Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Vad det för headset som var extra? Likadana som du köpte eller några andra (billigare)?

På den kampanjen var det två st SPKRS man fick, under denna kampanj så tror jag att man får ett par SPKRS och ett par Sabotage Royale. När mina Sennheiser Momentum In-Ear pajjade så lånade jag flickvännens extra par SPKRS innan jag bestämde mig för att beställa ett eget par Degauss Noir. Jag tyckte att SPKRS var en värdig ersättare för mina Sennheiser Momentum, så det är inga skit-headset. Dock endast en knapp på dem.

Edit: Ska väl tillägga att S Momentum kostade 1000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wesjac:

Amazon UK kör lightning deal på ytterligare en ssd idag

Crucial BX200 480GB: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B016JREGAC
Pris: 85 GBP inkl frakt & moms (ca 1080 kr)

Närmaste på prisjakt: 1490 kr hos webhallen

Länken är fel, den länkar till 240GB versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Länken är fel, den länkar till 240GB versionen.

Kan du inte själv klicka på 480GB versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kan du inte själv klicka på 480GB versionen?

Såg inte att det fanns knappar där under

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Någon som har åsikter om Corsair Gaming H2100 headsetet? Verkar ha fått väldigt mixade reviews. En del säger micen brusar/sprakar, en del säger att den inte gör det. En del säger att ljudet brusar, en del säger att de inte gör det.

Också nyfiken om dessa är något att ha. Jag har iofs tänkt använda dem till att se på film så om micken är dålig är skitsamma. Fast är dem osköna så vetefan.

Edit: Blev att jag beställde sony mdr-xb950 istället hoppas jag inte ångrar mig nu https://www.dustinhome.se/product/5010807617/mdr-xb950bt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Också nyfiken om dessa är något att ha. Jag har iofs tänkt använda dem till att se på film så om micken är dålig är skitsamma. Fast är dem osköna så vetefan.

Edit: Blev att jag beställde sony mdr-xb950 istället hoppas jag inte ångrar mig nu https://www.dustinhome.se/product/5010807617/mdr-xb950bt

Jag rekommenderar inte corsair headset den är verkligen kass, problem med ljudet,mikrofonen samt mjukvaran.
Hade en sådan sedan lämnade jag den på garantin och fick pengar åter sedan köpte jag Qh90 som har mycket bättre ljud och klarare mikrofon.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Någon som lyssnat på Audio Pro Addon T14? Funderar på att beställa ett par ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wesjac:

Amazon UK kör lightning deal på ytterligare en ssd idag

Crucial BX200 480GB: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B016JREGAC
Pris: 85 GBP inkl frakt & moms (ca 1080 kr)

Närmaste på prisjakt: 1490 kr hos webhallen

Värt att påpeka är att den inte alls är i paritet med den gamla BX100 och kan därmed inte ses som särskilt prisvärd, trots det sänkta priset.

Man har, imo, ett visst konsumentansvar att se till att producenterna håller sig på mattan när det gäller kvalité. Det ska inte gå att komma undan med att bara att bara luta sig mot de tre magiska bokstäverna "SSD" och ett lågt pris som säljargument.

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/crucial-bx200-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Helt underbara, har likadana hemma.. Säger bara KÖP KÖP KÖP! Om du gillar BAS så kommer du inte att bli besviken, tänk på att spela in dom bara när du använder dom första timmarna.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Logitech G710+ Mekaniskt Gaming Tangentbord (Nordisk Layot) för 539:- (collect@store)
Nedsatt till 599:- sen ytterligare 10% på det

"JUST NU - 10% rabatt dras av i kundvagnen på denna produkt!
Spara 10% på denna produkt under REAn. Lägg varan i kundvagnen och priset justeras automatiskt ned med 10% vid köp online.

Vid Collect@store order justeras priset vid betalning i kassan i det valda varuhuset och ej vid boknings tillfället online."

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376303

Nån som hämtat G710+ i butik och fått 10% rabatt på priset?
Jag var dit nyss men blev nekad 10% eftersom det redan var kampanj på produkten. Jag visade sidan men det var ingen skillnad enligt expediten. Då blev det en principsak och jag gick utan tangentbord.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Jag var dit nyss men blev nekad 10% eftersom det redan var kampanj på produkten. Jag visade sidan men det var ingen skillnad enligt expediten. Då blev det en principsak och jag gick utan tangentbord.

Vilken skitbutik.
Du skulle bett att få tala med varuhuschefen direkt.
Står klart och tydligt att 10% skall dras i kassan vid avhämtning.

Annars ring kundtjänst och tala om för dem att du blivit nekad så får
de ta kontakt med butiken.

Vet att en del franchisebutiker gör lite som de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vilken skitbutik.
Du skulle bett att få tala med varuhuschefen direkt.
Står klart och tydligt att 10% skall dras i kassan vid avhämtning.

Annars ring kundtjänst och tala om för dem att du blivit nekad så får
de ta kontakt med butiken.

Vet att en del franchisebutiker gör lite som de vill.

