Permalänk
Skrivet av JonnyRocker:

Har problem med att spelet fryser och båten stannar, jag kan skjuta med den, men grafiken stämmer inte med verkligheten.
Detta inträffar när det är ca: 6,25 minuter kvar av ett spel.
Jag har provat att ställa om I settings, men utan resultat.
Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel?

Jag fick ett liknande problem. Så jag gjorde en ominstallation av spelet. Fungerar bra efter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är rätt kul att kolla på när folk lägger upp bilder på sina skrytmatcher. Och nu ikväll hade jag en riktigt rolig match i min nagato. Tog halva laget helt själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibbe:

Personligen tycker jag det är rätt kul att kolla på när folk lägger upp bilder på sina skrytmatcher. Och nu ikväll hade jag en riktigt rolig match i min nagato. Tog halva laget helt själv

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/lbczpwkbccrhpp/

Fy helvete, inte illa alls! ^^ Bra med träffar kontra citadel också, not bad!

Permalänk

Måste säga att jag gillar hur de buffat XP för att cappa baser.

Sista matchen i Pensacola, den första matchen där jag faktiskt fick båtfan att fungera någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibbe:

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/lbczpwkbccrhpp/

Den va fin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knypplarn:

Måste säga att jag gillar hur de buffat XP för att cappa baser.http://i.imgur.com/CoDQRv7.jpg

Sista matchen i Pensacola, den första matchen där jag faktiskt fick båtfan att fungera någorlunda.http://i.imgur.com/GHp2rDL.jpg

Imponerad att du fick in 8 torped träffar med Nicholas...

Permalänk
Medlem

Vad jobbiga dom är som har ökat battle start tiden till 1 minut.. hemskt.
Nu spelar jag inte så ofta då jag tycker det lätt blir så enformigt, men detta gjorde nog att det blir ännu mindre, ogillar verkligen battle start väntan

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Vad jobbiga dom är som har ökat battle start tiden till 1 minut.. hemskt.
Nu spelar jag inte så ofta då jag tycker det lätt blir så enformigt, men detta gjorde nog att det blir ännu mindre, ogillar verkligen battle start väntan

Samtidigt var det rätt irriterande men dom som fortfarande laddade / var afk.
Då man har börjat fighta, medans halva laget inte ens rört sig en meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Samtidigt var det rätt irriterande men dom som fortfarande laddade / var afk.
Då man har börjat fighta, medans halva laget inte ens rört sig en meter.

MÄRKER jag själv blir ännu mer AFK nu än innan, jag tabbar ur till browser under vänte tiden men glömmer att många ggr gå tillbaks till spelet...
när jag väl kommer ihåg har halva eller mer av matchen redan pågått..:9

lol tror faktisk jag har ett spel att gå till nu som hållt på ett tag,, men började skriva detta ...

Visa signatur

Permalänk

@Blacksheep: Håller helt med. Får alltid vänta 55 sek på att resten av laget ska ladda in. Blir fruktansvärt segt i längden. De borde åtgärda detta genom att optimera spelet bättre eller höja systemkraven.

Permalänk
Avstängd

Har dom fixat röken från skorstenarna? eller är det fortfarande som sen 0.5.1 när man inte ser den längre om skeppet är längre bort än 10km?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knypplarn:

@HolyPriest: Håller helt med. Får alltid vänta 55 sek på att resten av laget ska ladda in. Blir fruktansvärt segt i längden. De borde åtgärda detta genom att optimera spelet bättre eller höja systemkraven.

Jo, därav mitt problem är att jag är så otålig på att få börja spela, så det blir bara ett irritationsmoment för mig.och då tabbar jag ur för o läsa något intressant istället, blir kvar i det, och blir AFK i spelet, och blir därmed ett irritationsmoment för andra lagspelare då mitt skepp förblir obemannat. (MEDANS JAG LÄSER PÅ SWECLOCKERS)

Kanske man skall vara lite mer laid back för o lira detta nu, LOL så man orkar sitta titta på login skärmen i 1 minut.
+ Att det sedan tar din båt 30 sek att komma upp i fart, och 1-3 minuter till att komma så nära så du ser fienden, det blir lång tid innan spelet kommer igång på riktigt.

men annars så kan det vara ett riktigt trevligt spel, när man väl får skjuta o bli pangad på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har folk slutat hänga på TS och i Spelclockers kanalen? Borta i 3v och man känner sig övergiven

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Helt värt att ta rank 1 i alla fall, konstant pirat flagga samt 10 miljoner creds + lite lull lull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Har folk slutat hänga på TS och i Spelclockers kanalen? Borta i 3v och man känner sig övergiven

Är inne och kollar i bland, var inne och kollade nu, stendött senaste månaden, inte en av dom 12st i min sweclista har varit online när jag varit inne och kikat. Rent allmänt har det blivit färre och färre.

