Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Det har en väldigt logisk förklaring. Det finns inga bromsar på ett fartyg, eller rättare sagt motorn och propellern är fartygets broms. När du sätter motorn till stop så arbetar propellrarna aktivt med att sänka båtens fart. Om motorn är utslagen så är det enbart friktionen mellan fartyget och vattnet som bromsar ned.

Jodå, jag är väl förtrogen med att båtar inte har bromsar. Dock är det du beskriver, att propellrarna aktivt sänker båtens fart, det som händer om man sätter motorn i Back. Har för mig att man stannar snabbare av det ingame också. Dock borde det inte vara någon skillnad mellan Stop och att bli av med motorverkan helt. Frustrationen när man sakta men säkert glider ut ur sin smokescreen med utslagen motor..

För övrigt har jag tagit paus från WoWs tills de fixat till oredan de ställde till med den senaste patchen. Hade det varit beta fortfarande hade det kanske varit förlåtligt att introducera ett antal buggar och totalt förstöra balansen man hittills uppnått i ett slag men inte nu. Min premium tid tog lämpligt slut och 5.1.1 patchnotesen är långt ifrån tillräckliga för att jag skall vilja belöna WG med mer pengar just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Det har en väldigt logisk förklaring. Det finns inga bromsar på ett fartyg, eller rättare sagt motorn och propellern är fartygets broms. När du sätter motorn till stop så arbetar propellrarna aktivt med att sänka båtens fart. Om motorn är utslagen så är det enbart friktionen mellan fartyget och vattnet som bromsar ned.

Det beror ju på vad som definieras som stop. Stop i maskineri eller stop av fartyget.
Stop borde innebära stop i maskineriet inte stop av fartyget. Vill en kapten stanna snabbt begär han full back vilket finns i spelet aka revers.

Så nej finns igen logik i varför fartyget ska stanna snabbare om spelaren väljer stop jämfört med att motorn blir sönderskjuten då effekten på propellern blir den samma om motorn inte arbetar och därmed friktionen mellan fartyg och vatten.

Det hade som sagt varit en sak att man stannar snabbare med revers än om motorn är kass. Men att stop stannar snabbare än en trasig motor förefaller vara en spelmekanik devsen valt inget annat.

Det är trots allt ett spel och lågt ifrån en realistiskt simulator så det är snarare så av den orsaken att folk förväntar sig att skeppet ska stanna någorlunda i tid och när motorn är kass vill folk ha en rimlig chans att överleva istället. Balans helt enkelt från devsen sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Det beror ju på vad som definieras som stop. Stop i maskineri eller stop av fartyget.
Stop borde innebära stop i maskineriet inte stop av fartyget. Vill en kapten stanna snabbt begär han full back vilket finns i spelet aka revers.

Så nej finns igen logik i varför fartyget ska stanna snabbare om spelaren väljer stop jämfört med att motorn blir sönderskjuten då effekten på propellern blir den samma om motorn inte arbetar och därmed friktionen mellan fartyg och vatten.

Det hade som sagt varit en sak att man stannar snabbare med revers än om motorn är kass. Men att stop stannar snabbare än en trasig motor förefaller vara en spelmekanik devsen valt inget annat.

Det är trots allt ett spel och lågt ifrån en realistiskt simulator så det är snarare så av den orsaken att folk förväntar sig att skeppet ska stanna någorlunda i tid och när motorn är kass vill folk ha en rimlig chans att överleva istället. Balans helt enkelt från devsen sida.

Håller helt med. Designval eller bara något de förbisett, det är ju trots allt WG vi pratar om här

Det jobbiga är att när man är i en Destroyer är det till ens nackdel att glida vidare med utslagen motor. Man är inte tillräckligt snabb för att komma undan något, men man håller farten uppe tillräckligt länge för att glida ut ur en smokescreen man tänkt ligga i tills motor/repair kommit tillbaka.

Permalänk
Medlem

Nån som köpt den nya tier 7 polska Blyskawica destroyer ? den verkar kul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av den:

Jodå, jag är väl förtrogen med att båtar inte har bromsar. Dock är det du beskriver, att propellrarna aktivt sänker båtens fart, det som händer om man sätter motorn i Back. Har för mig att man stannar snabbare av det ingame också. Dock borde det inte vara någon skillnad mellan Stop och att bli av med motorverkan helt. Frustrationen när man sakta men säkert glider ut ur sin smokescreen med utslagen motor..

