Permalänk
Medlem

Nexus 6P Gray 64GB

Lade vantarna på en ny Nexus 6P men var osäker på hur jag skulle känna inför storleken. Efter att ha använt den i två dagar kom jag till insikten att den inte var för mig. Telefonen i sig är grym.

Telefonen är fabriksåterställd och det enda som skiljer den från att vara helt sprillans är att plasten är bruten.

Köpt på Webhallen. Kvitto följer med eventuellt köp.

Ej bunden till någon operatör.

Eftersom att det här var en "prova på"-period har jag varit extra försiktig.

Hämtas enklast i Göteborg. Skulle kunna skicka den om så önskas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du inte ångerrätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

Har du inte ångerrätt?

Webhallen erbjuder inte ångerrätt om man inte beställt och betalat över internet, så troligtvis har säljaren köpt över disk

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Ångerrätt gäller väl bara på köp över Internet. I mitt fall placerade jag en beställning som jag hämtade ut (och betalade) i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emodan:

Ångerrätt gäller väl bara på köp över Internet. I mitt fall placerade jag en beställning som jag hämtade ut (och betalade) i butik.

Man kan faktiskt få ångerrätt/öppet köp i butik, om man ber om det i förhand, men om det är en "snäll" butik/kedja" så behövs det inte.

Många gånger så handlar allt om vilken person som står i kassan!

Så hade jag varit dig, hade jag gett det en chans och gått tillbaka o provat....Du kan ju bara få ett nej, eller pengarna tillbaka

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s: Tack för tipset! Värt ett försök

Permalänk
Medlem

Jag frågade på "hallakonsument.se":

Välkommen! Vi tar strax emot din fråga.
Eric har kommit in i chatten
14:51:26 Eric Välkommen, jag heter Eric, vad kan jag hjälpa till med?
14:51:37 Simon Hej,

Jag undrar följande:

Om jag beställer en grej (mobil) på nätet, säg via webhallen eller elgiganten. Men jag väljer sedan att hämta varan i butiken och därmed också betala för varan i butiken. Gäller ångerrättslagen då fortfarande då beställningen skedde via internet handel?
14:51:50 Simon
14:52:55 Eric Ja
14:54:59 Simon Om dem bråkar i butiken och säger att det inte gäller, finns det någon sida här på hallåkonsument som jag kan visa dem att det stämmer ?
14:56:29 Eric Du kan hänvisa till 2 § i Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
14:56:53 Eric Finns på nätet, bara att Googla.
14:57:07 Simon Perfekt Men då tackar jag så mycket för hjälpen!

Det verkar som att du har lagen på din sida att lämna tillbaka varan i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Simoneriksson: Tack för din input!

Dock är jag lite osäker på om lagen om distansavtal kan tillämpas i det här fallet. Det är nog troligt att man kan få hela processen till ett distansavtal men i mitt fall har jag brutit förpackningen. Något som kan göra att ångerrätten anses förbrukad.

Men men, jag är ingen jurist och har varit i kontakt med Webhallen men inte hört något ännu. Hade inte någon möjlighet att ta mig till butiken så vi får se vad det svarar. Det värsta som kan hända är väl att jag får ta bort mer på priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av emodan:

@Simoneriksson: Tack för din input!

Dock är jag lite osäker på om lagen om distansavtal kan tillämpas i det här fallet. Det är nog troligt att man kan få hela processen till ett distansavtal men i mitt fall har jag brutit förpackningen. Något som kan göra att ångerrätten anses förbrukad.

Men men, jag är ingen jurist och har varit i kontakt med Webhallen men inte hört något ännu. Hade inte någon möjlighet att ta mig till butiken så vi får se vad det svarar. Det värsta som kan hända är väl att jag får ta bort mer på priset

Har du brutit förseglings tejpen så är också ångerrätten förbrukad.

Därför den sitter där på kartongen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-ra...

"Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt."

Du har bara testat den, och bara nödvändigt för att komma fram till att du ångrat dig. Du ångrar ditt köp. Ångerrätten gäller då du la din beställning över nätet. Avtalet du gjorde med säljaren skedde enligt distansavtal. Hur betalning och frakt skedde är orelevant.

Skickades från m.sweclockers.com