Permalänk
Medlem

Gtx 750ti power limit

Hej

Införskaffade för första gången på 10+ år en "riktig" dator (då det begav sig var det TNT2-kort och överklockade Celeron som gällde). Blev initialt lite besviken över prestandan på mitt Gtx 750ti, ffa upplevde jag "dippar" i prestandan. Hittade denna guide

http://cryptomining-blog.com/1014-how-to-increase-the-geforce...

som bl.a. pekar på att Bios omodifierat sätter en väldigt låg gräns 38.5 W isf 65 som chipet bör fixa utan problem. Sagt och gjort spenderades 30 min imorse på att modifiera bios och nu känns det som ett nytt kort. Är det bara vissa kort som kommer så här (har ett asus 750ti)?

Mvh D

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Hej

Införskaffade för första gången på 10+ år en "riktig" dator (då det begav sig var det TNT2-kort och överklockade Celeron som gällde). Blev initialt lite besviken över prestandan på mitt Gtx 750ti, ffa upplevde jag "dippar" i prestandan. Hittade denna guide

som bl.a. pekar på att Bios omodifierat sätter en väldigt låg gräns 38.5 W isf 65 som chipet bör fixa utan problem. Sagt och gjort spenderades 30 min imorse på att modifiera bios och nu känns det som ett nytt kort. Är det bara vissa kort som kommer så här (har ett asus 750ti)?

Mvh D

Superintressant! Tack för att du delar med dig! Vet dock inte omfattningen av detta.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Hej

Mvh D

Mitt EVGA var exakt likadant.
Numera moddat till 65.5w max
Det gjorde däremot ingenting på prestandan i "heaven", även fast powerlimit aldrig griper in numera.
Gissar dock på att jag kan klocka betydligt mer om jag nu skulle vilja det.

Permalänk
Medlem

Hej igen

Nu har jag kört lite mer metodisk testning, och iaf när jag försöker emulera effektbegränsningen med ASUS GPU Tweak så blir skillnaden i Heaven högst marginell. Med överklockning (GPU 1280MHz, Minne 6000 MHz ) blir skillnaden 815 p (mot 807 med effektbegränsning). Jag ser i loggen från GPU Tweak att kortet ibland klockar ned med fejkad power limit, men det verkar inte påverka Heaven iaf. De dippar i prestande jag upplevde innan jag flashade om kortet har jag inte lyckats återskapa, har dock ingen lust att flasha om kortet igen bara för att testa...

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag kan klocka mitt ganska så rejält.
1450MHz utan vidare och det når inte ens 70 grader i mitt trånga ITX chassi.

Permalänk
Medlem

Jo ang att klocka, ställer jag i Asus oc-program 1280 hamnar kortet ex i "heaven" på dryga 1480. Så visst verkar det klocka bra, håller med! Hamnar också strax över 70 grader...

Permalänk
Medlem

Ett roligt kort faktiskt.
Mycket kompetentare än vad många tror.
Kombinerar mitt med en i3-4360, 2 strömsnåla komponenter som utan vidare drivs av en 180w PSU.
Det enda spelet som körs på den är iofs WoW, men det fungerar perfekt i 1920*1200 med en hel del detaljer påslagna.