Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD 250GB

799:- på Alina. Ca 100:- billigare än nästa enligt prisjakt

Du måste logga in på deras sida för att se priset.
https://www.alina.se/Produkt.aspx?r=nb151029.4.916379&Special...

Riktigt bra pris på denna SSD, men kan det bli ännu billigare vid Black Friday måntro? Hur var det förra året?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Riktigt bra pris på denna SSD, men kan det bli ännu billigare vid Black Friday måntro? Hur var det förra året?

Garanterat dyrare förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Riktigt bra pris på denna SSD, men kan det bli ännu billigare vid Black Friday måntro? Hur var det förra året?

Precis vad jag tänkte. Jag är riktigt sugen på att dra förbi alina på vägen hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Garanterat dyrare förra året

Skrivet av Jallle:

Precis vad jag tänkte. Jag är riktigt sugen på att dra förbi alina på vägen hem.

Blev en beställning ändå, med fri frakt

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Riktigt bra pris på denna SSD, men kan det bli ännu billigare vid Black Friday måntro? Hur var det förra året?

Med tanke på dollarkursen har jag väldigt låga förväntningar på Black Friday

Permalänk
Inaktiv

Ni kan nog nästan glömma Black Friday och efterföljande Cyber Monday redan nu. (Digitala) spel kan det bli bra priser, jag fyndade själv en hel del förra året samt Tassimo-kaffekapslar från Siba tror jag. Minns att det var någon till här i forumet som slog till rejält på kapslar.

Glöm datorkomponenter, om det ens finns något som är ett bra erbjudande så handlar det troligen om väldigt låga saldon ändå.

Själv hoppas jag på kaffe igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kunde inte hålla mig från köpknappen då jag har någon obotlig typ av USB-minnes-samlande.
Tog i alla fall 8 arbetsdagar och kom med brevbäraren idag

hehe kul att vågade testa, fick känslan av att en del var lite nervösa, kanske pga av Kina säljare vilket jag iofs kan förstå. Fast jag visste att säljaren var helt ok därav länkade jag för priset är ju riktigt bra speciellt för Extreme Pro 128GB, ok men 8 dagar är ju ändå ok ifrån Kina. Har själv mest upplevt 7 dagar och någon enstaka gång 6 dagar fast kanske beror på vart i Sverige man bor el iaf när man beställer, dag och lokal tid i Kina osv?

Hoppas du blir nöjd.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur länge Alinas erbjudande på SSDn varar? Jag tänkte invänta med beställningen fram till Lördag(30 dagars ångerrätt) så att man kan skicka tillbaka dem(tänkte köpa 2) ifall det visar sig att de blir billigare under black friday.

Anledningen till mitt tänk är att jag planerar köpa en dator under black friday och är osäker om det är värt att vänta med att köpa SSD:arna när de har ett bra pris :S

Vad hade ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvint:

Vet någon hur länge Alinas erbjudande på SSDn varar? Jag tänkte invänta med beställningen fram till Lördag(30 dagars ångerrätt) så att man kan skicka tillbaka dem(tänkte köpa 2) ifall det visar sig att de blir billigare under black friday.

Anledningen till mitt tänk är att jag planerar köpa en dator under black friday och är osäker om det är värt att vänta med att köpa SSD:arna när de har ett bra pris :S

Vad hade ni gjort?

Ingen kan tyvärr veta hur årets Black Friday ser ut på rea-fronten. Somliga tyckte att förra årets rea var riktigt dålig, andra tyckte att den var bra. En del menar att Black Friday i Sverige går åt rätt håll på så sätt att fler butiker engagerar sig. Om det nu är så behöver så klart inte betyda bättre priser, men det kan vara så att butikerna lär sig vad kunderna vill ha och kanske har bättre erbjudanden i år än förra året. Men det kan lika gärna vara precis tvärtom.

Den som lever får se och ingen kan egentligen ge dig ett faktaenligt råd i det här läget. Om de nu inte sitter på insideinformation om någon BF-kampanj gällande SSD:er.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Ingen kan tyvärr veta hur årets Black Friday ser ut på rea-fronten. Somliga tyckte att förra årets rea var riktigt dålig, andra tyckte att den var bra. En del menar att Black Friday i Sverige går åt rätt håll på så sätt att fler butiker engagerar sig. Om det nu är så behöver så klart inte betyda bättre priser, men det kan vara så att butikerna lär sig vad kunderna vill ha och kanske har bättre erbjudanden i år än förra året. Men det kan lika gärna vara precis tvärtom.

Den som lever får se och ingen kan egentligen ge dig ett faktaenligt råd i det här läget. Om de nu inte sitter på insideinformation om någon BF-kampanj gällande SSD:er.

Jag beställde 2 nu. Kan inte se att de priset kan gå lägre än max 749 kronor.

Fy fan vilken äkta smålänning man e här sitter man och räknar hundralappar när man kommer köpa en dator för runt 16-17k...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvint:

Jag beställde 2 nu. Kan inte se att de priset kan gå lägre än max 749 kronor.

Fy fan vilken äkta smålänning man e här sitter man och räknar hundralappar när man kommer köpa en dator för runt 16-17k...

Nästa Kamprad i görningen?

Skämt åsido, tror inte på några extrema deals på populära datorkomponenter. BX100 har ju varit ner på 699kr, så kanske nåt i stil med det i bästa fall.

