Permalänk
Medlem

Hur var det nu, man fick inte köra med premium båtar i ranked battle?

Permalänk

@Krucix: Så länge du har rätt tier kan du spela utan några problem.

Permalänk
Medlem

Sitter o spelar nu är inne på ts om någon har lust att köra med en halvdan kapten

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hiryu är så fantastiskt rolig att spela, dem tidigare hangarfartygen innan denna var inte alls roliga men nu när man har 2/2/2 så kan man faktiskt göra något ifall man möter ett amerikansk hangarfartyg.

Permalänk

Det gick till slut, tog ett par försök

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Tycker att det är som att spela på lotto i Ranked, men vad gör man inte för flaggorna

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Tycker att det är som att spela på lotto i Ranked, men vad gör man inte för flaggorna

Jo så sant så.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Är ju faktiskt roligt att köra ranked.
Skulle bara ha köpt Atago så man har lite fler skepp att växla mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@Krucix: Så länge du har rätt tier kan du spela utan några problem.

Hej, jo tack jag märkte det.
Var som inte så svårt att kolla när man väl kom hem

Permalänk

I lägre rankade battles körde jag Cleveland, i dom högre kör jag med Mogami fungerar super.
Jag är just nu i slutet på rank 8 och haft tur med lagen, har 83% vinster än så länge

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

I lägre rankade battles körde jag Cleveland, i dom högre kör jag med Mogami fungerar super.
Jag är just nu i slutet på rank 8 och haft tur med lagen, har 83% vinster än så länge

Spamma järnet alltså?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Spamma järnet alltså?

Japp ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tirpitzen är grymm i ranked, skadar ju inte att man drar in pengar samtididgt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av maverickgoose:

Fast i detta fall är det jetdrift och en skopa som man fäller för att "härma" en back. Mao så behöver man inte röra motorn (jag förstår din ironi dock).

Vet inte hur gamla fartyg med propeller (som är 50+ år gamla) fungerar. Om de kan kontrollera bladen t.ex eller om det helt enkelt är back i maskineriet som gäller.

Waterjet är riktigt rolig teknologi, i början så fanns det några skräckhistorier där en kapten gått med fullt ställ för att sedan fälla ner backskopan - varpå skopan lossnat och skeppet fortsatt full fart!

Äldre skepp har inte ställbara propellrar eller roterbara thrusters, finns faktiskt många skepp än idag under nyproduktion som görs med fast propeller pga kostnader. Billigare att bygga och tåligare men mycket mindre manövrerbara.

Med ställbara propellerblad så ändrar man via hydraulik planet/vinkeln på dem, axeln fortsätter spinna i samma riktning men bladen reverserar effekt. Ger djävulskt med kavitation men det är oftast acceptabelt (kryssningsbåtar gillar inte riktigt det och brukar ta det lugnare).

Anywho, tillbaka till sänka skepp! Nästa vecka så kan det bli World of Warships på den öppna spelkvällen, det leder just nu!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats fixa Tachibana genom PC gamer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Någon som lyckats fixa Tachibana genom PC gamer?

nej är det nåt nytt premium skepp eller har du nån länk till detta ?

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen Atago efter patchen då den fick den där repair hp consumable, och högre maneuverability. Dör ännu mer sällan nu

Dock har jag ganska nyligen köpt och uppgraderat fullt en Fuso som jag älskar!
Satan vilken härlig känsla att sänka en cruiser med en enda välriktad salva!

Permalänk

Dagens matcher

Permalänk

Roligt med 20 torpeder som kommer rakt mot en.... tur att man svängde undan innan alla dem kom allt för nära.

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

Roligt med 20 torpeder som kommer rakt mot en.... tur att man svängde undan innan alla dem kom allt för nära.

http://s7.postimg.org/xe1tr81tn/Screenshot_2.jpg

Hade nog smällt fint annars

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min processor belastning ser ut att vara väldigt låg

Jag har inte haft prestandaproblem i spelet tidigare vad kan ha hänt?

Det jag kan komma på att jag gjort nyligen är att uppdatera till senaste drivrutinerna på grafikkortet, någon annan som kör ett AMD kort med "crimson" drivrutinen?
Spelar i 4k.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nej är det nåt nytt premium skepp eller har du nån länk till detta ?

Det är en tier 2 DD man skulle få genom issue 284.
Kan vara så att det endast gäller UK versionen av PC gamer.

https://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/comments/3lwzmk/pc_g...

Permalänk
Medlem

Det var då fasen att man ska fastna på rank 5.
Har gått upp och ner hela helgen, gick så pass illa ett tag att jag
hamnade på rank 7 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Älskar verkligen Atago efter patchen då den fick den där repair hp consumable, och högre maneuverability. Dör ännu mer sällan nu

Dock har jag ganska nyligen köpt och uppgraderat fullt en Fuso som jag älskar!
Satan vilken härlig känsla att sänka en cruiser med en enda välriktad salva!

Köpte den i fredags, hade hoppats på nån black friday rea men den uteblev.
Den är väldigt vig, svänger otroligt fort och front skjutande torpeder är väldigt händigt.

Fuson är väldigt rolig att köra, den är tyvärr inte lika vig som Amagin men oj vad ont den kan göra.

Har blivit lite Yamato nu bara men får köra med den när/om man tar sig till rank 1.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Mmm skulle ha haft Amagin till ranked tydligen...

Permalänk
Medlem

Har inte kört ranked tidigare, tänkte jag skulle testa en första runda idag.
Gick sådär, haha:

På slutet var det jag mot en annan Fuso. Jag hade 85 % hp kvar cirka, han hade 15 %.
Han försvann bakom berg och gömde sig, sedan kom han fram bakom mig medans jag cappade och fick in en ganska bra träff. Jag svängde om, gav full bredsida och fick en superträff.

Permalänk

Jag behöver lite råd. Har gnetat ihop 10 miljoner credits och låst upp New Orleans, Benson och North Carolina. Jag spelar alla klasser, så där har jag ingen större favoritklass för att utgöra underlag i mitt val.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Jag behöver lite råd. Har gnetat ihop 10 miljoner credits och låst upp New Orleans, Benson och North Carolina. Jag spelar alla klasser, så där har jag ingen större favoritklass för att utgöra underlag i mitt val.

Utav dom skulle jag välja North Carolina, men så gillar jag att köra BB även om jag kör mycket av dom andra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Definitivt NC om du frågar mig. Amerikanska cruisers känns lite meh, Pensacola hade inga speciella kvaliteter och New Orleans skall tydligen vara mer av samma sak. NC däremot är en skön tempoändring från tidigare BB:s, helt plötsligt är man inte ute ur matchen om man råkar välja fel flank från start. Bra luftvärn har den med.