För övrigt har jag tagit paus från WoWs tills de fixat till oredan de ställde till med den senaste patchen. Hade det varit beta fortfarande hade det kanske varit förlåtligt att introducera ett antal buggar och totalt förstöra balansen man hittills uppnått i ett slag men inte nu. Min premium tid tog lämpligt slut och 5.1.1 patchnotesen är långt ifrån tillräckliga för att jag skall vilja belöna WG med mer pengar just nu.

Det ska släppas en patch idag som ska fixa saker från förra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Det ska släppas en patch idag som ska fixa saker från förra.

Läser man patchnotes för den talas det endast om ändringar för AP och en del buggfixar medan det som var droppen för mig var armors inverkan på HE-skada, iofs brukar ju inte patchnotes innehålla alla ändringar så vi får väl se.

Det hände även innan 5.1 att man hamnade i situationer där HE inte gjorde någon skada pga att det man sköt på hade för mycket armor, 105mm kanonerna på en t3 Kolberg mot ett t5 battelship t.ex men det blev helt löjligt efter 5.1. På hög tier kan US DDs knappt skada cruisers med sina kanoner och jag kunde inget annat än skratta efter att ha gjort hela 600 skada på 50+ träffar i överbyggnaden på en Colorado från mina 130mm kanoner på en rysk DD. Var på god väg till min Khabarovsk men det fick mig att tappa lusten.

Permalänk

Vilket monster Des Moines är

Man vet att det gått bra när man är nummer två i bas-xp och förlorat matchen..
fan 80% av laget var borta en minut in i matchen...

160k dmg match, inte illa alls

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Vilket monster Des Moines är

Man vet att det gått bra när man är nummer två i bas-xp och förlorat matchen..
fan 80% av laget var borta en minut in i matchen...

160k dmg match, inte illa alls

http://i.imgur.com/qfVsayr.jpg
http://i.imgur.com/WpTHelM.png
http://i.imgur.com/j8cCEwN.png

Tråkigt när man får en bra runda, men bra kämpat 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av den:

Jodå, jag är väl förtrogen med att båtar inte har bromsar. Dock är det du beskriver, att propellrarna aktivt sänker båtens fart, det som händer om man sätter motorn i Back. Har för mig att man stannar snabbare av det ingame också. Dock borde det inte vara någon skillnad mellan Stop och att bli av med motorverkan helt. Frustrationen när man sakta men säkert glider ut ur sin smokescreen med utslagen motor..

För övrigt har jag tagit paus från WoWs tills de fixat till oredan de ställde till med den senaste patchen. Hade det varit beta fortfarande hade det kanske varit förlåtligt att introducera ett antal buggar och totalt förstöra balansen man hittills uppnått i ett slag men inte nu. Min premium tid tog lämpligt slut och 5.1.1 patchnotesen är långt ifrån tillräckliga för att jag skall vilja belöna WG med mer pengar just nu.

Stop är det samma som full back, bara att motorn stängs av så att du blir stillastående i tid.

Permalänk
Medlem

Har nu fått igång spelet, var Kaspersky antivirus som var boven.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Äntligen har man första T10 nu är Montana som står på tur

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Kommer inte bli lätt att stanna kvar här uppe

Permalänk
Medlem

Yamato

Ibland träffar man...

Carriers gillar inte mig...

Permalänk
Medlem

Blys

Den är värd pengarna...

Permalänk
Medlem

wow du spelar bra, men såg nu att skeppet är redan borta.. det gick snabbt.

Permalänk

Man fick slingra sig fram för att undvika alla torpeder och bombplan

Permalänk
Medlem

Många som lirar fortfarande ser jag.
Fick tidsbrist tidiagare och blev rätt förbannad... förlorade 6-7 slag på raken där jag hela tiden var vid fronten och var aktiv och sänkte ~2 skepp men ändå förlust pga folk som undviker strid och inte gör något osv.. dvs s.k. röda spelare förstörde för många slag och oavsett hur jag presterade så saknade det relevans för slagets utgång.

WoWS har ju rätt många spelare, rikgit störande att de inte kör någon form av rankad matchmaking. Man vill inte vinna för lätt eller förlora för ofta, men pga slumpen så är det inget konstigt om det sker beroende på spelarbasen.
Har sen dess inte känt något överväldigande intresse av att lira mer, samt kör lite tsw och aw atm...

Dock gött att andra kör vidare, triggar vidareutvkeckling och förbättringar av spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Man fick slingra sig fram för att undvika alla torpeder och bombplan

http://s15.postimg.org/y33vllqdn/Screenshot_1.png

Haha, jag tyckte väl jag kände igen namnet - jag var med i den matchen (CmdrLuna). Du fick in några fina citadels på mig där! Kom ihåg att jag tänkte att hur i h-e lyckas man skjuta ner 28 plan med ett japanskt BB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

wow du spelar bra, men såg nu att skeppet är redan borta.. det gick snabbt.