För tråkigt att spela utan divison så är det igen där spelar jag inte.

Även jag har varit bortrest och haft massa att pilla med så ja lite dött var det när man kom tillbaks och då blir man ju inte jättesugen själv liksom.

Men som sagt rekommenderar att folk går in på spelclockers gruppen så det finns lite mer chans att lira i div.

Permalänk
Skrivet av Torach:

Det har tyvärr inte varit många inne senaste tiden, jag är inne då och då. Såg att du hälsa men du hade loggat av när jag såg det.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Är inne och kollar i bland, var inne och kollade nu, stendött senaste månaden, inte en av dom 12st i min sweclista har varit online när jag varit inne och kikat. Rent allmänt har det blivit färre och färre.

För tråkigt att spela utan divison så är det igen där spelar jag inte.

Även jag har varit bortrest och haft massa att pilla med så ja lite dött var det när man kom tillbaks och då blir man ju inte jättesugen själv liksom.

Men som sagt rekommenderar att folk går in på spelclockers gruppen så det finns lite mer chans att lira i div.

Skrivet av DareDevil:

Det har tyvärr inte varit många inne senaste tiden, jag är inne då och då. Såg att du hälsa men du hade loggat av när jag såg det.

Jag hoppas det blir lite bättre efter helgerna. Jag har inte haft så där jätte mycket tid att spela heller just nu sen jag kom tillbaka men jag skall försöka få rätsida på det efter nyår

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jag diggar nya patchen som tusan iaf! Nya coola ljudeffekter, ännu mer buffs till Atago, och en massa annat mums!

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag diggar nya patchen som tusan iaf! Nya coola ljudeffekter, ännu mer buffs till Atago, och en massa annat mums!

Ja en helt okej patch, men jag gillar inte ljudet på kanonerna. Dom gamla effekterna var mycket bättre, nu låter alla lika och det är lite tråkigt.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Jag hoppas det blir lite bättre efter helgerna. Jag har inte haft så där jätte mycket tid att spela heller just nu sen jag kom tillbaka men jag skall försöka få rätsida på det efter nyår

Körde lite i går, man blir risig på en månad eller två av sporadisk spelande
Låg strax över 80K damage med Fuso dom flesta rundor men sänkte inte mycket, 3st citadeler någon runda och lite sånt, hamrade mest ner fiender.
Sedan saknar man som fan det taktiska övertaget med DIV. Då vet man vad folk kommer göra några minuter i förväg.

Vet inte ad jag tycker om nya ljuden. Inte direkt prio ett i spelet att fixa kände nog jag hehe.

Permalänk
Medlem

Jag längtar efter nästa patch. Svårare att detecta torps och långsammare ruddershifttime.
Gonna be fun to be an destroyer 😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Patchen har anlänt. @Torach:

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Patchen har anlänt. @Torach:

Va? När kom den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har totalt missat att swec har en kanal för wows...
Måste titta in där, bra tråkigt att köra SJ med bb's

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har totalt missat att swec har en kanal för wows...
Måste titta in där, bra tråkigt att köra SJ med bb's

Du är välkommen in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ju fler ju bättre. Kanalen behöver lite moment igen.
Ska kika in i dag om inte polaren ringer och vill ha hjälp i garaget.
Spelade lite i förgår ett par rundor men som sagt inte samma sak utan DIV.

Jag har nicket G3Virus så bara lägga till, är jag inne i spelet vill jag garanterat hitta någon att spela med annars sitter jag inte där så bara bjuda in eller hojta till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Du är välkommen in.

Så var är du då?

Permalänk

En liten fråga, tror ni det är någon idé att lägga ut ett konto till försäljning på marknaden?
Spelade mig less under betan och funderar helt enkelt på att skaffa Naval Action istället.

Men vad tror ni man skulle kunna få för ett konto med:
Yubari, Arkansas Beta, Sims, Gremyashehy.
4,2k Brons/dublooner, 3,4 miljoner credits/silver, 3,4k Guldstjärnor
Är det ens värt det? Får man bara en hundring känns det som man lika gärna kan behålla det?

(Om någon testat Naval Action får du gärna komma med lite åsikter och jämförelser mellan spelen)

Edit: skeppen ovan är alltså premium skepp, är ett pre-order paket (The Light Fleet Package). Kostade ca 500 vill jag minnas?

Permalänk

Nytt dmg-rekord för mig. Blev ~253k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Så var är du då?

Haha. Jag har haft så jävla fullt upp. Ska försöka hinna med veckan som kommer 😂

Visa signatur