Bilder på ditt senaste inköp (2015)

Permalänk
Medlem

Har flyttat till hus så jag har köpt säkert 200 grejer på sistone
Men detta var lite mer på mitt vanliga tema.
Batteri, laddare, framkallad film och nerspolad Fuji 16mm aka "Hurt Locket Stock".

Permalänk
Medlem

Kamasa hylsor:

Bosch GSR 10,8-2-Li kompaktskruvdragare med 2 batterier och trä/metallborr och bits. Mycket nöjd och starkare än jag hade förväntat mig!

DXracer Racing RACING OH/RC01/N

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Här är mina highlights för november-december 2015:

Allas favorit-Asari, Dr Liara T'Soni från Gaming Heads (http://www.gamingheads.com/liara.html):

Acer Predator X34, is najs:

Och.. The Sword of Power, Excalibur (https://darksword-armory.com/medieval-weapons-for-sale/limite...):

Permalänk
Medlem

Dålig bild... Men en iPhone 6s plus 64gb.

Sjukt att jag spenderade så mycket pengar på en mobil när jag redan hade en fungerande iPhone haha, men jag är nöjd iallafall.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk

@Lakanman:

Nice, 288:- för ett PS4-spel var inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Fick via jobbet nu idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Kamasa hylsor:
http://forumbilder.no/images/2015/12/24/IMG_20151205_154733.md.jpg

Bosch GSR 10,8-2-Li kompaktskruvdragare med 2 batterier och trä/metallborr och bits. Mycket nöjd och starkare än jag hade förväntat mig!
http://forumbilder.no/images/2015/12/24/IMG_20151224_114314.md.jpg

DXracer Racing RACING OH/RC01/N
http://forumbilder.no/images/2015/12/24/IMG_20151224_114452.jpg

Ser jag inte fel så har du exakt samma paket som jag Vart köpte du ditt (jag köpte mitt på verkter)?

Ja trots 10 volt är det ingen leksak, dock såg jag på pappret jag fick med på hela deras borrmaskinssortiment att deras nya 10 volts maskin är borstlös (synd, men då hade man fått lägga betydligt mer pengar också, närmare dubbla tror jag).
Hitta ingen sådan info vad skillnaden var ens på Bosch hemsida (om det står var det inte tydligt).

Hur som kan lova att den klarar 22mm borr i trä också (även om 19mm är max) att sätta gips i gammalt hårt trä är inget problem, även dragit fast träbitar och kan dra en 4mm torx skruv igenom trät med skallen och allt (så man får passa sig så skruven fäster träbiten och inte borrar) var nytt trä så inte så hårt då i för sig.

Men maskinen enligt mig räcker för dom flesta hemarbeten och skruvdragningar (att köpa en grön i stället för blå för samma pengar är inte smart), är sällan man behöver värre maskiner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men maskinen enligt mig räcker för dom flesta hemarbeten och skruvdragningar (att köpa en grön i stället för blå för samma pengar är inte smart), är sällan man behöver värre maskiner.

Men det finns tillfällen.. och då kan man ha tur om man har snälla grannar.

Var en granne som ringde på hos mig för några år sedan och erbjöd mig att jag kunde låna hans stora DeWalt-borrmaskin.
Hade då borrat en evighet med en av Biltemas slagborrmaskiner, för att få upp en lampa i cementtaket..

Har jag pengar så investerar jag numer i bättre grejer än jag behöver för tillfället och vet därmed att jag klarar mig och har möjligheter om det behövs. Har hjälpt mig flertalet gånger och man får grejer gjorda snabbare.. men om det är ekonomiskt eller inte, är en annan fråga.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser jag inte fel så har du exakt samma paket som jag Vart köpte du ditt (jag köpte mitt på verkter)?

Jag köpte mitt på Verkter jag med Som sagt det lilla jag hunnit använda den verkar den grym. Kommer jag ha nytta av i framtiden!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Men det finns tillfällen.. och då kan man ha tur om man har snälla grannar.

Var en granne som ringde på hos mig för några år sedan och erbjöd mig att jag kunde låna hans stora DeWalt-borrmaskin.
Hade då borrat en evighet med en av Biltemas slagborrmaskiner, för att få upp en lampa i cementtaket..

Har jag pengar så investerar jag numer i bättre grejer än jag behöver för tillfället och vet därmed att jag klarar mig och har möjligheter om det behövs. Har hjälpt mig flertalet gånger och man får grejer gjorda snabbare.. men om det är ekonomiskt eller inte, är en annan fråga.

