Permalänk
Medlem

Grafikkorts typ?

Hej! Ska köpa ett nytt grafikkort och fick tips om att köpa mig en radeon 390 serien men har ingen riktigt aning om vilket företag som jag ska välja från. Asus, Gigabyte, Sapphire, MSI eller XFX. och sedan vilken av deras verisioner som man ska välja.

Tack på förhand!

Permalänk

Jag personligen undviker XFX. Asus brukar vara topp kort men lite dyrare, EVA har bäst garanti villkor. Saphire bygger många schyssta kylarlösningar. Enklast är att ha koll på prisjakt och se recensioner på diverse kort

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3400452

är tex bra pris

EDIT: Tänk på att kortet är törstigt! rejält nätagg

PS. fint se någon här från lilla Ängelholm

Permalänk
Medlem

@call396
Jag hade gått på denna Asus r9 390 strix.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren:

Kan du vara lite mer specifik med varför?

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: Vart i Ängelholm bor du?

Permalänk
Medlem

@call396: Jag hade gått på Sapphires version av 390 eftersom det är billigt och har en bra kylning. Har den gamla revisionen av grafikkortet och högsta temperatur jag fått i spel är 69 grader.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

Asus och EVGA är säkra kort i min värld, kan i princip inte gå fel. Gigabyte och Saphire är säkert också bra men jag har ingen erfarenhet av dem. För övrigt är jag också från Ängelholm 😄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av call396:

Hej! Ska köpa ett nytt grafikkort och fick tips om att köpa mig en radeon 390 serien men har ingen riktigt aning om vilket företag som jag ska välja från. Asus, Gigabyte, Sapphire, MSI eller XFX. och sedan vilken av deras verisioner som man ska välja.

Tack på förhand!

Detta kort är bra men långt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3400452

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av call396:

@spicy_mama: Vart i Ängelholm bor du?

Nya kungs, typ andra sidan av vägen mot biltema

Permalänk
Medlem

@call396
Jag gillar just Asus kort har funka bra för mig tidigare, tysta och svala kort, dock är det Nvidia jag har kört då.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Jag personligen undviker XFX. Asus brukar vara topp kort men lite dyrare, EVA har bäst garanti villkor. Saphire bygger många schyssta kylarlösningar. Enklast är att ha koll på prisjakt och se recensioner på diverse kort

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3400452

är tex bra pris

EDIT: Tänk på att kortet är törstigt! rejält nätagg

PS. fint se någon här från lilla Ängelholm

Skrivet av Sprawler:

Asus och EVGA är säkra kort i min värld, kan i princip inte gå fel. Gigabyte och Saphire är säkert också bra men jag har ingen erfarenhet av dem. För övrigt är jag också från Ängelholm 😄

När började EVGA med AMD kort?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

När började EVGA med AMD kort?

Du har alldeles rätt givetvis

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

När började EVGA med AMD kort?

Jag pratade inte om kortet utan om EVGA som tillverkare. Jag har bara goda erfarenheter av EVGA och Asus, vilket kort vi pratar om är av underordnad betydelse