Problemet var att chefen hade slutat för dagen och jag kom ingen vart med expediten. Trots att jag påpekade att det stod 10% på sidan för just denna produkt till priset 599. Såg att de hade runt 5-6 stycken kvar så jag kanske går tillbaka imorgon och hör vad chefen säger.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Fick 10% i kassan efter Collect@store bokning, Alingsås. Fick fråga för att få det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

1 års Office 365 (mac/pc/platta) och Ricoh Aficio SP 112 Laser Printer för 199:- hos CDON
http://cdon.se/hemelektronik/ricoh-sp-112-office-365-p3617258...

Värt att veta.... "Räkneverket på denna modell går inte att nollställa oavsett hur mycket toner man ev. har kvar."
"Antal utskrifter är låst till 1200 per tonerkassett. En ny toner kostar drygt 600:- original."
Toner hos Inkclub 639:-

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem

@XTRO

Helt vansinnigt beslut av Ricoh :/ La till infon i fyndtråden, tack för påpekandet!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Värt att veta.... "Räkneverket på denna modell går inte att nollställa oavsett hur mycket toner man ev. har kvar."
"Antal utskrifter är låst till 1200 per tonerkassett. En ny toner kostar drygt 600:- original."
Toner hos Inkclub 639:-

Detta var ju surt. Finns det inget sätt att kringå detta alls?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av freevorn:

Fick 10% i kassan efter Collect@store bokning, Alingsås. Fick fråga för att få det.

Jag sade också till i kassan och fick få 10% avdraget. Skapligt fynd! Supernöjd!
Jag bytte ut mitt Logitech G15 v2, har märkt att jag ändå använder displayen alltmer sällan.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av freevorn:

Samma här var tvungen att be om det och visa på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Helt underbara, har likadana hemma.. Säger bara KÖP KÖP KÖP! Om du gillar BAS så kommer du inte att bli besviken, tänk på att spela in dom bara när du använder dom första timmarna.

Okej, inte fått hem dom än men undrar hur jag ska göra för att spela in dom sen?

Permalänk
Medlem

Jag håller nu på att diskutera 10% rabatten på G710+ med elgigantens kundservice som bestämt hävdar att:
"Jag ber om ursäkt om vi inte kommunicerat tillräckligt tydlig information. Men då den produkten du valt att lägga undan redan är prisnedsatt så gäller inte ytterliggare 10% rabatt. Rabatten gäller endast på de produkter som är uppmärkta med 10% rabatt."

Jag kontrade med att produkten ÄR uppmärkt med 10% rabatt direkt på produktsidan. Dessutom hittar jag inget som säger att prisnedsättningen gör att jag inte skulle få rabatten. Skapligt vilseledande är det iallafall då man måste ta sig till butiken för att bli nekad rabatten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Okej, inte fått hem dom än men undrar hur jag ska göra för att spela in dom sen?

Jag gjorde det över natten, lät den spela hela min spotify lista medans jag sov på medelhögt ljud, man ska tydligen inte spela för högt i början då diskanten kan bli för hög och basen ojämn. De är inte så bra i början, när du spelat in dom så är dom AWESOME.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

En del hävdar att man ska göra si och så men det är ingen vetenskap över det, använd dom bara som vanligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Finns beskrivet i tillhörande manual hur man bör spela in dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Jag håller nu på att diskutera 10% rabatten på G710+ med elgigantens kundservice som bestämt hävdar att:
"Jag ber om ursäkt om vi inte kommunicerat tillräckligt tydlig information. Men då den produkten du valt att lägga undan redan är prisnedsatt så gäller inte ytterliggare 10% rabatt. Rabatten gäller endast på de produkter som är uppmärkta med 10% rabatt."

Jag kontrade med att produkten ÄR uppmärkt med 10% rabatt direkt på produktsidan. Dessutom hittar jag inget som säger att prisnedsättningen gör att jag inte skulle få rabatten. Skapligt vilseledande är det iallafall då man måste ta sig till butiken för att bli nekad rabatten.

Att kalla det för vilseledande är generöst. Hoppas din kommunikation är med den fysiska butiken som nekade dig rabatten, annars kan vi skratta för all framtid åt formuleringen "vi inte kommunicerat tillräckligt tydlig information". Kan inte bli tydligare, be om ursäkt för att ni blåljuger istället.

Permalänk
Medlem

Är LG G3 för 2300 det bästa mobilfyndet för under 2500 just nu?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HWS:

Är LG G3 för 2300 det bästa mobilfyndet för under 2500 just nu?

Det är det verkligen, ett av de bättre klippen denna mellandagsrea har att erbjuda.

Permalänk
Skrivet av Sekatorur:

Det är det verkligen, ett av de bättre klippen denna mellandagsrea har att erbjuda.

Jag hittar ingenstans för 2300kr... var kan man hitta telefonen för 2300?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag hittar ingenstans för 2300kr... var kan man hitta telefonen för 2300?

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=LGD855T16&utm_sourc...

Permalänk
Medlem

"Erbjudandet" med lurar från Degauss Labs, jag får bara 9.99kr o 3.99kr i rabatt... inget fynd kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

"Erbjudandet" med lurar från Degauss Labs, jag får bara 9.99kr o 3.99kr i rabatt... inget fynd kanske?

Enligt de som beställt så ser det ut så på själva ordern, men det trillar ner extra hörlurar i paketet.
Sen är ju frågan vad det är för skit de säljer när de kan ge bort två stycken par per varje de säljer