Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvint:

de var 68xx kr

Okej, så bra. Illa när man inte kan lita på sitt minne

Visa signatur

Intel i7 5820k @ 4,5GHz | ASUS X99-A | Corsair DDR4 16GB | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | EVGA SuperNOVA G2 750W

Intel i5 3570k @ 4,2GHz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair DDR3 8GB | ASUS Geforce GTX 660ti | Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Inet Barkarby säljer Kingston SSDNow V300 120GB för 299 kr.

Närmast på prisjakt 489 kr, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498545.

Växlade till Barkarby på deras sida men priset står kvar på 489 kr.
Kanske är ett erbjudande man ser först i butik?

Värt att raida ett par, tre st av dessa?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

är ju verkligen inte den bästa ssden som finns (troligen den sämsta) men för priset så är de väl inte så dåligt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon som slagit till på Xbox erbjudandet med Fifa & fallout för 3289kr?

Verkar väldigt prisvärt. Alltid haft Playstation men för detta kan det vara värt att gå över till det gröna laget trots att Xbox one är sämre än PS4.

På vilket sätt är XBOX sämre än PS4?

Om du tänker på hårdvaran så är det inte märkbart >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon som slagit till på Xbox erbjudandet med Fifa & fallout för 3289kr?

Verkar väldigt prisvärt. Alltid haft Playstation men för detta kan det vara värt att gå över till det gröna laget trots att Xbox one är sämre än PS4.

Skrivet av Makaveli1:

På vilket sätt är XBOX sämre än PS4?

Om du tänker på hårdvaran så är det inte märkbart >.<

Jag vill vänligt men bestämt försöka avstyra en diskussion om XBOX One vs PS4. Det finns en tråd för ändamålet där ni kan vädra åsikterna om saken. Jag skriver i all välmening men vet att det lät spårar ur och blir sidvis med påståenden som i det här fallet inte gagnar trådens syfte.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Har du fått dem? Om så, hur är skillnaden mellan dem?

Permalänk
Skrivet av edvint:

http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica-ate-ath-m50x-blac...

Köpte dessa med rabattkoden. Slutsumman blev 1039 kr vilket är det lägsta priset om man kollar på prisjakts prishistorik.

Riktigt bra lurar för den pengen!

Farsan har dem till sit Roland-piano. Riktigt bra och rena ljusmässigt! Enda minuset är väl att dem fortfarande är rätt plastiga och inte så snygga

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Väntar också.. Just nu finns erbjudande på Electroworld där de säljer 1TB konsoller med 500kr Rabatt om du anger koden: EWPSX145 (med risk för att någon klistrar in koden i dagens fynd tråden & tar åt sig äran)
Dock var de ändå inget tillräckligt bra erbjudande enligt min smak. Ingen fifa bundle heller. Inväntar BF.

Hur länge gäller koden?
edit: bara idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Har du fått dem? Om så, hur är skillnaden mellan dem?

Dom landade igår. Så jag har testat båda hörlurarna, men under begränsad tid. Första intrycket är positivt på båda. MDR-XB950BT har mera bas mera tryck, och man kan trycka på en knapp där det står bass boost. Och då känner man hur hörlurarna till och med vibrerar lite på huvudet av trycket på basen.

Men basen kan också ta över lite för mycket när bass boost är på, och resten av musiken drunknar till dånet av basen. Men ibland är det roligt o ha på bass boost, men vet inte om jag skulle orka ha på det över tiden. Men du behöver inte ha på bass boost för o få mycket bas i din musik med dessa lurar.

Annars så är dom smidiga och bra. Dom känns inte stora och klumpiga för o vara over ear. Öronkuddarna är stora fluffiga och riktigt bekväma.

MDR-1ABT Har också bra med bas men det är inte lika mycket tryck i basen. Men om du höjer basen i equalisern så blir det stor skillnad, dock inte lika mycket bas som i xb950. Dock så har dessa hörlurar bättre kvalité på sin bas. Det är konstigt att det kommer från en person som mig. För att jag har alltid varit ute efter den tyngsta och starkaste basen. Båda har bra kvalitet på ljud o bas men 1ABT har lite mindre bas med bättre kvalitet.

1ABT har också touch på ena sidan som funkar bra. Men känns onödig då den inte ger någon fördel som xb950 inte har med sina reglage och knappar. Jag tror jag föredrar knappar över touch, istället för o sitta på spårvagnen och smeka över hörlurarna med mina fingrar.
En nakdel med 1ABT är att dom är större och klumpigare än xb950. Jag föredrar också utseendet på xb950.

Så slutsatsen är väl att båda är väldigt bra hörlurar. Och jag kommer nog bara behålla en av dom, men jag vet ej vilken än.
Lutar nog mer åt 1ABT men storleken touch grejen och utseendet stör mig lite.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Precis, det är nog först i affären man ser erbjudandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Buffalo Linkstation 220 8TB hos Inet är just nu väldigt prisvärd. 2700:- för två stycken 4TB WD Red och en dubbelkärnig NAS på köpet! Ordinarie pris för det hela var 4069:-.