Jo men detta är ju skruv dragare och 90% räcker denna till. Ska man sen borra betong är annan femma, har billig skit maskin som har hammar funktion, men fungerar fint så länge man inte kör större än 8mm och inte ska längre än 30mm.

Så din maskin måste vara riktigt dålig eller väldigt hårda väggar. Men ska man igenom mina 150mm väggar med 12mm så tar det timmar har som tur är genom jobbet möjlighet att låna en hilti maskin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Jag köpte mitt på Verkter jag med Som sagt det lilla jag hunnit använda den verkar den grym. Kommer jag ha nytta av i framtiden!

Har inte använt min så mycket heller, satt upp gips med den och borrat i trä med 22mm borr och den ger sig inte.

Den går att smyga med och orkar dra i vad som helst vad det verkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Slog till när clas ohlson sänkte priset (köpte dock på bauhaus så det blev ännu billigare tack vare prisgaranti)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Den där borrmaskinen verkar onekligen vara en fin hobbymaskin. Hade gärna skaffat en själv, men har inget bra ställe att använda/förvara den...

Permalänk

En försenad julklapp till mig själv. Pentax K-3II

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett stativ till batterierna. Antar att jag behöver en kamera.

Permalänk
Medlem

CODE 104-Key Mechanical Keyboard - Cherry MX Brown. Inte billigt att transportera till Sverige, men litet pris att betala för det perfekta tangentbordet

Permalänk
Medlem

Hämtade nyss ut denna lilla Trooper!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Det blev en lite försenad julklapp till mig själv. Satt tidigare med en billig 27" 1080p. Skönt med mer yta till studierna (och lite spel).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Efter 6 (kanske 7) år, blev det äntligen en "liten" upgrade. Kanske man äntligen kommer kunna njuta av spel med lite högre grafik!

Radeon 5770 --> 980TI, måste ju ses som ett lagom hopp!

Edit: Bjuder på det skitiga bordet i bakgrunden

Permalänk
Medlem

@Ölvestig: Har du någon processor att matcha grafikkortet med då?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@fantomsmurfen: Jodå, byggde faktiskt ett nytt system för drygt en månad sen, va bara grafikkortet som saknades! Skulle bli lite ledsen om inte min 6700K klarade av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ölvestig:

@fantomsmurfen: Jodå, byggde faktiskt ett nytt system för drygt en månad sen, va bara grafikkortet som saknades! Skulle bli lite ledsen om inte min 6700K klarade av det

All right!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Köptes här på Swecs marknad och sparade vid tillfället ~1800 jämfört med nytt, den ska syrran få. Hon besitter med svår ekonomi i och med studierna och körkortet - så hon blev alldeles överlycklig med detta

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Anton341: Hur mycket landade det på? Är det ditt bord på bilden? Du kör ansi gissar jag då?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Skrivet av Ölvestig:

Efter 6 (kanske 7) år, blev det äntligen en "liten" upgrade. Kanske man äntligen kommer kunna njuta av spel med lite högre grafik!
http://i.imgur.com/i1QnZL6.jpg
Radeon 5770 --> 980TI, måste ju ses som ett lagom hopp!

Edit: Bjuder på det skitiga bordet i bakgrunden

Sjukaste uppgradering må jag säga

Permalänk
Medlem

@SYRE: Runt 1800kr blev det nog. Ja, det är mitt. Faktiskt första gången jag kör ANSI, det är mest för att jag ska vänja mig med den engelska layouten. Ska nämligen flytta till USA nästa år och plugga programmering

Permalänk
Medlem

"Nytt" armbandsur! Sovjet tillverkad Raketa från 70/80-talet

Permalänk
Medlem

BMW525

Nyligen fått ett jobb så blev att köpa sig en bil så man kan ta sig fram och tbx.

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny mus! Logitech G602.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Den där borrmaskinen verkar onekligen vara en fin hobbymaskin. Hade gärna skaffat en själv, men har inget bra ställe att använda/förvara den...

Den är ändå rätt smidig, c:a 35x35 cm "fotavtryck" och går att lyfta bort om man vill ställa den i garderoben.
Inte helt dumt med ett "hobbyrum" där den kan stå permanent dock

Har klämt på några alternativ för 800-2000 kr (Jula, Clas Ohlson, Harald Nyborg) tycker de glappar förfärligt mycket. Ju mer spindeln sticker ut desto mer glapp... Men den här kändes mer robust.

Har fått lite nytta av den redan. Återvann rör från en gammal stor hallmöbel som kastades och gjorde ett skoställ i ek.
Ekstaven är också ett inköp så det är inte helt off topic.
http://i.imgur.com/IPUCv1w.jpg

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?