Den är faktiskt väldigt skön att köra när man väl vant sig.
Ungefär som USN DD med längre räckvidd på torpederna, har inte provat ryssarna än förutom Gremmy.
Blys och Gremmy är favorit premium båtarna numera, har dock inte köpt Atago än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

När du sätter motorn till stop så arbetar propellrarna aktivt med att sänka båtens fart.

Propellrarna arbetar inte aktivt för att sänka farten, utan stannar bara, d.v.s är inaktiva.
Detta skapar ett högre motstånd under ytan, av logiska förklaringar.
Men det skulle inte jag kalla för att propellrarna aktivt sänker fartygets fart.

Det är som att säga att däcken på en bil aktivt sänker farten för att du lägger i friläge vid 90...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Propellrarna arbetar inte aktivt för att sänka farten, utan stannar bara, d.v.s är inaktiva.
Detta skapar ett högre motstånd under ytan, av logiska förklaringar.
Men det skulle inte jag kalla för att propellrarna aktivt sänker fartygets fart.

Det är som att säga att däcken på en bil aktivt sänker farten för att du lägger i friläge vid 90...

Skulle nog likna detta med att motorbromsa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Skulle nog likna detta med att motorbromsa...

Så om du motorbromsar får du samma effekt som att lägga i friläge vid 90?
Det är nämligen det du säger.

Oavsett så jobbar inte propellrarna "aktivt" för att stanna fartyget, eftersom de står stilla, inaktiva.

Permalänk
Medlem

Ska man köpa atago ifall man vill ha ett tier 8 premium skepp att leka med eller? har varken freexp eller orken att sitta och nöta mig ända till tier 7 eller 8 cruisers..

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Falcon:

Propellrarna arbetar inte aktivt för att sänka farten, utan stannar bara, d.v.s är inaktiva.
Detta skapar ett högre motstånd under ytan, av logiska förklaringar.
Men det skulle inte jag kalla för att propellrarna aktivt sänker fartygets fart.

Det är som att säga att däcken på en bil aktivt sänker farten för att du lägger i friläge vid 90...

"The engine speed is reduced gradually. Doing this the ship will actually stop quicker than just stopping the main engine. The propeller turning through the water tends to have a braking effect. Once the speed is reduced to approximately Dead slow ahead the main engine can safely be put astern to increase the stopping power. The engine can actually be put astern at greater speeds but this overloads the engine and can cause serious damage."

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Gix:

"The engine speed is reduced gradually. Doing this the ship will actually stop quicker than just stopping the main engine. The propeller turning through the water tends to have a braking effect. Once the speed is reduced to approximately Dead slow ahead the main engine can safely be put astern to increase the stopping power. The engine can actually be put astern at greater speeds but this overloads the engine and can cause serious damage."

Reducing speed gradually är för fegisar.
https://www.youtube.com/watch?v=qFqGmwYdEY8

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Reducing speed gradually är för fegisar.
https://www.youtube.com/watch?v=qFqGmwYdEY8

Fast i detta fall är det jetdrift och en skopa som man fäller för att "härma" en back. Mao så behöver man inte röra motorn (jag förstår din ironi dock).

Vet inte hur gamla fartyg med propeller (som är 50+ år gamla) fungerar. Om de kan kontrollera bladen t.ex eller om det helt enkelt är back i maskineriet som gäller.

Permalänk
Avstängd

Har dom fixat röken från skorstenarna än?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Har dom fixat röken från skorstenarna än?

Vad är det för fel med röken ifrån skorstenarna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Vad är det för fel med röken ifrån skorstenarna?

Med 0.5.1 patchen så tog dom bort den från skepp som är längre bort än ca 10km.
Vill gärna spela igen men jag väntar på att röken ska komma tillbaka innan jag gör det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Haha, jag tyckte väl jag kände igen namnet - jag var med i den matchen (CmdrLuna). Du fick in några fina citadels på mig där! Kom ihåg att jag tänkte att hur i h-e lyckas man skjuta ner 28 plan med ett japanskt BB

Det vara kämpigt, men det var tur att CVna på ditt lag inte var speciellt duktiga med torpedplanen. Det var en riktigt trevlig match och som du nämnde så hade vi en lite skirmish där jag lyckade få in en dubbel citadel om jag inte minns fel
blev så svårt att träffa dig senare när du vinklat skeppet.

Alltid trevligt med fler spelare från SweC.