En ensam 4TB WD Red-disk kostar 1700:- som billigast, två 4TB WD Red skulle alltså kosta 3400.

Tackar, slog till på en. Alltid bra med mer HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Tackar, slog till på en. Alltid bra med mer HDD

Lade till en edit i inlägget jag skrev i den andra tråden! Gjorde en djupdykning och det verkar vara ett lotteri mellan WD Red, Green och Seagate Barracuda.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Lade till en edit i inlägget jag skrev i den andra tråden! Gjorde en djupdykning och det verkar vara ett lotteri mellan WD Red, Green och Seagate Barracuda.

Hur som är det bra pris för 2 x 4TB HDD

Permalänk

Någon som vet om NASen som det tipsats om är bra? bortsett från hårddiskarna då.
Kommer till 90% använda den till streama PLEX till ATV.
Bör man satsa på någon kraftfullare osvosv eller duger denna fullt ut?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Hur som är det bra pris för 2 x 4TB HDD

3400 kr för random 2x4tb är inte speciellt bra då jag köpte 2st 4tb externa som jag plockade sönder för en månad sen för 2000kr

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

3400 kr för random 2x4tb är inte speciellt bra då jag köpte 2st 4tb externa som jag plockade sönder för en månad sen för 2000kr

Var fick du 3400:- ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Var fick du 3400:- ifrån?

missade, 2700kr, fortfarande inte så bra, bara bra om man får red, vilket är en otrolig gamble

Visa signatur

Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

missade, 2700kr, fortfarande inte så bra, bara bra om man får red, vilket är en otrolig gamble

Är bra pris vilket som med tanke på att jag får en fullt fungerande NAS plus garanti på diskarna som du själv har förverkat på dina

Men 2000:- är ett bra pris. Själv hamstrar jag HDD så slår till så fort jag ser något

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Någon som vet om NASen som det tipsats om är bra? bortsett från hårddiskarna då.

Detta undrar jag också! Om du får svar på något ställe så var snäll och citera tillbaka till mig och svara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Dom landade igår. Så jag har testat båda hörlurarna, men under begränsad tid. Första intrycket är positivt på båda. MDR-XB950BT har mera bas mera tryck, och man kan trycka på en knapp där det står bass boost. Och då känner man hur hörlurarna till och med vibrerar lite på huvudet av trycket på basen.

Men basen kan också ta över lite för mycket när bass boost är på, och resten av musiken drunknar till dånet av basen. Men ibland är det roligt o ha på bass boost, men vet inte om jag skulle orka ha på det över tiden. Men du behöver inte ha på bass boost för o få mycket bas i din musik med dessa lurar.

Annars så är dom smidiga och bra. Dom känns inte stora och klumpiga för o vara over ear. Öronkuddarna är stora fluffiga och riktigt bekväma.

MDR-1ABT Har också bra med bas men det är inte lika mycket tryck i basen. Men om du höjer basen i equalisern så blir det stor skillnad, dock inte lika mycket bas som i xb950. Dock så har dessa hörlurar bättre kvalité på sin bas. Det är konstigt att det kommer från en person som mig. För att jag har alltid varit ute efter den tyngsta och starkaste basen. Båda har bra kvalitet på ljud o bas men 1ABT har lite mindre bas med bättre kvalitet.

1ABT har också touch på ena sidan som funkar bra. Men känns onödig då den inte ger någon fördel som xb950 inte har med sina reglage och knappar. Jag tror jag föredrar knappar över touch, istället för o sitta på spårvagnen och smeka över hörlurarna med mina fingrar.
En nakdel med 1ABT är att dom är större och klumpigare än xb950. Jag föredrar också utseendet på xb950.

Så slutsatsen är väl att båda är väldigt bra hörlurar. Och jag kommer nog bara behålla en av dom, men jag vet ej vilken än.
Lutar nog mer åt 1ABT men storleken touch grejen och utseendet stör mig lite.

Beställde själv XB950 först hos CDon men såg sedan Webhallens erbjudande på MDR-1ABT och valde dessa istället. Gillar kvalitén de förmedlar samt ljudet. Stör mig också på touchen men det går ju att hantera via mobilen som ändå alltid ligger i näven.
Storleken på de gör mig inget då mina andra over-ear-lurar är betydligt större (Philips HP890).

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Skrivet av Borked:

Detta undrar jag också! Om du får svar på något ställe så var snäll och citera tillbaka till mig och svara

Så, jag köpte 6TB modellen och körde igång den igår, kan rekommendera att uppdatera firmware det första ni gör annars är den seeeeeeg som fan.