Permalänk
Medlem

Hur bra är HK's omni 10 högtalare är dom värda 790?
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/231090-harman_kardon_om...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

BX100 har ju varit ner på 699kr, så kanske nåt i stil med det i bästa fall.

599 till och med

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

599 till och med

Stämmer bra! Brukar per automatik inte "räkna" de lokala öppningserbjudandena då de brukar vara så extrema lockpriser pga ofta väldigt begränsade kvantiteter. Men netonnet verkar ha erbjudit respektabla volymer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jag måste tipsa om en datorstol på Jysk "TRIGE", Normalpris 2499kr sänkt till 1000kr.
Den brukar vara på kampanj ibland men inte riktigt såhär mycket. Jag har provsuttit den hos en kompis och gillar den. Tänkte för den som inte vill lägga för mycket på en gamingstol

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-la...

Anmäler man sig till deras nyhetsbrev får man även 100kr i rabatt så fick den för 900kr
64% rabatt.

Köpte själv deras 1899kr stol där för 900kr på rea som ser typ lika ut och jag vet inte ens om den va värd 900kr nu i efterhand. Lite småglapp och kanske inte den mest ultimata för gaming.

Permalänk
Medlem

Någon som vet bra pris på en 10tums platta? Behöver inte vara någon värsting tänkt till min mormor.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk

Någon som slagit till på Xbox erbjudandet med Fifa & fallout för 3289kr?

Verkar väldigt prisvärt. Alltid haft Playstation men för detta kan det vara värt att gå över till det gröna laget trots att Xbox one är sämre än PS4.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon som slagit till på Xbox erbjudandet med Fifa & fallout för 3289kr?

Verkar väldigt prisvärt. Alltid haft Playstation men för detta kan det vara värt att gå över till det gröna laget trots att Xbox one är sämre än PS4.

Jag slog till på ett liknande paket hos CDON för ett par veckor sedan, men då ingick Halo 5 istället. Och då har jag ändå ett PS4 sedan tidigare, men gränssnittet i Xbox One tilltalar mig mer. Samt Halo och Forza-serien förstås

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Derix:

Jag slog till på ett liknande paket hos CDON för ett par veckor sedan, men då ingick Halo 5 istället. Och då har jag ändå ett PS4 sedan tidigare, men gränssnittet i Xbox One tilltalar mig mer. Samt Halo och Forza-serien förstås

Ja, men sen håller du ju också på Sveriges sämsta hockeylag så det säger ju rätt mycket om din smak. Skämt åsido.

OnT: Tycker du prisskillnaden på 1000kr mellan PS4 och ONE är värt?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Ja, men sen håller du ju också på Sveriges sämsta hockeylag så det säger ju rätt mycket om din smak. Skämt åsido.

OnT: Tycker du prisskillnaden på 1000kr mellan PS4 och ONE är värt?

Kort svar; nej. Jag skulle låta exklusiva spel och vänners val av konsol styra, och inte den marginella prestandaskillnaden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av napahlm:

Det är just nu medlemskampanj fram till 31 okt kl. 00.01. Det finns bra erbjudande på fler saker, men den här stack ut mest för min del.

Hela 30 (!) kronor rabatt på Xbone-kontrollen, fantastisk rea!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela 30 (!) kronor rabatt på Xbone-kontrollen, fantastisk rea!

Ja, tipsa om det i Fynd-tråden så ingen missar detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela 30 (!) kronor rabatt på Xbone-kontrollen, fantastisk rea!

Hela 20! kronor t.o.m.
599kr - 579kr = 20kr
Dual Shock 4 Black (PS4) sänkt från 590:- till 579:- .. 11kr rabatt!
Inte äns Samsung 75" LED-TV'n som är sänkt från 21990kr till 17990kr är lockande, såldes för 16990kr 25:e aug.
dock är det lägsta priset just nu när 21990kr verkar vara ordinare hos många andra.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Hela 20! kronor t.o.m.
599kr - 579kr = 20kr
Dual Shock 4 Black (PS4) sänkt från 590:- till 579:- .. 11kr rabatt!
Inte äns Samsung 75" LED-TV'n som är sänkt från 21990kr till 17990kr är lockande, såldes för 16990kr 25:e aug.
dock är det lägsta priset just nu när 21990kr verkar vara ordinare hos många andra.

Du måste logga in för att få de sista kronorna.

Permalänk
Medlem

Den där Dell T20 som Dustin har på rea. Har den något liknande iLO på HP's microserver gen8 eller räknas den mer som 'skrivbordsdator'?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Den där Dell T20 som Dustin har på rea. Har den något liknande iLO på HP's microserver gen8 eller räknas den mer som 'skrivbordsdator'?

Ingen remote management på T20 med Pentium men om du uppgraderar CPU till en Xeon så får du Intel AMT (Intel C226 har stöd för Intel AMT med Xeon CPU).

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XTRO:

Hela 20! kronor t.o.m.
599kr - 579kr = 20kr
Dual Shock 4 Black (PS4) sänkt från 590:- till 579:- .. 11kr rabatt!
Inte äns Samsung 75" LED-TV'n som är sänkt från 21990kr till 17990kr är lockande, såldes för 16990kr 25:e aug.
dock är det lägsta priset just nu när 21990kr verkar vara ordinare hos många andra.

Kostade 569 för mig! Så pass huvudräkning kan jag faktiskt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela 30 (!) kronor rabatt på Xbone-kontrollen, fantastisk rea!

Jag sa inte att alla var bra

Permalänk

Inga butiker mer halloween rea ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå