någon postade så får man ju ändå säga att det hänt en hel del grafiskt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Bethesda med sina Elder Scrolls och Fallout serier har ju aldrig haft någon groundbreaking grafik, så var ju föga förvånande att det inte är det den här gången heller.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Om du tittar på den där jämförelsevideon någon postade så får man ju ändå säga att det hänt en hel del grafiskt.

Ja men vissa saker tycker jag är fulare i många nya spel där dom använder alldeles för mycket dof och bloom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Spelet kommer garanterat vara bra men kommer ju inte ha next gen grafik, och jag tillhör dom som tycker fysik och interactivitet är viktigare även om detta är mycket ovanligt att vi ser numera.

Finns många spel som ser bättre ut idag, men inte så väldans mycket bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Ja men vissa saker tycker jag är fulare i många nya spel där dom använder alldeles för mycket dof och bloom.

Och just de effekterna brukar man ju även kunna antingen ändra på eller helt stänga av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Tror mest att dom är rädda att få klago mål från någon som har köpt en ny dator för 10k och inte kan köra på ultra, vad dom missar är att många hardcore gamers med mycket pengar lägger ut så mycket bara på grafik kortet, ulta bör ju vara ultra och inte något som ska fungera på en budget dator.

"många" haha, du behöver en dos steam stats: http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
Folk som lägger ens i närheten så mycket på bara grafikkortet/n är absurt få i helheten.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Finns många spel som ser bättre ut idag, men inte så väldans mycket bättre.

Tycker ju inte att det finns ett enda äkta next gen spel på marknaden överhuvud taget.

Skrivet av TheSlicker:

"många" haha, du behöver en dos steam stats: http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
Folk som lägger ens i närheten så mycket på bara grafikkortet/n är absurt få i helheten.

Men ultra inställningen ska ju vara för dom som har en dator för 30k, very low är för gamla burkar och low är för budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Vilken sida är du på?

Fallout 3 var ju plågsamt dåligt när det släpptes, och då syftar jag främst på storyn. Jag vet inte under vilket årtionde du är född, men 1997-1998 när Fallout 1 & 2 släpptes så kändes de definitivt inte fem år gamla. De första spelen kom alltså ut i ungefär samma veva som t.ex. Diablo 1 och första Grand Theft Auto, där den ballaste 3D-grafiken representerades av Quake II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Tycker ju inte att det finns ett enda äkta next gen spel på marknaden överhuvud taget.

Allt är väl relativt, ungefär lite som att säga att det inte finns ett enda next gen grafikkort på marknaden idag.

Det finns inget single GPU (kanske inte ens multi) kort på marknaden idag som klarar "The Witcher 3" med fulla inställningar/fysik i 60fps i fullHD upplösning (1920 x 1080) ens. Vad är next gen?

Tekniken är ju där den är. Är det möjligt att göra allting lite bättre, förmodligen. Men vi lever inte i en perfekt värld.

Visa signatur