Själv kör jag också plex men jag har mountad disken som nätverksenhet till datorn så den beter sig som en vanlig disk och min dator sköter plex "server" sidan och det funkar klockrent, dock så har jag stängt av allting annat som NAS:en kan göra då jag endast ville ha mer utrymme på enklaste sätt.
P.S. så är det oftast ST3000/4000 i dom.
Hoppas det hjälper, utför gärna tester om ni säger vad jag ska testa

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeybikey:

Vilket 980Ti bör man satsa på tycker ni?
MSIs var nere på 6600kr förut så det blir nog att vänta tills mellandagsrean i hopp om att det sänks ännu mer men frågan om fabrikör kvarstår.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yojimbo:

MSIs var nere på 6600kr förut så det blir nog att vänta tills mellandagsrean i hopp om att det sänks ännu mer men frågan om fabrikör kvarstår.

Finns exempelvis detta kort för 6399 kr (ord pris 7 759 kr):
PNY XLR8 OC Gaming
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6GB
https://www.dustinhome.se/product/5010887451/xlr8-oc-gaming

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DexTroN:

Så, jag köpte 6TB modellen och körde igång den igår, kan rekommendera att uppdatera firmware det första ni gör annars är den seeeeeeg som fan.

Själv kör jag också plex men jag har mountad disken som nätverksenhet till datorn så den beter sig som en vanlig disk och min dator sköter plex "server" sidan och det funkar klockrent, dock så har jag stängt av allting annat som NAS:en kan göra då jag endast ville ha mer utrymme på enklaste sätt.
P.S. så är det oftast ST3000/4000 i dom.
Hoppas det hjälper, utför gärna tester om ni säger vad jag ska testa

Saken är att jag har en synology ds213j, och en PC, men NASen klarar inte av att spela upp filmer via plex. Så just nu kör jag precis som du. Mountar NASen till datorn och låter datorn vara server.
Men detta betyder att datorn måste vara på, och det vill jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag länkade ett PNY tidigare för 6399, de ska vara i klass med Gigabyte's kort och även svalare än Asus Strix DC3. Ljudmässigt hamnar den på efterkälken med några dB högre än de andra.
600:- mer för Gigabyte tycker jag inte är så värt, men smaken är som baken

Review på kortet och de flesta tillverkare finns med. (Asus, Gigabyte, MSI, Palit)
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/pny-gt...

EDIT: Gigabyte har en backplate så den har bättre minneskylning medans PNY inte har det.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Borked:

Saken är att jag har en synology ds213j, och en PC, men NASen klarar inte av att spela upp filmer via plex. Så just nu kör jag precis som du. Mountar NASen till datorn och låter datorn vara server.
Men detta betyder att datorn måste vara på, och det vill jag inte.

Ja okej då fick man alltså svar på tal. Dealbreaker för mig, jag har redan en dator med Plex och många TB till övers, tanken med NAS för mig är att slippa ha på datorn för att nå Plex.

Kanske lite offtopic men om någon vet av en NAS som klarar av att Streama plex och även ev sköta skalning, skicka ett pm!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Jag köpte Bose Quietcomfort 25 under erbjudandet för 1999:-, men har inte öppnat och testa dom än. I butik så sa dom att man inte får testa dom och lämna tillbaka (obruten förpackning som gäller)... Jag tyckte detta var VÄLDIGT konstigt när det är hörlurar vi pratar om...

Säker på att du kan lämna tillbaka om du testat dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Jag köpte Bose Quietcomfort 25 under erbjudandet för 1999:-, men har inte öppnat och testa dom än. I butik så sa dom att man inte får testa dom och lämna tillbaka (obruten förpackning som gäller)... Jag tyckte detta var VÄLDIGT konstigt när det är hörlurar vi pratar om...

Hans är ett distansköp, alltså får han testa dem. Om du köpt i butik så behöver de inte ge dig rätten att testa dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Hans är ett distansköp, alltså får han testa dem. Om du köpt i butik så behöver de inte ge dig rätten att testa dem.

Aha, så det är alltså inte något dom gör för att göra sina kunder nöjda, utan för att de måste enligt svensk lag. Jag förstår. Så att till exempel elgiganten tillåter detta beror endast på välvilja då, antar jag? Eller ja, det är alltså ett individuellt val av butiken, helt enkelt?

Permalänk
Skrivet av Foffi:

Jag köpte mina på kampanj för 1490 för två veckor sen, de är sjukt bra! (2000kr är också ett bra pris dock)

Men om du känner dig osäker, gå till närmaste Elgiganten eller dylikt och prova dem i butik (De hänger ofta framme just för att folk ska kunna prova dem). De brukar också hänga framme i alla elektronikbutiker på flygplatser.. Antar att resandefolket tillhör deras största kunder. De är ruggigt bra på att ta bort buller!

Det finns säkerligen bättre lurar rent ljudkvalitémässigt för de pengarna, men det är ju inte därför man köper dessa lurarna.