Permalänk
Medlem

Va tror ni om Honor 7?

Jag har alltid tidigare kört på dom allra senaste flaggskeppen, men nu när pengarna tryter och man inte har en telefon alls för tillfället så måste ja desvärre gå ner i pris och tittat runt lite på lite billigare modeller, kikat lite på One Plus 2 då den verkar snygg men dock lite för stor för mina små händer

Sen dök honor 7 från ingenstans på min radar och ja måste säga att den inte ser allt för pjåkig ut, har alltid trott att Huawei varit ett skräp märke men ja kanske har fel?

Äre ett kap för dess pris? eller ska ja försöka plåga spargrisen lite mer iallfall?

Permalänk
Medlem

Jag kör en Huawei P7. Tror inte den kostar så mycket nu när P8 kom. Jag köpte min på, på rea dock, för 1600 kr. Hur mycket cash har du att spendera?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Den verkar vara vettig o kostar inte så mycket tror den kommer o bli okej i alla fall ibland dem som inte kan offra 6000 kr på en ny telefon typ iphone6 osv.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: Asså en rimlig nivå 3000-4000 nånstans men vill väll komma undan billigt med bra resultat, kamera är ganska viktigt å de vet ja att ja inte kommer få nå super på dessa nivåer men.

Permalänk
Medlem

3-4000 är ju rätt hög nivå enligt mig Jag skulle isf rekommendera huawei P7 om den går att få tag på. Annars släppte väl Nexus en ny nyligen? Så deras föregående modell bör ju ligga inom din budget. Jag klagar inte på min kamera. Fina kort när man ser dem på datorn. Har du några andra krav? Annars är det väl enkelt att ta den dyraste du hittar för din budget.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf:

Tjaa de är ju den budgeten ja har men kan ja komma undan billigare med bra kvalite så tackar ja inte nej föröska suga åt mig så mycket information som möjligt men häftigaste mina mobilerna har använts till är Spotify å foto/filma. Inget spelande eller så. Just storlek är ju ganska viktigt då ja har små händer å typ tegelsten sony funkade inte så bra me Z3an :/

Permalänk
Medlem

Kolla annars pantbankens auktioner, Där kan man göra riktiga fynd.

Permalänk
Avstängd

Har kollat telefoner jag med för det är dags för en ny men intrycket jag får av honor 7 är att dom är rätt bra alla kategorier och prisvärd och det jag sett en del klaga på är mjukvaran "går i.o.f att fixa" sen lite klenare grafikdel men är helt klart intressant

kollade sen nexus 6p https://www.youtube.com/watch?v=r3cWVdLqXCg såg den videon och fick ett nej och skulle egentligen klarar mig bra på en nexus 5 men känns tråkig då jag har en LGG2 och skulle knappt kännas som ny telefon förutom att jag skulle slippa sprickorna i skärmen

samsung känns tråkiga och iphone gillar jag inte alls och vill inte ha windows phone men enda telefonen jag känt mig intresserad av är Motorola Moto X Force 32GB men vet inte om jag vill betala dom pengarna för en telefon men har fördelen att dom verkar hålla förbannat bra och har bra spec och är den enda jag skulle betala extra för https://www.youtube.com/watch?v=LWHrOuyLrrU

Är fan ett ångest träsk det där med telefoner

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Huawei gör grymt fina telefoner, ingen skit alls. Jag var länge sugen på en Ascend Mate men det blev aldrig av.

Permalänk

@Avipt: hör på bli energidricka över hela datorn då ja såg fel på n & r.
undar hur lätt det är få in cyanogenmod ? och om man kan spara det OS som finns i telefonen på nån backup ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Jag körde cyanmod på min gamla Samsung S2a. Jag uppgraderade bootdelen först iom rootningen. Då kunde man starta telefonen genom att hålla i HOME+VOL UP+Pwer ON en stund så hamna man i recoverymode och där kunde man göra backup på hela telefonen. Tips att man gör det innan man slänger in nytt OS. Det är skitlätt att återställa/backupa. Gjorde det många ggr.

Visa signatur

.